Files automatisch syncen tussen laptop en PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Omdat ik nu zowel een laptop, als een PC heb, ben ik opzoek naar een manier om deze automatisch te laten synchroniseren. Stel; ik download een file op mijn PC, hoe zorg ik er voor dat deze automatisch ook op mijn laptop verschijnt (en vice versa).

Er zullen ongetwijfeld meerdere programma's voor zijn maar ik was benieuwd welke het meest gebruikt worden en welke het makkelijkst en het meest efficiënt werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Onder Windows zorgen dat 1 van de PC's de data gedeeld heeft via een Share en dan met Microsoft Synctoy :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Wim-Bart schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:21:
Onder Windows zorgen dat 1 van de PC's de data gedeeld heeft via een Share en dan met Microsoft Synctoy :D
Iets duidelijker alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dropbox?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cubby: Www.cubby.com doet het altijd, je computers hoeven niet alle twee online te zijn en je krijgt een automatische backup

Bittorent sync: http://labs.bittorrent.com/experiments/sync.html Deze werkt fraaier, maar de computers moeten wel tegelijk online zijn. Werkt fantastisch als je ook een NAS hebt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 15:15
Als het in het lokale netwerk is kan je allwaysync gebruiken. Voor buiten Dropbox/Skydrive en anders OwnCloud indien je de data liever intern bewaart en niet bij externen (in de VS bijv. ) wil plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

flashingst schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:03:
[...]

Iets duidelijker alsjeblieft?
Niet vervelend bedoeld, maar [google=Microsoft Synctoy] levert je een hele zooi links op, waaronder naar de site van MS waar je dit kan downloaden. De tweede link geeft een Nederlandstalige uitleg met screenshots. Kort gezegd synchroniseert dit tooltje twee mappen op je computer/netwerk.

Ik gebruik zelf al jaren Allway Sync 'n' Go. Ik heb het ooit gekocht omdat ik het zo fijn vind werken, maar het is gratis voor matig gebruik. Hiermee kan je veel uitgebreider dan bij SyncToy instellen wat je waarmee wil syncen, ook over FTP, Dropbox e.d.

Dropbox vind ik voor synchronisatie iets minder handig, omdat je gedwongen wordt om de bestanden die je wil syncen in een subfolder in de Dropbox map te zetten. Dat gaat een beetje tegen mijn logica van bestandsindeling in. Ik gebruik het toch voor enkele bestanden die ik vrij veel wijzig als ik onderweg of op het werk ben, en om automatisch foto's van mijn telefoon op de computer te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 04-09-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daarnaast: [search=synchroniseren] en [search=sync] geven, net als Google, al veel tips. Welke tools heb je bekeken geprobeerd, welke features zijn voor jou daarbij wel/niet belangrijk / relevant?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1