Toon posts:

SIP gegevens Alles In Een abonnement KPN ADSL.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs hebben mijn schoonouders bij KPN een alles in een pakket afgenomen met de Experiabox. Daardoor hebben zij nu een VoIP aansluiting gekregen. Zij kunnen nu onbeperkt bellen naar vast en mobiel voor een vast bedrag.

Mijn vrouw belt nogal veel naar haar moeder. Momenteel bellen wij via een voipbuster kloon. Daarbij geldt een limiet voor free calls van 300 minuten per week. Daar gaan we nu ruimschoots overheen. Tijd om te bezuinigen :). Nu moet het natuurlijk technisch mogelijk zijn om via sip te bellen vanuit onze fritzbox naar de experiabox van mijn schoonouders. Sip to Sip. Maar ik krijg met geen mogelijkheid te weten wat de sip uri is van mijn schoonouders. KPN geeft dat niet vrij. Is er een manier om rechtstreeks naar de experiabox te bellen op basis van een extensie plus het ip adres of iets dergelijks? Bijvoorbeeld naar 101@ip.adres?

Bij vrijwel alle andere providers is dat geen probleem (XS4ALL, Telfort, Online etc.). Ik weet dat KPN dat niet vrijgeeft. Maar wellicht is er iemand hier actief die het voor elkaar heeft gekregen door bijvoorbeeld traffic te analyseren. Extra SIP account toevoegen schijnt ook niet te werken op de Experiabox. En poort 5060 is gereserveerd voor KPN doeleinden. Andere apparatuur aansluiten die werkt op andere poorten zou een oplossing kunnen zijn maar dat is niet iets wat ik zou willen. Liever het sip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Nee, je komt uiteindelijk weer bij hetzelfde uit. Rechtstreeks naar de experiabox gaat niet. De experiabox meldt zich aan bij een server, en die server is tussenstation. Als je dus met je eigen SIP nummer van de schoonouders draait, maak je zelf verbinding met server van je provider (in dit geval Voipbuster) en die legt contact met de server van KPN. Vervolgens geeft die KPN-server een seintje aan de experiabox dat er iemand belt.

Je zou eventueel wel rechtstreeks via SIP kunnen bellen als je schoonouders een sip-applicatie op computer of aparte sip-adapter hebben. Dan kun je ze lid maken van diezelfde voipbusterkloon, users op dezelfde server bellen gratis(want intern).

P.S. een andere rubriek was handiger geweest, bijv Internetproviders en hosting.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 04-09-2013 00:54 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

als de tegenpartij voipbuster(kloon) heeft runnen kun je bellen naar gebruikersnaam@sip.voipbusterkloon.com

Dat moet werken, als je in de snelkeuzes namen kunt invoeren.
Ik weet niet of dat met een fritzbox mogelijk is.

Rechtsreeks naar de experiabox is NIET mogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 04-09-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 08:24
Misschien is het goedkoper dat je vrouw weer bij haar moeder gaat wonen als je aan 300 minuten per week niet genoeg hebt. :|

Maar wellicht is het upgraden van je huidige abbonement naar onbeperkt bellen wel het makkelijkste

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb nog wel een FritzBox 7170 liggen ergens. Ik denk dat ik die achter de Experiabox ga hangen en mijn schoonouders een voipbuister kloon ga geven. MOet nog even uitzoeken of dat via een andere poort kan dan de standaard 5060. Mocht dat niet lukken dan gooi ik wel een eigen sip server in de lucht via pbxes.org ofzo. En dan lekker verkort bellen via 201, 202 etc. Het blijft wel jammer dat KPN deze dingen zo blokkeert. Wordt dat dat Carlos Slim de boel overneemt en een nieuw VoIP beleid uitrolt :).

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
misschien beetje kort door de bocht maar je geeft aan dat de andere kan onbeperkt kan bellen, dan is het probleem toch opgelost, 1 kort telefoontje bel me even terug
Pagina: 1