Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk/Studie/Alround laptop €1200-1800

Pagina: 1
Acties:

• dieter10
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2023
Hallo allemaal,

Ik heb nu reeds 6 jaar, een Asus A7M, nog nooit problemen gehad, werkt nog perfect. Maar aangezien de leeftijd zijn zn prestaties soms wacht te licht om het werk vlot gedaan te krijgen. Even korte omschrijving, de laptop zal vooral gebruikt worden voor tekenwerk (google sketchup pro), renderen, berekeningen,schoolwerk,... Om goed te kunnen werken beschik ik nu reeds over een dualscreen dus met de nieuwe laptop wil ik dat ook kunnen, dus een goede graka is wel nodig. Andere hardware die ik al heb: Razer Naga 2012,
3D connexion muis, keyboard, headset. De laptop zou toch weer een hele tijd mee moeten kunnen zodat ik binnen 3 jaar geen nieuwe hoef te kopen, hij mag wat kosten maar dan wil ik er ook wat voor.
Vereisten:
SSD + HDD max 1TB min 500GB
min 8GB Ram, uitbreidbaar
17,3'' scherm
Budget: €1200- €1800

Wat mij al in het oog viel: MSI GE70 2OE

Gelieve jullie tips en mening te geven.

Vriendelijke groeten,
Dieter

Verwijderd

Ga eens kijken naar de Lenovo Thinkpad T-Series. MSI is meer voor gaming en worden over het algemeen ERG warm.

• dieter10
Helaas zijn die er niet in 17''. En lenovo is iets nieuws voor mij.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Een paar laptops die je zou kunnen bekijken:

pricewatch: Asus N750JV-T4090H

- Nette laptop met mooi scherm (mat) en een vrij goede videokaart met een goeie CPU. Ruimte voor 2 HDD's dus je zou één HDD kunnen verwijderen en een SSD (of 2) plaatsen zodat je een supersnelle laptop hebt

http://tweakers.net/price...6vb-t4046h/specificaties/

-Zelfde als hierboven zo ongeveer maar dan iets ouder. Voordeel aan deze is de prijs, gebruik de rest van het budget voor een upgrade naar 16 GB en een grote SSD en je bent zeker klaar voor de komende tijd.

http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-17r-se-7720

- Ander model, ander bedrijf maar zeker geen slechte laptop. Lekkere specificaties, volledig aan te passen, mooi scherm en een goeie processor. Hiernaast kan je gaan voor de extended garantie, mocht je de laptop nodig hebben voor werk bijvoorbeeld

Ikzelf prefereer de Dell aangezien de bouwkwaliteit bekend is (goed) en de laptop netjes in elkaar zit. Daarnaast een vrij goed scherm, een middenmoot videokaart die zeker alles kan doet wat je wilt, een goeie processor en toch draagbaar, een (naar mijn mening) vrij goeie accuduur voor een 17"-er en gewoon een fijn totaalpakket.
De Asus laptops heb ik niet zo één twee drie kennis van hoe deze in elkaar steken omdat er vrij veel van zijn. Als ik mag spreken op basis van de vorige generatie (volgens mij is bouwkwaliteit nagenoeg 'tzelfde gebleven) zijn de laptops vrij stevig en netjes. Tevens zullen die twee alles kunnen wat jij ermee wilt en meer zonder problemen.

Verwijderd

Ik vind de topicstart nogal vreemd. Je wilt dualscreen werken *dus* is een goede graka nodig? Die pixels worden juist aangestuurd door de IGP.. en die heeft daar niet zo veel moeite mee. In elk geval niet voor het type dualscreen setup wat je met de GE70 kunt aansturen.

Ik zou zelf de N76 aanbevelen. Die is iets beter dan de inspiron, en gek genoeg goedkoper ook. Over de opvolger N750 is nog niet veel bekend, maar ik zie geen redenen om daar meer voor te betalen.

Ik denk niet dat het met jouw eisen zin heeft om meer geld uit te geven. Maar als je dat doet dan is de asus G750 volgens mij een goede keus.

• dieter10
Ik vind die N76 wat te ultrabook lijken, en ik wil gerust wat meer uitgeven.

En wat denken jullie van deze: MSI GT70-2OC-014BE.
Deze hebben ze op stock in de winkel waar ik die zou willen kopen.
~~ pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2OC-013NL

Er zit geen ssd in maar die kan later eventueel vervangen worden.

Verwijderd

Voor die prijs kan je wat mij betreft beter pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4039H halen of de Alienware 17. Die zijn beiden goedkoper en iets beter dan de GT70.

• dieter10
Mijn prijs bedraagt €1599.
http://www.mycom.be/lapto...0-2oc-014be-4th-i7-4700mq

De asus G750JX-T4039H zit al tegen de €1900 :-(

Verwijderd

Dan zoek je niet goed genoeg. en BE is de variant met GTX 780m nog goedkoper:
http://www.tones.be/produ...00hq-16gb-750gb-gt780m-4g.

Maar ik vraag me af waar je die GPU voor nodig hebt.

• RHarmsen89
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2021
De inspiron zelf net besteld, uiteindelijk met alle kortingen kan je hem kopen voor 944,11 cent :) Kan misschien meewegen in je beslissing dieter :)
En je kan hem goed uitbreiden met 8 gb :)

• dieter10
Is wel een mooie deal, dit maakt de keuze nu nog moeilijker.
Maar ik ben eerder geneigd naar de MSI GT70-2OC.
Maar ik wacht nog even af, kijk verder rond, en zal eens bellen naar de winkel.
Pagina: 1