wordpress member registratie en login.

Pagina: 1
Acties:
  • 854 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

ik ben opzoek naar een form plugin,
ik wil een aantal pagina´s members only maken.
maar daarvoor ben ik opzoek naar een plugin waarbij leden zich kunnen registreren en in kunnen loggen op de website om de verborgen content te zien.

weet iemand plugins hiervoor?

ik heb gravityforms gebruikt, alleen kan ik hiermee niet een minimale leeftijd instellen of wachtwoord controlle doen.
ook kan ik geen goeie plugin vinden waarmee mensen kunnen inloggen op de website om de verborgen content te kunnen zien.

de plugins die ik gevonden heb, zijn als mensen willen inloggen ze ook inloggen op een beperkte dashboard van wordpress. dit is niet wat ik zoek.
ik heb als voorbeeld. http://www.dceventz.com/i...ser&view=login&Itemid=131
en daar kan je registreren en inloggen zodat je bepaalde pagina;s wel kan zien.
ook heb ik members plugin gevonden maar daar kan ik alleen aanvinken welke pagina's er te zien zijn voor memebers en non members, maar hoe word je dan member van de site, dat kan weer niet met die plugin.

ik ben verder een beetje een leek op het gebied hiervan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Je kunt gewoon de normale login functionaliteit van Wordpress gebruiken. Met (bijv.) wp_login_url() maak je een link naar het login formulier. Even de $redirect invullen en ze komen niet in het Dashboard maar op de door jou gekozen pagina terecht.

Met current_user_can() kun je op de beveiligde pagina's checken of ze de juist rol hebben om de pagina te mogen bekijken.

code:
1
2
if (!current_user_can('subscriber'))
    die("Oops, permission denied!");

Het bovenstaande bovenaan de pagina is al genoeg. De functie is eigenlijk om bevoegdheden te checken, maar de slug van de rollen werken ook.

Afhankelijk van wat je nodig hebt kun je ook nog is_user_logged_in() gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 03-09-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en daarmee kunnen ze ook registreren? en inloggen op de website?
ik ben een leek hoor sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:28:
en daarmee kunnen ze ook registreren? en inloggen op de website?
ik ben een leek hoor sorry.
Waar vind ik...?
Ik de Devschuur hebben we 't over zélf ontwikkelen. Nu wil ik nog wel wat door de vingers zien, maar we zitten hier niet om handjes te houden of om zaken te beantwoorden die je prima zelf kunt beantwoorden als je even de documentatie erbij pakt of een beetje eigen moeite doet. Voor de rest verwijs ik je naar NMe in "opzoek naar een bestel plugin voor wordpress"

Overigens stellen we 't op prijs als je
niet na elke paar woorden
op enter mept maar de
tekstomloop aan 't forum over laat
dat leest een stuk fijner. Evenals
een Hoofdletter aan 't begin van een zin ;)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 03-09-2013 11:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.