Om maar te beginnen zal ik even aangeven dat dit dus niet m'n eerste post is, maar ik ben m'n wachtwoord van m'n oude account kwijt en die was blijkbaar gekoppeld aan een niet meer bestaand e-mailadres
Nieuwe gebruikersnaam dus maar...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt door 2 verschillende gebruikers die het overdag zakelijk gebruiken en 's avonds om te gamen. Zakelijk wordt het gebruikt om zware videorendering te doen, complete Adobe CS-pakket en een aantal VM's te draaien. Prive is het relatief professionele fotobewerking en intensief gamen waarbij het de bedoeling is alle relatief nieuwste games op de hoogste settings te kunnen draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2500 en 3500 euro inclusief alles wat besteld moet worden. Dat is ruim ja, maar er zitten (met name GPU) keuzes in waar ik over twijfel maar wel de uitgave voor over heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
2 dell 2312 monitoren als satellietmonitoren naast de nieuw te bestellen 27"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles dus.. behalve bovenstaand
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk niet, maar ik ben uitgegaan van waar hier op het forum een voorkeur aan gegeven wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsstil/arm is prettig maar slechts een wens
Ik heb het lijstje onderverdeeld in een paar delen:
Basis:
Bovenstaand is eigenlijk vrij duidelijk voor mij behalve de koeler en de voeding. Als ik uitga van de zwaarste config (780 in SLI), wat heb ik dan nodig? Wel zo betrouwbaar en stil mogelijk graag. Ik vermoed dat die Corsair wat over thé top is.
Alternatief koeler:
Keuze van de monitor is gebaseerd op reviews in het buitenland want Nederlandse zijn summier (eentje bij hardware.info). Is in feite een bijzonder luxe broertje van de DELL 2713HM. Overigens ben ik hier vrij zeker van.
Dan de belangrijkste keuze, de GPU. Het moet dus een systeem worden met de Dell 2713H als hoofdscherm en de 2 2312's als satellieten. Welke grafische kracht heb ik daar voor nodig? Keuzes zijn:
Voor de solo-780 GPU heb ik de Inno gekozen, die zou ik liever ook in SLI hebben mits dat beter is maar ik begreep dat dit problemen op zou leveren qua ruimte/plaatsing?
Tot slot een accessoirelijst die redelijk vaststaat:
Ik houd me aanbevolen voor opmerkingen/aanbevelingen etc. !
Edit: 2x de SSD voor 2 verschillende opstartsystemen, dat was ik even vergeten
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt door 2 verschillende gebruikers die het overdag zakelijk gebruiken en 's avonds om te gamen. Zakelijk wordt het gebruikt om zware videorendering te doen, complete Adobe CS-pakket en een aantal VM's te draaien. Prive is het relatief professionele fotobewerking en intensief gamen waarbij het de bedoeling is alle relatief nieuwste games op de hoogste settings te kunnen draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2500 en 3500 euro inclusief alles wat besteld moet worden. Dat is ruim ja, maar er zitten (met name GPU) keuzes in waar ik over twijfel maar wel de uitgave voor over heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
2 dell 2312 monitoren als satellietmonitoren naast de nieuw te bestellen 27"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles dus.. behalve bovenstaand
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk niet, maar ik ben uitgegaan van waar hier op het forum een voorkeur aan gegeven wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsstil/arm is prettig maar slechts een wens
Ik heb het lijstje onderverdeeld in een paar delen:
Basis:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,91 | € 284,91 |
| 1 | Asus Z87-PRO | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 75,40 | € 75,40 |
| 1 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713H Zwart | € 615,50 | € 615,50 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Corsair AX860i | € 178,- | € 178,- |
| 2 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 190,94 | € 381,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.060,58 | |
Bovenstaand is eigenlijk vrij duidelijk voor mij behalve de koeler en de voeding. Als ik uitga van de zwaarste config (780 in SLI), wat heb ik dan nodig? Wel zo betrouwbaar en stil mogelijk graag. Ik vermoed dat die Corsair wat over thé top is.
Alternatief koeler:
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 2 | € 67,80 | € 67,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 67,80 | |
Keuze van de monitor is gebaseerd op reviews in het buitenland want Nederlandse zijn summier (eentje bij hardware.info). Is in feite een bijzonder luxe broertje van de DELL 2713HM. Overigens ben ik hier vrij zeker van.
Dan de belangrijkste keuze, de GPU. Het moet dus een systeem worden met de Dell 2713H als hoofdscherm en de 2 2312's als satellieten. Welke grafische kracht heb ik daar voor nodig? Keuzes zijn:
| 2 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 349,90 | € 699,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 699,80 | |
| 2 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 592,99 | € 1.185,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.185,98 | |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB HerculeZ X3 Ultra | € 629,99 | € 629,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,99 | |
Voor de solo-780 GPU heb ik de Inno gekozen, die zou ik liever ook in SLI hebben mits dat beter is maar ik begreep dat dit problemen op zou leveren qua ruimte/plaatsing?
Tot slot een accessoirelijst die redelijk vaststaat:
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 81,92 | € 81,92 |
| 1 | Corsair Vengeance K90 (International English) | € 108,20 | € 108,20 |
| 1 | Logitech G400s Gaming Mouse | € 56,05 | € 56,05 |
| 1 | Steelseries 4HD | € 16,46 | € 16,46 |
| 1 | APC Home/Office SurgeArrest (6x) | € 25,49 | € 25,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 288,12 | |
Ik houd me aanbevolen voor opmerkingen/aanbevelingen etc. !
Edit: 2x de SSD voor 2 verschillende opstartsystemen, dat was ik even vergeten