Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe frontspeakers nodig

Pagina: 1
Acties:

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56
2 jaar geleden heb ik een Onkyo SR-TX608 met een Jamo HSC5, waarschijnlijk onder veel van jullie redelijk bekend. hier heb ik altijd veel plezier weinig gezeur met de WAF factor van gehad, alleen ben ik onlangs verhuist en nu passen de zuilen niet meer naast de TV (zie plaatje) en heb ik dus de surround speakers naar voren moeten halen en de zuilen naar achter gezet :'( met als gevolg dat het gewoon niet zo goed meer klinkt.
Er moet dus iets nieuws komen, alleen het budget is er eigenlijk niet voor. Ik zat in eerste instansie te denken om misschien alleen de surround speakers te vervangen en de zuilen (die dus nu achter staan) later te vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wMlJjpg4Vbwtp53n2ZhdE6vY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VOATPYLIXButA3o59XFyfT2A/full.png

Nu heb ik een tijdje geleden zitten luisteren naar de Boston Accoustics A25 & A26, en moet zeggen deze klonken mij erg goed in de oren, maar hier komt nog een probleem, vaak als ik in de luisterruimte sta in een winkel klinkt alles beter, en ik ben bang dat thuis de A25''s toch gaan tegenvallen. en is het dan verstandig om ook direct de center te vervangen
Hebben mensen nog andere ideeen,

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Ik zou eens gaan kijken naar de dali zensor 1. Deze speaker vind ik beter dan de boston a25 en voor niet veel meer geld. Tip: Koop de 3 speakers (fronts + center) tegelijk om een uniform geluid te krijgen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Beetje stom, maar is een kleiner TV meubel niet een optie? :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De A25 is misschien net wat klein, hoewel je met de sub als toevoeging een goede ondersteuning hebt, maar de A26 zou ik zonder problemen als alternatief voor de zuilen zien. Daar komt gewoon lekker geluid uit.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

WhizzCat schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:45:
Beetje stom, maar is een kleiner TV meubel niet een optie? :)
Wordt dan wel een extreem smal meubel aangezien je speakers ook wat ruimte moeten hebben en niet strak tegen een meubel aan kunnen worden gezet.
mr.paaJ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:48:
De A25 is misschien net wat klein, hoewel je met de sub als toevoeging een goede ondersteuning hebt, maar de A26 zou ik zonder problemen als alternatief voor de zuilen zien. Daar komt gewoon lekker geluid uit.
Ik heb het al eens gezegd en bij deze weer: voor elke speaker is een passende subwoofer te vinden die ze goed aanvult en je geluidsbeeld zal verbeteren. Vraag is dan wel of de - reeds aanwezige - Jamo subwoofer zo'n subwoofer is met een relatief kleine 8" woofer.

Enige voordeel wat je in deze situatie wellicht hebt is dat de speakers (erg) dicht tegen de muur komen en dat kan dan flinke boost in het laag opleveren aangezien de Boston (maar ook de aangehaalde Dali) de reflexpoort aan de achterzijde hebben.

Ik blijf overigens ook van mening dat de Boston echt tot hun recht komen met een redelijke bak vermogen er achter. Ik stuur mijn A25 zelf aan met een Arcam en dat klinkt niet slecht in mijn oren.

Edit:
Schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-09-2013 09:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

FeaR schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:55:
[...]

Wordt dan wel een extreem smal meubel aangezien je speakers ook wat ruimte moeten hebben en niet strak tegen een meubel aan kunnen worden gezet.

[...]
Allicht is de TV ophangen een optie en dan een klein ding voor de amp nog iets. Geen idee of dat een optie is, maar als je je geliefde zuiltjes wil houden zou ik persoonlijk zoiets wel overwegen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56
WhizzCat schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:59:
[...]

Allicht is de TV ophangen een optie en dan een klein ding voor de amp nog iets. Geen idee of dat een optie is, maar als je je geliefde zuiltjes wil houden zou ik persoonlijk zoiets wel overwegen :)
De TV hangt al (is niet heel duidelijk), en de zuilen naast de TV ziet er echt niet uit...dat vind ik zelf niet en dat gaat zeker niet door de WAF factor komen ;). ik ga ook is naar de Dali's kijken en eventueel een nieuwe SUB.
Pagina: 1