Jammer genoeg voel ik me genoodzaakt om een nieuw topic te starten, ik vindt namelijk maar geen forum topic over een ultraportable met zeer goede batterijduur.
Wensen zijn als volgt...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
School, de standaard office programma's.
Programmeren, C, simpele programma's, weinig rekenkracht nodig. Recreatief.
Internet, muziek streamen en browsen, niets bijzonders.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst rond de 800 euro, maar < 1100 euro is max.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, een van de belangrijkste eisen is dat deze laptop zeer mobiel is. Iedere dag 2 uur mee fietsen. Het liefst rond de 1 kg. Ook wil ik er graag een hele dag mee kunnen werken, +/- 8 uur. Zodat ik geen oplader mee hoef te slepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeuren, wel een lichte afkeer van Apple, ik vind dat de prijs/kwaliteit vaak schandalig slecht is.
Tot slot zou ik het prettig vinden als de laptop "up-to-date" is, nieuwste generatie processor bijvoorbeeld, maar dit is geen eis.
Toen ik zelf zocht, vond ik meerdere producten, waarvan 1 van Apple was(ironisch genoeg).
pricewatch: Apple MacBook Air 2013 11,6" 128GB
Maar, vanwege de lichte Apple afkeer was ik nog niet overtuigd.
Ten tweede vond ik een Vaio Pro
pricewatch: Sony Vaio Pro 13 (SVP1321M2E)
maar daarvan vindt ik de batterij duur niet genoeg, volgens deze review 5-6 uur.
productreview: Sony Vaio Pro 13 (SVP1321M2E) review door Neleor
Vervolgens een Aspire, wederom niet de accuduur die ik zoek:
pricewatch: Acer Aspire S3-391-53314G12add
Ik hoop dat er een paar mooie voorstellen uitkomen. Ik ben jammer genoeg kieskeurig. Alvast bedankt.
Wensen zijn als volgt...
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
School, de standaard office programma's.
Programmeren, C, simpele programma's, weinig rekenkracht nodig. Recreatief.
Internet, muziek streamen en browsen, niets bijzonders.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst rond de 800 euro, maar < 1100 euro is max.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, een van de belangrijkste eisen is dat deze laptop zeer mobiel is. Iedere dag 2 uur mee fietsen. Het liefst rond de 1 kg. Ook wil ik er graag een hele dag mee kunnen werken, +/- 8 uur. Zodat ik geen oplader mee hoef te slepen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeuren, wel een lichte afkeer van Apple, ik vind dat de prijs/kwaliteit vaak schandalig slecht is.
Tot slot zou ik het prettig vinden als de laptop "up-to-date" is, nieuwste generatie processor bijvoorbeeld, maar dit is geen eis.
Toen ik zelf zocht, vond ik meerdere producten, waarvan 1 van Apple was(ironisch genoeg).
pricewatch: Apple MacBook Air 2013 11,6" 128GB
Maar, vanwege de lichte Apple afkeer was ik nog niet overtuigd.
Ten tweede vond ik een Vaio Pro
pricewatch: Sony Vaio Pro 13 (SVP1321M2E)
maar daarvan vindt ik de batterij duur niet genoeg, volgens deze review 5-6 uur.
productreview: Sony Vaio Pro 13 (SVP1321M2E) review door Neleor
Vervolgens een Aspire, wederom niet de accuduur die ik zoek:
pricewatch: Acer Aspire S3-391-53314G12add
Ik hoop dat er een paar mooie voorstellen uitkomen. Ik ben jammer genoeg kieskeurig. Alvast bedankt.