Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Een poosje geleden via iBood een Huawei Ascend W1 gekocht. Leuk telefoontje voor een goede prijs. Hier zit 4GB geheugen in. Opzich genoeg voor een lichte smartphone gebruiker. Echter gaat mijn geheugen erg snel op en ik kan niet goed zien waaraan.

Van de 4GB houd ik in totaal 3,69GB over.

Die ruimte is verdeeld in het volgende:

Afbeeldingen - 1,84 MB
Apps 342,36 MB
Overig - 805,81 MB
OS - 1,83 MB
==================

Vrije ruimte: 753,95 MB

Nu heb ik er een 4GB SD kaartje in gestopt die uit mijn oude telefoon komt maar toch heb ik het idee dat de data die apps gebruiken op het telefoongeheugen gezet worden i.p.v. de SD kaart.

Weet iemand wat die 'Overig' is?

En waar worden foto's en filmpjes vanuit WhatsApp opgeslagen?

Ik dacht dat ik wel genoeg zou hebben aan 4GB voor het OS en de Apps maar dit gaat wel erg snel zo. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de data die apps gebruiken op het telefoongeheugen opgeslagen worden omdat deze geen rechten zouden hebben om het op de SD kaart op te slaan omdat het een gesloten OS is. Geen idee of dit waar is.

Is er iemand die hier wellicht meer duidelijkheid over kan verschaffen?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:31
Overig is de plek waar alle tijdelijke bestanden worden opgeslagen, het is een probleem dat deze meestal niet verwijderd worden. Bij Sommige Nokia's is het zelfs tot 18GB opgelopen!
Andere OEM's (Nokia en HTC) hebben hun eigen tools gemaakt om dit probleem op te lossen (Lumia storage check). Hiermee kunnen handmatig de bestanden uit "others" weggegooid worden.

Huawei heeft een keer verteld dat ze ook aan zo'n tool werken, maar volgens mij is die nog niet uitgekomen.
Joe Belfiore heeft wel gezegd dat de GDR2 update het hele storage probleem zou oplossen, en op mijn Lumia 920 is hij stabiel op 252mb gebleven, dus dat kan kloppen.

Het komt er dus op neer dat de Windows Phones met 4GB intern snel met geheugen tekort komen te zitten. De 8S en de W1 hebben hier dus problemen mee. Behalve een harde reset is het voor je op dit moment niet op te lossen, wachten tot GDR2 voor je uitkomt, en dan zou ik een harde reset uitvoeren, zodat je clean kunt beginnen.

Je kunt op Windows Phone geen apps op de SD kaart installeren, dit is altijd al een zwak punt geweest van de 4GB toestellen. Ik beveel dan ook meestal aan om minimaal 8GB te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord!
Mijn tel. draait nu op versie 8.0.10211.204.

Hier zie ik dat versie 8.0.10327.77 of 8.0.10328.78 ook al uit is:
http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history

Hoe kan het dat ik die update nog niet op mijn telefoon kan binnenhalen? En is dit die GDR2 update? Hoe kan ik zien of ik de GDR2 update heb?

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:58:
Hoe kan het dat ik die update nog niet op mijn telefoon kan binnenhalen? En is dit die GDR2 update? Hoe kan ik zien of ik de GDR2 update heb?
Geduld hebben :P Ze zijn bezig met het uitrollen van de GDR2 update. Het is alleen niet bekend wanneer wij aan de beurt zijn.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:05
Je kan evt de app storage cleaner downloaden en proberen in de tussentijd. Die doet het als het goed is ook op je Huawei, en daarmee moet je al wat ruimte kunnen winnen. :P

Verder is dit na GDR2 niet echt meer nodig als het goed is.. :)