Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-07 16:15
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik de Samsung P22270HD op mijn bureau staan, deze gebruik ik voornamelijk voor tv maar daarnaast zou ik deze ook als tweede beeldscherm willen gebruiken voor mijn laptop. (Asus N53S Series) doormiddel van een hdmi kabel.

Nu ben ik op de hoogte van het "conversie" probleem bij "slimme" tv's en heb ik het al voor elkaar gekregen dat het beeldscherm de pixels 1:1 overneemt, alleen blijkt nu dat de tekst nog veel te korrelig is. Hierdoor is het niet prettig om tekst op te lezen, dit terwijl films kijken prima gaat.

Ik heb het idee dat het probleem ligt bij mijn laptop instellingen, omdat ik ongeveer alle opties van de TV al uitgeprobeerd heb. Ik heb ook zojuist de drivers ge-up-date om te kijken of dit het probleem oplostte, maar dit is niet het geval. Met een VGA kabel is de tekst overigens wel leesbaar.

Het lijkt duidelijk op een ClearType probleem (na even googlen), maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Op mijn laptop beeldscherm (ook full HD) verschijnt de tekst wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
En beide schermen hebben dezelfde resolutie? Het klinkt alsof het tv scherm niet op z'n native resolutie draait, wanneer aangesloten op de laptop.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07 16:35
Wat bij mij een oplossing bood voor mijn Samsung T24A350:
En nog iets leuks gevonden:

Beeldkwaliteit (sharpness etc) was beter met mijn vga dan Dvi > HDMI.
Blijkbaar is de oplossing dit:

Nevermind i found the right solution and am currently using DVI-HDMI cable. For anyone that has this problem here is the solution

"-Hit "Source" button on remote
- Arrow up/down to "HDMI' on the list, hit "Tools" button on the remote
- Arrow up/down to "Edit Name" on the next list, hit "Enter" button on the remote
- Arrow up/down to "HDMI" on the next list, hit "Enter" button on the remote
- Arrow up/down to "DVI PC" or "PC" on the next list, hit "Enter" button on the remote (Monitor should automatically adjust picture so that text does not look terrible)
- Hit "Exit" button on remote and WALA!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-07 16:15
Dit is inderdaad het geval Kendo.

De oplossing van C-dude werkt inderdaad, harstikke bedankt!

Nooit gedacht dat een dergelijke oplossing onder "Edit Name" te vinden zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07 16:35
Graag gedaan, ook lang zitten zoeken achter zoiets stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 22:15

TommieW

Numa numa.

Toch vind ik het niet helemaal logisch. "Edit name" lijkt mij meer gewoon iets zodat het makkelijker is om meerdere apparaten uit elkaar te houden. Ik zou niet verwachten dat het daadwerkelijk het beeld aanpast.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1