Bepaalde tijd geen internet geven

Pagina: 1
Acties:

• lange heusden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik wil graag één van onze PC's na 22:00 uur van het internet af halen, via onze Experia v8, om niet elke dag op te moeten letten en thuis te zijn om zelf de stekker eruit te halen.
Hoe kan ik dit doen?
Dit is vast een eenvoudig probleem, maar voor mij nu onoplosbaar!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26

Garyu

WW

Oplossing van €4,99: Koop een tijdslot en zet dat op de stroomverzorging van je Experia Box?
Volgens mij is er verder aan het ding weinig in te stellen.

Wil je alleen het internet uitzetten en niet TV, dan zul je er een eigen switch achter of router naast moeten hangen die je wel kan configureren.

[ Voor 55% gewijzigd door Garyu op 03-09-2013 16:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Garyu schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:51:
Oplossing van €4,99: Koop een tijdslot en zet dat op de stroomverzorging van je Experia Box?
Volgens mij is er verder aan het ding weinig in te stellen.

Wil je alleen het internet uitzetten en niet TV, dan zul je er een eigen switch achter of router naast moeten hangen die je wel kan configureren.
Switch ertussen en díe op een tijdklok.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Ouderlijk toezicht aanwezig op de Experia?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lange heusden
Er is geen mogelijkheid om internettoegang via mac-adres van de pc te blokkeren?
WIFI kan wel geblokkeerd worden per apparaat per uur?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
De eerste oplossing van Garyu (Experiabox op tijdklok) zou ik niet als eerste proberen. Je hebt kans dat de DLM (link management software in wijkcentrale) dit interpreteert als een instabiele lijn en hierdoor je snelheid (flink) omlaag zet. Een switch erachter op tijdklok kan natuurlijk wel, maar dan moet je wel zeker weten dat de stekkers goed zitten.

Wat natuurlijk óók kan is je PC (en ik ga er even vanuit dat het Windows is) na 22:00 via een ingeplande taak laat afsluiten, dan bereik je praktisch hetzelfde effect lijkt me?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik zie dat ik op mijn Netgear-router per IP-adres kan aangeven welke services beschikbaar zijn gedurende een in te stellen periode.
Weet je zeker dat de Experia ook niet zoiets heeft?

d:)b :henk d:)b

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31

BCC

Switchje kopen van een 10tje + een tijdslot en circa 10cm utp kabel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet dat de D-Link routers dit standaard ingebouwd hebben.. maar zo'n switch en daar n tijdslot op is idd de best oplossing lijkt mij.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• lange heusden
Oplossing gevonden:
In de Firewall zit wel gewoon access control. Je kunt dus de PC/Laptop een vast IP-adres geven en dan via zelf geconfigureerde regels de internettoegang (zelfs opgesplitst van WWW tot bepaalde URL's of inkomende/uitgaande mail etc ) regelen.
Bij KPN zelf wisten ze het niet!!! Maar een bepaalde betaalde service (€ 45,- voorrijkosten en dan €15 per 15 min) zei dat ze dat probleem voor mij op zouden lossen. Toen dacht ik dan kan ik het ook!

Wat Mr.Jayman dus zei! ;)
Pagina: 1