Bezoekersnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik wil een wifi-router die ik over heb laten fungeren als bezoekersnetwerk. Nu weet ik hoe ik het op wil zetten, maar ik ben niet bekwaam genoeg als het op netwerken aankomt om mijn laatste vraag te beantwoorden.

Het netwerk begint met een adsl modem met een switch met 4 poorten, hierop zit de router die als dhcp geldt voor het netwerk. De wifi-router voor het bezoekers komt direct op de adsl modem.

Is dit in principe voldoende om wifi bezoekers uit de rest van ons netwerk te houden omdat de router voor het netwerk met de WAN poort aan de adsl modem zit? Voor zover ik kan nagaan is dit wel het geval, maar ik wil niet te makkelijk riskeren dat een handige jongen hierdoor makkelijk in ons netwerk komt als deze de gegevens van ons bezoekersnetwerk heeft.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je meerdere IP adressen hebt/krijgt op je DSL modem, dan kan je inderdaad gewoon 2 routers aansluiten op het modem (beide een kabel van de modem naar de WAN/Internet poort)

Op alle routers die ik gezien heb staat standaard ingesteld dat van buiten naar binnen (lees: WAN naar LAN) geen verbinding wordt toegestaan.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Bedankt, dat wilde ik weten, ik zal deze instelling controleren.