Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een vriend vragen ons af welke van deze 2 laptops beter is:

pricewatch: Asus K56CB-XX312H

vs

http://www.dixons.nl/lapt...5-3210m.html#.UiXu1dJHCTM
(kon geen tweakers link er van vinden)

Is die 100 euro extra het waard voor wat je dan krijgt?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Ze zijn nagenoeg vergelijkbaar. Het enige echte verschil is dat de Asus een veel sterkere GPU heeft en dus voor games e.d. (veel) sneller zal zijn.
Verder ken ik de bouwkwaliteit van die Samsung niet, maar dat zit er meestal wel bij in orde. Ik geloof dat de Asus ook vrij goed is qua bouwkwaliteit, de behuizingen zijn al een tijdje gelijk aan elkaar en de laatste keer dat ik zo'n ding vasthad was hij ongelofelijk stevig.

Ik zou zelf die 100 euro extra uitgeven voor de betere "oempf".

Verwijderd

Topicstarter
Merethil schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
Ze zijn nagenoeg vergelijkbaar. Het enige echte verschil is dat de Asus een veel sterkere GPU heeft en dus voor games e.d. (veel) sneller zal zijn.
Verder ken ik de bouwkwaliteit van die Samsung niet, maar dat zit er meestal wel bij in orde. Ik geloof dat de Asus ook vrij goed is qua bouwkwaliteit, de behuizingen zijn al een tijdje gelijk aan elkaar en de laatste keer dat ik zo'n ding vasthad was hij ongelofelijk stevig.

Ik zou zelf die 100 euro extra uitgeven voor de betere "oempf".
Bedankt voor je reactie, hier heb ik zeker wat aan. Zou ik ook misschien mogen vragen hoe het precies zit met de maximum en minimum RAM/Ghz? Had er hier ook al een topic over aangemaakt:
Hoe zit het met maximum en minimum RAM/Ghz

Verwijderd

Geen van beiden.

Beide laptops hebben een slecht scherm. Terwijl je voor minder geld een inspiron 15R SE kunt krijgen met 1080p scherm en vergelijkbare hardware (ongeveer €600). Als je toch al €700 wilt uitgeven zou ik doosparen voor een pricewatch: Asus N56VB-S4060H.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:05:
Geen van beiden.

Beide laptops hebben een slecht scherm. Terwijl je voor minder geld een inspiron 15R SE kunt krijgen met 1080p scherm en vergelijkbare hardware (ongeveer €600). Als je toch al €700 wilt uitgeven zou ik doosparen voor een pricewatch: Asus N56VB-S4060H.
Ja, je hebt voor 30 euro wel een beter scherm.. Maar een beter scherm, zoveel maakt dat voor mij om eerlijk te zijn ook weer niet uit. Voor de rest heeft die meer 2gb meer RAM en meer mogelijkheden als t aankomt op meer RAM kopen maar voor de rest..

Het is wel een i5 processor terwijl de pricewatch: Asus K56CB-XX312H
een i7 processor heeft. Reactie hierop? Bedankt voor je hulp alvast, waardeer het!

Verwijderd

De pricewatch: Asus K56CB-XX312H heeft een i7 low-voltage processor. In de praktijk is een i5-3210M iets sneller.

Maar voor de meeste mensen die denken een i7 nodig te hebben is het slimmer te investeren in betere schermen of snellere storage. Dat maakt het meest verschil voor de gebruikservaring.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:19:
De pricewatch: Asus K56CB-XX312H heeft een i7 low-voltage processor. In de praktijk is een i5-3210M iets sneller.

Maar voor de meeste mensen die denken een i7 nodig te hebben is het slimmer te investeren in betere schermen of snellere storage. Dat maakt het meest verschil voor de gebruikservaring.
Oke, duidelijk.
Zou je in dat geval niet beter echter de
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)
kunnen kopen?

Verwijderd

Dat hangt af van je eisen. Volgens mij is het voor de meeste mensen slimmer te investeren in een asus N56 met i5, of inspiron 15R SE met i5 en losse SSE, dan de inspiron met i7. Er zijn niet heel veel huis-tuin-keuken toepassingen waar die processor echt een verschil maakt. Je moet dan wel even kijken waar je de N56 nog kan krijgen, op de meeste locaties die de pricewatch rijk is is hij uitverkocht/end of life. De opvolger is nog niet leverbaar in een configuratie die binnen jouw budget valt.

Dell laptops koop je trouwens op de website van dell. Als je aan de voorwaarden op dell.nl/vip voldoet kan je 10% korting krijgen waardoor de inspiron met i5 of 17 respectievelijk €600 en €750 kost.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 17:29 ]

Pagina: 1