Na vele topics over HTPC's te hebben doorgelezen, en al meerdere malen mijn bestellijst te hebben aangepast wil ik graag nog een bevestiging dat ik de juiste onderdelen aan ga schaffen.
Ik zat lang te twijfelen tussen een Zotac of een zelf samengestelde pc (of de nieuwe Haswell NUC's die pas aangekondigd waren. Ik wil de HTPC alleen gebruiken voor afspelen van series/films (later ook 3D) via mijn NAS met OpenElec (kan je hiermee ook op internet browsen?). Verder moet die stil en zuinig zijn.
Dit is mijn lijst:
Mijn openstaande punten:
1. Past de koeler in de kast ivm hoogte?
2. Is er nog een 2e koeler nodig?
3. Is de processor voldoende voor grote Blueray films in 3D? De A4 lijkt mij net te weinig en de nieuwe Richlands zijn overkill.
4. De 4GB RAM geheugen voldoende?
5. Voeding geen overkill? Wil geen externe voeding en deze kwam zuinig uit tests.
6. Is een USB stick een optie ipv de SDD?
7. Eventueel een CEC-adapter, iemand een aanbeveling wat voor merk?
Ik zat lang te twijfelen tussen een Zotac of een zelf samengestelde pc (of de nieuwe Haswell NUC's die pas aangekondigd waren. Ik wil de HTPC alleen gebruiken voor afspelen van series/films (later ook 3D) via mijn NAS met OpenElec (kan je hiermee ook op internet browsen?). Verder moet die stil en zuinig zijn.
Dit is mijn lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 49,30 | € 49,30 |
| 1 | MSI FM2-A75MA-E35 | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,30 | € 32,30 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 38,40 | € 38,40 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 67,65 | € 67,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 310,55 | |
Mijn openstaande punten:
1. Past de koeler in de kast ivm hoogte?
2. Is er nog een 2e koeler nodig?
3. Is de processor voldoende voor grote Blueray films in 3D? De A4 lijkt mij net te weinig en de nieuwe Richlands zijn overkill.
4. De 4GB RAM geheugen voldoende?
5. Voeding geen overkill? Wil geen externe voeding en deze kwam zuinig uit tests.
6. Is een USB stick een optie ipv de SDD?
7. Eventueel een CEC-adapter, iemand een aanbeveling wat voor merk?