Externe harde schijven, filter perikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zojuist zat ik met de filters in http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/ te spelen en toen viel mij iets op. Bij het filter "Behuizing bay intern" heb je de volgende keuzes:
- 1.8"
- 2.5"
- 2.5" en/of 3.5"
- 3.5"
- 5.25"
- Mini-SATA

Wanneer ik 3.5" aanvink verschijnen niet alle behuizingen met 3.5" bays, pricewatch: Sharkoon QuickPort Quattro Zwart wordt bijvoorbeeld niet weergegeven ondanks dat daar wel 3.5" HDD's in kunnen. Wat blijkt nou, die behuizing zit achter filter 2.5" en/of 3.5", als ik die aanvink wordt die wél weergegeven.

Is dit by design of heb ik een bug ontdekt? :?

Om bij hetzelfde onderwerp te blijven, dit lijkt mij wel een bug:
Als ik de merken lijst volledig laat weergeven, een merk aanvink (bijv. Sharkoon), dan klik op "minder opties" en dan een ander filter instel, dan wordt de merken lijst ineens weer volledig weergegeven. Niet echt handig omdat dan alle filters daaronder ineens een eind naar beneden verplaatst worden ;)

En dan is er nog filter "Aantal harde schijven". Dit filter klinkt nogal raar als je zoekt op behuizingen met geen harde schijven erbij. Misschien is "Aantal hdd bays" een beter idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 03-09-2013 16:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Raven schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:06:
Zojuist zat ik met de filters in http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/ te spelen en toen viel mij iets op. Bij het filter "Behuizing bay intern" heb je de volgende keuzes:
- 1.8"
- 2.5"
- 2.5" en/of 3.5"
- 3.5"
- 5.25"
- Mini-SATA

Wanneer ik 3.5" aanvink verschijnen niet alle behuizingen met 3.5" bays, pricewatch: Sharkoon QuickPort Quattro Zwart wordt bijvoorbeeld niet weergegeven ondanks dat daar wel 3.5" HDD's in kunnen. Wat blijkt nou, die behuizing zit achter filter 2.5" en/of 3.5", als ik die aanvink wordt die wél weergegeven.

Is dit by design of heb ik een bug ontdekt? :?
Bij design, maar niet helemaal netjes blijkt achteraf :p Deze optie heb ik ooit toegevoegd om aan te geven dat een behuizing (externe schijf of een computerbehuizing) een 3,5" schijf kan hebben, maar ook geschikt is voor 2,5", via een meegeleverde bracket oid. Om dan een vinkje te zetten bij 2,5" en 3,5" klopt niet, want dat zou aangeven dat in een behuizing beide schijven tegelijk kunnen geplaatst worden.

Intern heb ik even overlegd over een oplossing voor deze onduidelijkheid. Een oplossing zou zijn door dit los te trekken en onder te brengen onder een aparte specificatie. Dan plaats je in dit soort gevallen alleen een vinkje bij 3,5" en geef je bij deze extra spec aan dat die bay ook geschikt is voor 2,5". Maar de vraag is of dat wel wordt begrepen, volgens mij maakt dat het juist onduidelijker. Ik ga hier nog diep over nadenken, mocht je toevallig wat bedenken, hoor ik het graag :)
Om bij hetzelfde onderwerp te blijven, dit lijkt mij wel een bug:
Als ik de merken lijst volledig laat weergeven, een merk aanvink (bijv. Sharkoon), dan klik op "minder opties" en dan een ander filter instel, dan wordt de merken lijst ineens weer volledig weergegeven. Niet echt handig omdat dan alle filters daaronder ineens een eind naar beneden verplaatst worden ;)
Handig is het niet, maar volgens mij wel by design. Voor de exacte beweegredenen hierom kun je het best een topic aanmaken in Lieve Devvers :)
En dan is er nog filter "Aantal harde schijven". Dit filter klinkt nogal raar als je zoekt op behuizingen met geen harde schijven erbij. Misschien is "Aantal hdd bays" een beter idee.
Dat is een hele goede en heb ik meteen aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Misschien is het handiger om dergelijke apparaten (onder het 2.5" en/of 3.5" filter) ook onder het 2.5" en 3.5" filter te zetten. Dan verschijnen ze gewoon in de lijst.

Topic aangemaakt: Externe harde schijven, filter perikelen

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 04-09-2013 12:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Vind je mijn idee wat? :)
edit: Al bedoelde jij volgens mij hetzelfde bedenk ik mij net |:( :P

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 28-09-2013 15:37 ]

Oscar Wilde