Toon posts:

Case fan advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen over het aanschaffen van extra case fans ( ik ben nog redelijk onervaren dit is mijn 1e build)

Ik ben in het bezit van het basisgamesysteem uit de BBG van juli (met SSD en extra HDD) de case is dus de Corsair 200R voor alle duidelijkheid.

Is het functioneel extra case fans in de kast te schroeven en eventueel een fan controller aan te schaffen, Zoja welke fans?

zelf heb ik deze opstelling op internet gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i536.photobucket.com/albums/ff324/Thruxton/200r_side_open_zpsb9c4e03d.png

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Het kan functioneel zijn als je het gevoel hebt dat de temperatuur te hoog oploopt. Is dat het geval?

Extra fans zorgen verder alleen maar voor meer geluid. Een fancontroller is wel handig als je toch besluit om er meer fans in te plaatsen. Je kan met een fancontroller vaak koelingsprofielen aanmaken, of zelfs aan de voorkant van je kast de temperaturen aflezen van een LCD schermpje.

Is dat een beetje antwoord op je vraag?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Nightquest77 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:57:
Het kan functioneel zijn als je het gevoel hebt dat de temperatuur te hoog oploopt. Is dat het geval?

Extra fans zorgen verder alleen maar voor meer geluid. Een fancontroller is wel handig als je toch besluit om er meer fans in te plaatsen. Je kan met een fancontroller vaak koelingsprofielen aanmaken, of zelfs aan de voorkant van je kast de temperaturen aflezen van een LCD schermpje.

Is dat een beetje antwoord op je vraag?
Bedankt voor uw antwoord,

Mijn cpu wordt tijdens het gamen zon 50-60 graden.
Tijdens warme dagen wordt mijn MB na mijn mening ook aardig warm ( zo'n 40-50 graden).

Wellicht kunnen wat extra fans deze temperaturen wat omlaag brengen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar die temperaturen zijn toch gewoon goed?

Voor wat betreft de fans, je gebruikt die niet om lukraak lucht in beweging te zetten, maar om een effectieve airflow te krijgen.
Verder moet de hoeveelheid lucht die je in de kast blaast, ongeveer gelijk zijn aan de lucht die je uit de kast blaast: daartussen in bevind zich dan je airflow.

Ik weet niet welke fans je nu hebt, in ieder geval doen ze hun werk goed.
Vergeet niet dat je fan van de graka ook naar buiten blaast, evenals je fan van de voeding.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 09:57

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:19:
[...]

Tijdens warme dagen wordt mijn MB na mijn mening ook aardig warm ( zo'n 40-50 graden).

Je hoeft je pas zorgen te maken om temperaturen als deze boven de 80 graden komen. Normale componenten zouden prima moeten presteren tot de 110-120 graden (alhoewel dit natuurlijk niet gezond is).

Ik draai mn cpu 30 graden idle, 45 graden load, gpu 50 graden idle en 70 graden load. Moederbord komt niet boven de kamertemperatuur. En dan presteert hij nog 100% prima. Ik heb een grote front intake fan, een grote side intake fan, een medium top outtake fan en een kleine back outtake fan. Dan heb ik natuurlijk nog aparte fans voor mijn CPU en GPU. (zie configuratie in mijn beschrijving onderaan mijn post)

Als ik jou was zou ik inderdaad een fan controller aanschaffen om geluidsoverlast te verminderen, want qua temperatuur heb je nog flink ruimte.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:19:
[...]

Zijn normale temperaturen, niks aan de hand.
Pagina: 1