coppermine 500 niet verder dan 500?? wtf?!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik zit hier met een coppermine 500E die op 112mhz fsb (560mhz) al helemaal uit zijn dakkie gaat op een bx6r2!
bij overclocking central stond precies deze serie best vaak in de database met scores ver over de 800.
de heatsink wordt niet eens warm, dus dat is het niet.
mischien zit er shitty L2 cache op?

ik heb hier ook nog een dual celly 366@550 en een enkele celly 366@570 zonder enkel probleem.

ik kan haast niet geloven dat een 18 micron processor niet over de 500 heen kan als ik hier 3 22micron cellys heb die met gemak 550 halen.

heelheel mischien ligt het aan mijn ram,
dat is hyunday HY57V658020BTC -10s dat toch als pc100 in de specs staat en dus op cas 3 best 112mhz zou moeten halen.

is er een manier om uittevinden of je pc blijft hangen op de processor of geheugen?

plakje 133mhz ram halen,
ok.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Kan het zijn dat je bij je nieuwe cpu ook een nieuw slocket hebt gekocht? (één zonder overclockfaciliteiten omdat je abit die al heeft)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• GiLuX
nah,

die slotket zat er bij (cpu+slotket is ff geleend op werk, kon het niet laten om zo'n cpu'tje ff uitteproberen, maar pindakaas dus :( moest wel thuis want die fukkink intel borden op werk kan je echt nax mee).
maar in princiepe bootie met 1.8v heel ff into windows en dan is het afgelopen dus overclocken ansich werkt wel.

dusssssss..
blijft een raar verhaal.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Is het een overclockconvertor?

Ik heb hetzelfde probleem eens gehad met een celly366 op een bh6. Draaide alleen 366 tot ik een overclockconvertor gebruikte. Toen deed ie met gemak 550.

Misschien is de slotket dus de bottleneck.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• GiLuX
ok,

isee yer point.

had ik ooit ook met zo'n el cheapo slotket voor mijn celly, zo eentje met aluminium? conector strip.

deze daarintegen is merkloos maar heeft wel gouden connector strip en ziet er degelijk uit.

maar ok, je weet het natuurlijk nooit.

iig bedankt voor de tip.

Verwijderd

Gilux, het is algemeen bekend dat die slotkets niet boven de 100MHz FSB gaan, ook de MSI 6905 wordt telkens gewaarschuwt op de MSI-site...
Dus volgens mij moet je een goeie proberen, een IWILL3, die kan veel meer! http://start.at/HardwareXpo

Verwijderd

Overclockconverter ?? Is dat weer iets nieuws ofzo ?

Er worden steeds leukere benamingen voor allerlei dingen bedacht :)

Verwijderd

En toch heb ik een 600E op een MSI MS-6905 rete stabiel op 145 FSB gehad. Dus het is mogelijk.

Verwijderd

En toch heb ik een 600E op een MSI MS-6905 rete stabiel op 145 FSB gehad. Dus het is mogelijk.

• GiLuX
hmmm,

kzit hier bij ctw te kijken en die hebben ook abit en asus slotkets, dat zijn toch ook geen verkeerde merken,
hoe zit het daar dan mee?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Volgens mij zit het probleem in die PC100 -10 geheugenmodule. Deze zit qua snelheid echt op het randje bij alles boven de 100Mhz, zelfs op Cas3 !

PSN-id: Chrasher

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Harry, de Iwill III? sinds wanneer is er een versie 3, en waar is deze dan te koop/bekijken oid.
Pagina: 1