Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Even een vraagje, ik heb een creditcard aangevraagt bij ABN Amro ICS, dit omdat ik maandag op vakantie ga.

Afgelopen zaterdag aangevraagd, maandag gebeld en hij was 100% goed gekeurd. Nu hoop ik super erg dat hij voor zaterdag in huis is, maar heeft iemand hier recent ervaring mee?

De ene medewerker van ICS zegt dat het kan, de ander zegt dat het krap wordt en weer een ander is er heilig van overtuigd dat hij er voor zaterdag is.

Groetjes
Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een recente ervaring meer waarde hebben dan de schattingen die je krijgt van ICS medewerkers? Zal wel van meet factoren afhankelijk zijn dus garantie krijg je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel erg krap hoor. Heb je al een brief gehad met het verzoek een nummer te bellen en verificatiecodes in te vullen? (Voor zaken zoals een pincode aanmaken)

Mocht je die nog niet hebben gehad, dan zou ik er niet op rekenen dat je de kaart zaterdag in huis hebt.

Ik moet er wel even bij zeggen dat dit zo is voor een VISA-card rechtstreeks bij ICS. Voor andere kaarten via banken durf ik niet te zeggen dat dezelfde procedure gehandhaaft word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Dat kan normaal wel eventjes duren. Je krijgt normaliter pas na een dag of 3 ofzo die verificatiecode, en dan _ergens_ die week pas je pasje. Of je hem voor maandag hebt? Ik denk het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 04-09-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:59
Ik heb toevallig een erg recente ervaring hiermee, bij ABN via ICS:

maandag 26 augustus einde middag aanvraag gedaan bij ABN-kantoor, met belofte dat de medewerker er de volgende dag meteen even achteraan zou bellen. Donderdag 29 augustus brief met verificatiecode binnen, 's avonds meteen gebeld en code doorgegeven. Gisteren, dinsdag 3 september card binnen. In totaal dus 6 werkdagen van aanvraag tot kaart ontvangen. Jij hebt maar 5 werkdagen de tijd, dus dat kan inderdaad krap worden. Als je de brief met codes vandaag nog niet hebt, dan zou ik er niet op rekenen dat hij op tijd binnen is voor je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
Ook recente ervaring: duurt toch zeker wel een week, omdat je zowel kaart als verificatiecode apart moet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Voor 1 van de 2 moet je ook tekenen (iig bij Mastercard) dus je moet dan ook thuis zijn anders kan je pas op de dag er na naar het postkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update; ik heb zojuist de brief van ICS ontvangen; direct pincode gekozen en er even achteraan gebeld; de kans is nu erg groot dat hij deze week nog binnen is; aldus de ICS medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Ik weet niet meer hoe het bij mijn aanvraag ging, maar laatst had ik een nieuwe creditcard nodig omdat hij gebroken was. Dat was simpelweg een belletje en binnen twee werkdagen had ik de nieuwe binnen. Gezien je hier nog wel wat extra stappen hebt, mag je wat extra dagen erbij optellen en mag je hopen dat hij vrijdag binnen is (vijf werkdagen vind ik overigens een goede periode, niet zo vreemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Standaard duurt het ongeveer anderhalf week, afhankelijk van de postbezorging en je inkomensbron
Er is wel binnen ICS een spoedprocedure, deze wijkt af van de standaard procedure
Navraag over hoe ver het staat met de pas moet ook via ICS kunnen lijkt me.

Het mooie van ABN AMRO is dat ze de jaarbijdrage voor jou betalen doordat de kaart kosteloos onderdeel is van je PrivePakket.

[ Voor 41% gewijzigd door 3x3 op 04-09-2013 16:22 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:29
En het nadeel van ABN AMRO / ICS is dat de incassodatum van mijn creditcard ergens de 20e van de maand is, dus net voordat je salaris binnenkomt. Ze zeggen dat ze dat pas kunnen wijzigen als je 3 jaar klant bent :S

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40
Denk wel dat hij op tijd is. Ik had m'n kaartje iig binnen een week na aanvragen besteld.
Je moet bij aanvragen invullen wat je maandinkomen is. Gezien ik student ben vond ik dit niet zo belangrijk en heb ik een veel te laag bedrag ingevuld (200euro bijbaantje) achteraf dom(stufie is ook inkomen, en zorgtoeslag ook...). Nu zit ik met een bestedingslimit van 500 euro, terwijl ik recht heb op het dubbele. Maar burocratisch als het daar is, werd dat geweigerd de laatste keer dat ik dat verzoek had ingediend.

Dus ook meteen een slechte ervaring erbij. Verder doet de pas t wel goed in buitenland:)

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
dj1981 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:02:
En het nadeel van ABN AMRO / ICS is dat de incassodatum van mijn creditcard ergens de 20e van de maand is, dus net voordat je salaris binnenkomt. Ze zeggen dat ze dat pas kunnen wijzigen als je 3 jaar klant bent :S
Hoe kom je hierbij? Ik heb sinds een paar maandjes een ABN AMRO / ICS Credit Card en kon keurig aangeven wanneer en hoe (in een keer/termijnen) het geld van mijn lopende rekening afgeschreven moest worden.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Verwijderd

Topicstarter
HBSVDK schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:41:
Denk wel dat hij op tijd is. Ik had m'n kaartje iig binnen een week na aanvragen besteld.
Je moet bij aanvragen invullen wat je maandinkomen is. Gezien ik student ben vond ik dit niet zo belangrijk en heb ik een veel te laag bedrag ingevuld (200euro bijbaantje) achteraf dom(stufie is ook inkomen, en zorgtoeslag ook...). Nu zit ik met een bestedingslimit van 500 euro, terwijl ik recht heb op het dubbele. Maar burocratisch als het daar is, werd dat geweigerd de laatste keer dat ik dat verzoek had ingediend.

Dus ook meteen een slechte ervaring erbij. Verder doet de pas t wel goed in buitenland:)
Ik heb een goed salaris; vast contact etc. mocht een limiet van 15000 maar heb voor een limiet van 600 euro gekozen. Dit puur uit zelfbescherming.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
---

[ Voor 100% gewijzigd door n4m3l355 op 12-09-2013 03:23 ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:08:
[...]

Ik heb een goed salaris; vast contact etc. mocht een limiet van 15000 maar heb voor een limiet van 600 euro gekozen. Dit puur uit zelfbescherming.
let wel op bij hotels etc, meestal reserveren ze een bedrag voor de kamer. De reservering gaat meestal af van je bestedingsruimte. Ook reserveringen voor borg gaan er vanaf.
Pagina: 1