Toon posts:

Hoe reset batterij moederbpard?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

een maand geleden heb ik de best buy tweakers high end game editie laten assembleren. Nu wil ik vadaag de pc opstarten en gebeurt er helemaal niks. Niet eens een fan die begint te draaien of lampje. Naar een computerwinkel geweest en die zei dat de voeding vervangen moest worden, zonder eigenlijk te testen. Ik wil nog een cmos reset proberen zoals ik op internet lees. Heb 3 pinnetjes en de jumper verschovem. Echter kan ik de batterij nergens vinden om er opnieuw in te doen op het moedervpard? Ook in de handleiding vind ik niet waar die zit? Ik heb een asrock z77 extreme:. Iemad enig idee wat ik kan doen of zou het verwisselen van die jumpers genoeg moeten zijn? Mijn voeding is van corsair en 100 euro voeig jaar, zou die echt al kapot moeten kunnen gaan zonder overclock?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/Z77%20Extreme4(m).jpg

rechts van de 3 pci-e slots

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarschijnlijk maakt je mainboard sluiting in de kast.
Zorg dat je afstandbusjes gebruikt of probeer het moederbord eens los van de kast op te starten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je ziet de batterij waarschijnlijk nu niet omdat de videokaart daar zit.

Makkelijkste manier om de BIOS te resetten vind ik het volgende: Stekker uit de voeding. BIOS batterij eruit. 3x op de aan/uitknop drukken. Batterij en voeding er weer in. Door de PC aan te zetten wanneer er geen voedingsstekker in zit zorgt ervoor dat alle stroom die er nog is direct verbruikt wordt en de BIOS 100% zeker gereset is. Het is ook nog eens een snelle manier. Ik lees wel eens dingen dat er mensen 20 min gaan wachten bijvoorbeeld.

Als een BIOS reset niets doet zou ik terug gaan naar de winkel. Je hebt de PC laten bouwen waardoor er ook garantie op zou moeten zitten. Ik zou niet teveel gaan prutsen als je niet precies weet wat je doet en er garantie opzit.
Yarno schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:36:
Waarschijnlijk maakt je mainboard sluiting in de kast.
Zorg dat je afstandbusjes gebruikt of probeer het moederbord eens los van de kast op te starten.
De PC draait al een maand en jij denkt dat ie nu opeens sluiting maakt ? Ik ga er vanuit dat het bedrijf dat de PC gebouwd heeft vast wel afstandbusjes gebruikt zal hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2013 19:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Hier gaat het om een vraag over een over moederboard horen gek genoeg in Processors, Moederborden & Geheugen.

Move OH->PMG

Verder is geen vraag voor GoT te dom, maar verwachten we wel dat je zelf enige inspanning doet. In dit geval is je vraag waar het batterijtje op je moederbord zit. Dit staat gewoon in de handleiding van je bord, kijk eens op pagina 13... Een willekeurig plaatje van het bord (zoals douweegbertje post) zou het ook inzichtelijk moeten maken. Beetje voorbarig om hier een topic voor te openen, en al helemaal jammer om te roepen dat iets niet in de handleiding staat terwijl het er wel letterlijk in staat. We hebben je al eens gewezen op het niveau van je posts, graag de mail die wij je een tijdje terug stuurden nogeens erop nalezen...

Tenslotte verwachten we dat je een beetje de moeite doet een verzorgde post te maken. Je topictitel heeft een opvallende tikfout (die een spellchecker er makkelijk uitgehaald had) en je topicstart is erg onverzorgd. Het hoeft allemaal geen hogere literatuur te worden, maar als jij de moeite doet om goed leesbaar je verhaal neer te zetten nodigt dat anderen een stuk meer uit om de moeite in een antwoord te steken voor je.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.