Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiejaap
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Mijn thinkpad donderde van het bed af met jack er nog in nu heb ik hem terug gebogen maar moet ik hem telkens wat wiebelen wil ik goed geluid krijgen weet iemand hoe ik dit kan fixen soldeerbout en alles binnen mijn bereik.

Alvast bedankt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Het is in te schatten hoe goed je kan solderen en wat voor soldeerbout je kunt vinden. De algemene instructies voor een dergelijke klus komen meestal neer op het volgende:
  1. koop een jackplug (voorbeeldjes bij conrad) 1 2
  2. knip de huidige jackplug van de kabel
  3. haal (voorzichtig) wat van de kabel isolatie af
  4. afhankelijk van de kabel haal wat vernis weg of strip de individuele aders
  5. soldeer de draden aan de connector
Het is natuurlijk wat riskant maar over het algemeen is dit een klusje dat goed te doen is voor de meeste mensen met enige soldeerervaring.
Als je meer info (en hulp) nodig hebt zijn foto's altijd handig.
[edit]
Als je ook je soldeerervaring kunt vermelden (wat voor soort dingen heb je al gesoldeerd) is dat nog mooier voor ons (een foto van je soldeerbout is ook een goede indicator)

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_bots op 03-09-2013 15:05 ]

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Titelfixje.Mag ik je trouwens aanraden om wat meer punten en hoofdletters te gebruiken in je posts? Ik moest je startpost twee keer doorlezen voor ik doorhad waar het over ging.

[ Voor 88% gewijzigd door Sprite_tm op 03-09-2013 12:05 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim_bots gaat ervanuit dat het mannetje (jack plug) stuk is? Weet JappieJaap zeker dat het vrouwtje helemaal ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik zou om te beginnen eens een andere koptelefoon in je laptop proberen en je Sennheiser in een ander apparaat proberen. Anders weet je niet of het probleem in de koptelefoon of in de laptop zit.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

empy

Rijdt rondjes

Dit klinkt eerder of inderdaad de jack in je notebook stuk is. Ik zie ze hier op de zaak vaker voorbij komen met deze klacht namelijk. Als je ervaring hebt met solderen moet dat geen probleem zijn, maar dan moet het wel echt ervaring met fijnsolderen zijn :)
Pagina: 1