eSata & 4 HD bay

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 13:11

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik wilde graag deze:

pricewatch: Sharkoon QuickPort Quattro Zwart

Op de e-sata poort van deze:

http://www.asus.com/Motherboards/P5E3_Deluxe/#specifications

(Intel® X38 Intel ICH9R)

Aansluiten. Mag dat? :P (als in gaat dit werken? :+ )

Hartelijk bedankt voor de input

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ondersteund de controller van de eSATA poort port-multiplier? Dan zou het moeten werken.

Van de productpagina waarvan de link in de PW is te vinden ;) : "Max. HDD capacity 4TB per slot; to use more than one HDD by eSATA interface the controller must support Port Multiplier"

[ Voor 94% gewijzigd door Raven op 03-09-2013 15:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Je drukt precies op de zere plek met die vraag :P De google resultaten zijn dus erg tegenstrijdig. Als ik sommige posts moet geloven ondersteund hij het, en andere posts beweren weer dat het zeker niet werkt, of dat de drivers ervoor nog niet gemaakt zijn ondanks dat de chipset het wel zou moeten kunnen.

Misschien dat ik bij de leverancier maar een vraagje ga stellen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

haha :+
Wat staat er in de manual? Daar zou het in moeten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-09-2013 17:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Deze reactie van sharkoon gehad:

your Mainboard has the http://www.jmicron.com/JMB363.html SATA Controller.
In spec it says it can support Port Multiplier.
So there should be no complications.
Be sure to update driver/firmware of the controller, to provide best performance.

Met name die firmware zou nog wel eens een probleem kunnen zijn omdat Asus volgens mij het moederbord niet meer update.

Naja, misschien de gok maar wagen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dat de controller waar de eSATA poort aan vast zit? Soms willen moederborden meerdere SATA-controllers hebben, lekker handig als je met zoiets als dit zit :P

Anders gewoon proberen en als het niet werkt, ding in de V&A zetten :)

Oscar Wilde

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Ik denk het wel idd,

Als het niet werkt kan ik nog een pci kaartje kopen met een esata controller, of USB 3, gelijk maar eens kijken wat dat kost.

Edit, hehe USB3 ook van hun 11 Euro dus das not te overzien :P

[ Voor 18% gewijzigd door Ryan1981 op 03-09-2013 18:13 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik hoop dat je PCIe bedoelt? PCI zou ik niet doen, beetje traag :P En als je voor USB3 gaat, niet pricewatch: Eminent EM1039 USB 3.0 PCI-e kaart bestellen. Zit een Via-controller op die lang niet met alle hardware compatible is. Hier in het ene PCIe slot geen POST (andere kaarten werken daar wel in), in een ander slot start de pc maar na installeren driver BSOD, mijn hardware stond overigens niet op de lijst met probleemgevallen. Heb die teruggestuurd (wet kopen op afstand) en een Silverstone SST-EC04-P besteld die prima werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-09-2013 18:18 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1