Instabiel wireless

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Hallo tweakers,

Regelmatig valt de verbinding van mijn laptop naar mijn draadloze access-point weg. Ik post dit in het Windows client forum omdat ik denk dat het een software probleem is en geen netwerk probleem. Waarom denk ik dat? Omdat de laptop naast mij wel nog verbinding heeft. Ook al heeft die af en toe hetzelfde probleem maar dan op andere momenten.

Een ping naar de AP waarmee ik verbonden ben laat zien dat eerst het aantal ms oploopt naar 3000. En daarna volgen er een stuk of 10 time-outs waarna hij weer eens verbind. Dit is niet erg prettig als je film aan het kijken bent.

Ik heb laatste drivers geprobeerd van de Atheros site en van de fabrikant van de laptop.

Info:
- Wireless nic: atheros 9002WZB-1ng
- Ik heb thuis 3 access-points hangen, allemaal een ander kanaal. (1,7,13) 2 AP's ingesteld op 300 MB op 40 MHz, zelfde WPA2 pass, zelfde SSID.

Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit verder kan troubleshouten? Ik zit eraan te denken om de wireless adapter van mijn laptop te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je op de plek in huis bereik van alle 3 de APs? Want het lijkt erop dat je laptop constant aan het wisselen is tussen de APs en dat heeft tot gevolg dat je verbinding instabiel wordt. Het duurt tenslotte eventjes voordat je verbinding daadwerkelijk tot stand is gekomen. Geef ze dus een andere naam en kijk 't dan aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Heb ik ook over nagedacht. Ik 2 ap's uit gehad, dit maakte geen verschil.

De Windows client maakt ook pas verbinding met een andere AP als de verbinding bijna helemaal wordt verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook gezocht op wifi diagnostische tools die je op je laptop kan laten draaien om te zien of je signaal wel goed is (sterkte zegt niets over kwaliteit) en of je andere interferentie hebt van je omgeving (iemand die een veel sterker signaal uitbrult?)

Let ook op dat je niet zomaar je wireless kaart kan veranderen. Er schijnt door fabrikanten een lock-in te worden gebruikt waardoor je 't niet zomaar kan vervangen. Je zou iig kunnen proberen om de adapter van de twee laptops om te wisselen, als dat past en werkt. En anders moet je met een USB ding gaan werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sjosz
Bedankt, dat er een soort lock op zat wist ik niet. Dat ga ik nog even kijken of ik daar iets over kan vinden. Ik snap de gedachte achter de lock dan helemaal?

Ik heb nog een wireless-n adapter liggen, die ga ik direct proberen. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

En we hebben geen last van andere wireless AP, we wonen hier vrij buitenaf.

• sjosz
Met de usb wireless adapter is hij tot nu toe helemaal stabiel! Ik ga dus kijken of ik een andere in kan bouwen.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:51
Het is een driverprobleem, mijn broer heeft een of andere acer V5 laptop en daar viel ook steeds de verbinding via de wifi weg.

Via de de atheros site de laatste driver geinstalleerd en probleem was verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Helaas is dat voor mij niet de oplossing, de laatste drivers zijn geïnstalleerd via de Atheros site.

Wireless access point worden vervangen, ik moet ze namelijk iedere dag resetten omdat ik anders geen verbinding kan maken. Laatste firmware staat erop en de configuratie is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kijk is met inSSID(wireless diag tool waar naar Hero-of-Time refereerde) wat de signaalsterkte is, en of er veel netwerken in de buurt zitten die kunnen storen op jullie kanaal, zonnodig verander het kanaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 08-09-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Er zijn geen netwerken die in de buurt zitten. We wonen vrij buitenaf.

Wireless is nog steeds niet stabiel. Ik ga vanavond een ping met fping starten vanuit een werkstation naar alle apparaten, dan kan ik erachter komen waar het probleem zich afspeelt (Router of laptop).

Een ping ziet er dan zo uit:
18:33:30.838 : Reply[3681] from laptop-koen: bytes=32 time=45.4 ms TTL=128

Het voordeel is dat er een timestamp voor staat, dan kun je de output langs elkaar houden.

De 2 access-point die ik extra heb hangen ga ik terugbrengen, als ik verbinding wil maken lukt het regelmatig niet, een reboot is de enige optie om het op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjosz op 17-09-2013 18:36 ]

Pagina: 1