Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Hallo,

Momenteel ben ik bezig me een touchscreen te programmeren voor te integreren in mijn domotica systeem. Momenteel gebruik ik hier voor een s7-1200 plc. Het touchscreen wordt aangedreven door een raspberry pi.

Nu zou ik ook graag wat andere dingen willen gaan maken voor mijn touchscreen. Zoals een led strip controller die via een ethernet poort kan worden aangedreven.

Voor die led strip controller zit ik met een probleem. Nu twijfel ik tussen een eigen pic programmeren of met een arduino gaan werken.

Jet voordeel van een arduino is dat alles van elektronica al af is dat het gewoon te programmeren valt. Nu van die pic is het omgekeerde hier moet je zelf nog je condensator, weerstanden enzo goed zetten. Nu kan ik wel weerstanden en condesatoren bereken maar hoe weet je waar alles moet staan enzo voor de pic?

Nu is de vraag is een arduino overkill?
En zo ja is een led controller via ethernet heel moeilijk te maken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Arduino is zeker geen overkill voor een projectje als dit, vooral niet als je snel iets in elkaar wil prototypen.
Ik heb toevallig juist net hetzelfde gemaakt met een Arduino Mini Pro, een ethernet controller met een ENC28J60 chip, 3 logic level FET's (RGB) en wat breadboard. Spotgoedkoop en zeer kleine footprint.
Als ik vanavond op tijd thuis ben wil ik gerust wat meer info posten, maar ik stel voor dat je ondertussen al even de interwebs verkent met deze info.

edit: foutje in type ethernet controller

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Voordeel van de Arduino is dat er een hele grote community is en er heel veel hardware te koop is.
Dikke kans dat iemand al eens heeft gedaan wat jij wil en dat je kant en klare libraries kan gebruiken.
Een arduino nano kloon heb je al voor 8.32 euro inclusief verzending!

Microchip heeft sinds kort een arduino compatible chipKIT, maar dat staat nog in de kinderschoenen.

Als je zelf de chips koopt en een programmer dan worden de verschillen al kleiner. Er zijn leuke PIC18/24/32 chips met veel peripherals, maar ik heb zelf gemerkt dat je een ervaren C programmeur moet zijn om daar goed mee overweg te kunnen. De standaard libraries zijn niet zo simpel in het gebruik als bij arduino en aan freeware libs is er veel minder te krijgen dan voor atmel/arduino.

Een derde optie is misschien de LPCXpresso van NXP. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar sommigen in de EL-kroeg wel.

Voor domotica zou je in plaats van ethernet ook alles wireless kunnen aansturen, bijvoorbeeld met een NRF905 module. Ik heb zelf de originele nrf9E5 devkit van Nordic Semiconductor en dat is best mooi spul met groot bereik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ploink op 03-09-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Zelf gebruik ik Arduino vaak. Heb een DUE, Mega, Micro (5volt) en 2 uno's. Als je het klein wilt houden, is die micro zeer fijn, je kan hem solderen op elke print, is qua footprint niet veel groter dan een standaard PIC waar alle broodnodige componenten rondom nog zitten en er zit zelfs nog een micro USB poort op. Je kan hem on-the-fly nog programmeren. Volgens mij kan dat ook met de Arduino Nano, maar dan heb je een FTDI kabel of een USB naar serial programmer nodig als tussenstukje.
Afbeeldingslocatie: http://www.gm7.nl/wp-content/uploads/2013/08/20130828_232842-1024x576.jpg
Kan je zien hoe klein die Arduino Micro is. De Micro zit links 'in' de RFID antenne, rechts van de 2 elco's. (Dat device op de foto is trouwens geen echt explosief, maar een paintball/airsoft prop, http://www.gm7.nl/timebomb/[/url](Weer veilig) om dat te checken)
Zelf geen ervaringen met PIC's. Maar tot nu toe geen verlangens gehad naar iets anders dan Arduino eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door alexandersamson op 03-09-2013 13:38 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Die micro vindt ik mooi klein. Maar het probleem is da weer dat er geen ethernet opzit.
De arduino moet zeker uitgerust worden met een ethernet poort. Want hij moet de gegevens van de led strip ophalen uit een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Je kan dan eventueel werken met 2 arduino's. Een kleine FIO of Micro, met een XBee (ook op de foto) en een Arduino Ethernet (lijkt op een UNO) ergens naast je modem/router, ook met een XBee. Die laat je dan met elkaar communiceren. Zo blijft je LED-strip FIO/Micro draadloos en toch klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Er bestaat een arduino ethernet, eventueel met PoE optie.
ook zijn er ethernet en wifi tranceiver modules.
alexandersamson schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:48:
Je kan hem on-the-fly nog programmeren. Volgens mij kan dat ook met de Arduino Nano, maar dan heb je een FTDI kabel of een USB naar serial programmer nodig als tussenstukje.
De nano heeft ook een USB poortje ;)
Het verschil is dat de nano een aparte usb->rs232 converter chip op het printje heeft en de micro (die ik onlangs ook heb gebruikt) heeft een ATmega32u4 met geintegreerde USB. De micro kan zich daardoor ook voordoen als muis, toetsenbord of mass-storage.

[ Voor 88% gewijzigd door Ploink op 03-09-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Ploink schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:54:
Dat is wel een handig klein dingetje inderdaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
alexandersamson schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:53:
Je kan dan eventueel werken met 2 arduino's. Een kleine FIO of Micro, met een XBee (ook op de foto) en een Arduino Ethernet (lijkt op een UNO) ergens naast je modem/router, ook met een XBee. Die laat je dan met elkaar communiceren. Zo blijft je LED-strip FIO/Micro draadloos en toch klein
Xbee wil ik echt niet mee werken. Zolang het mogelijk is wil ik gebruik maken van bekabelde verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ploink schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:35:

Een derde optie is misschien de LPCXpresso van NXP. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar sommigen in de EL-kroeg wel.
Dan kan je ook meteen de mbed omgeving gebruiken http://mbed.org/ bij redelijk wat van hun microcontrollers. Functies die qua gemak vergelijkbaar zijn met arduino functies, maar waar arduino primair gemaakt is voor 8-bitters is mbed voor 32-bitters bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:50
Ploink schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:54:
De link gaat naar de ENC28J60. Dit is toch alleen maar de interface en bevat niet de tcp/ip stack toch? Of kun je de ethernet library van Arduino hiermee gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterkuli schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:44:
[...]

De link gaat naar de ENC28J60. Dit is toch alleen maar de interface en bevat niet de tcp/ip stack toch? Of kun je de ethernet library van Arduino hiermee gebruiken?
Zie: http://nathanhein.com/201...-online-with-an-enc28j60/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Ik heb de voorkeur voor PIC, gewoon omdat ik ook graag hardware ontwerp en je bij Arduino zo'n beetje alles kant-en-klaar krijgt. Voor die ENC28J60 is er een library/tcp stack voor PICs van Microchip zelf, je moet wel opletten dat je PIC/Arduino genoeg flash heeft voor de TCP stack.
Als je voor PIC kiest zou ik eerder voor de dsPIC familie gaan. Momenteel ben ik bezig met deze en bevat zo'n beetje alles wat ik wil. De standaard zaken (i2c,adc,uart,spi,pwm, 9 timers!) en dan nog USB,CAN,realtime clock,PPS (zelf kiezen welke pinnen digitale zaken zoals spi gebruiken).

Zoals andere al aangaven, will je snel een oplossing hebben, koop dan een Arduino. Maak je liever zelf iets, zou ik voor PIC gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door craio op 03-09-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
PIC spreekt me wel aan alleen moet je dan rekening moeten gaan houden met condensators en weerstanden enzo. Ik kan wel weerstanden enzo bereken maar alleen hoe weet je waar alles moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Stijnb_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:40:
PIC spreekt me wel aan alleen moet je dan rekening moeten gaan houden met condensators en weerstanden enzo. Ik kan wel weerstanden enzo bereken maar alleen hoe weet je waar alles moet komen.
Mja, welke weerstanden en condensatoren bedoel je juist? In de datasheet van de PIC staat altijd wat er minimaal moet bijstaan van condensatoren etc. Zie bvb pag 32.

[ Voor 8% gewijzigd door craio op 03-09-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
craio schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:45:
[...]

Mja, welke weerstanden en condensatoren bedoel je juist? In de datasheet van de PIC staat altijd wat er minimaal moet bijstaan van condensatoren etc. Zie bvb pag 32.
Oke bedankt.
Ik zal eens kijken naar pics met ethernet.
Weet soms iemand goed voorbeelden waar alles mooi staat uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook met een arduino dingen zelf maken. Je kan ook een atmega328 bijvoorbeeld kopen en daar zelf alles omheen maken, en dan arduino code ernaar uploaden. In je arduino code kan je ook besluiten om rechtstreeks registers aan te spreken, maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
MBED is een zeer goede oplossing. Kost wel een stuk meer dan arduinos maar is het zeker wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Stijnb_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:43:
Jet voordeel van een arduino is dat alles van elektronica al af is dat het gewoon te programmeren valt. Nu van die pic is het omgekeerde hier moet je zelf nog je condensator, weerstanden enzo goed zetten. Nu kan ik wel weerstanden en condesatoren bereken maar hoe weet je waar alles moet staan enzo voor de pic?
Ik dank dat je hierover een verkeerd beeld hebt. Ja, een Arduino komt op een kant-en-klare print en afhankelijk van welke uitvoering met contactbussen waar je weer andere modules op kunt prikken maar daartegen als je moet zoeken naar de juiste module om de sturing te realiseren kan je lang zoeken terwijl een paar losse componenten met een stukje (experimenteer)print veel makkelijker gaat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Ik denk dat ik eens zal kijken naar een paar pic.
Heeft iemand goede handleidingen op internet met pics met ethernet enzo? Want bij microchip vindt ik niet direct pics met ethernet geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
memphis schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:12:
[...]

Ik dank dat je hierover een verkeerd beeld hebt. Ja, een Arduino komt op een kant-en-klare print en afhankelijk van welke uitvoering met contactbussen waar je weer andere modules op kunt prikken maar daartegen als je moet zoeken naar de juiste module om de sturing te realiseren kan je lang zoeken terwijl een paar losse componenten met een stukje (experimenteer)print veel makkelijker gaat.
Is het niet zo dat je met een PIC zonder dev board ALTIJD extra componenten nodig hebt om extra sturing te verkrijgen? Bij Arduino heb je voor de meest bekende taken (waaronder ethernet/wifi/ledsturing) prima aansluitende boardjes, 'shields'. Het beeld lijkt mijn inziens wel juist, betreffende Arduino. Plus het feit dat je ook met een Arduino zelf wat in elkaar kan solderen, wat dan weer net zo makkelijk gaat op gaatjesprint als voor een PIC. Het lijkt mij dezelfde soldeertechniek :) Ook zijn er zogenaamde proto boardjes die precies op een arduino passen en voor de rest gewoon gaatjesprint hebben. Voor de tweakers een beetje.
Het enige voordeel van een goede PIC lijkt mij gewoon dat er mogelijk meer mogelijk is op technisch vlak en dat volgens mij energieverbruik lager kan zijn dan dat van een Arduino. Het formaat is geen argument, mocht iemand dat bedenken, want de chip van de UNO kan je er ook gewoon afhalen en op een print solderen na het programmeren.

[ Voor 29% gewijzigd door alexandersamson op 03-09-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Stijnb_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:38:
Ik denk dat ik eens zal kijken naar een paar pic.
Heeft iemand goede handleidingen op internet met pics met ethernet enzo? Want bij microchip vindt ik niet direct pics met ethernet geïntegreerd.
Google even op picprojects

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:33

Crp

Volgens mij staan er geen projecten op die iets met ethernet doen, maar http://www.picbasic.nl/ is wel een goeie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd...

Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab286/cantryn/WP_20130904_06_11_59_Pro20130904083053_zpse0fd99f3.jpg

Om dit resultaat te krijgen via mijn domotica (Loxone) was het eenvoudigst om een GET request te doen met de RGB waarde.
Dus ik heb een Arduino Pro Mini genomen omdat ik deze nog had liggen (als je geen FTDI adapter hebt neem je mss best een Arduino Micro) en een ENC28J60 bordje.
Voeg een 7805 (de VR op de Arduino is niet zwaar genoeg om het ENC28J60 bordje mee te voeden), wat condensatoren, 3 logic level FET's, een paar connectoren en een stuk breadboard en je krijgt dit:

Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab286/cantryn/WP_20130904_06_20_31_Pro20130904083421_zps6f8a1b23.jpg

Gebruik deze library: https://github.com/jcw/ethercard
Samen met deze voorbeelden: http://www.lucadentella.i...2/enc28j60-e-arduino-1/2/

En je hebt op een luie zondagnamiddag een werkende oplossing...

Je kan natuurlijk ook moeilijk gaan doen met PIC's, maar waarom zou je? Als je een betere spanningsregelaar gebruikt (ik had de 7805 nog liggen en wou iets compact en eenvoudigs) zal je qua verbruik niet extreem ver van een oplossing met een PIC afliggen.
En voor de prijs moet je het ook niet laten: zie de vorige posts in dit topic met links naar DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:17:
Zoals beloofd...

[afbeelding]

Om dit resultaat te krijgen via mijn domotica (Loxone) was het eenvoudigst om een GET request te doen met de RGB waarde.
Dus ik heb een Arduino Pro Mini genomen omdat ik deze nog had liggen (als je geen FTDI adapter hebt neem je mss best een Arduino Micro) en een ENC28J60 bordje.
Voeg een 7805 (de VR op de Arduino is niet zwaar genoeg om het ENC28J60 bordje mee te voeden), wat condensatoren, 3 logic level FET's, een paar connectoren en een stuk breadboard en je krijgt dit:

[afbeelding]

Gebruik deze library: https://github.com/jcw/ethercard
Samen met deze voorbeelden: http://www.lucadentella.i...2/enc28j60-e-arduino-1/2/

En je hebt op een luie zondagnamiddag een werkende oplossing...

Je kan natuurlijk ook moeilijk gaan doen met PIC's, maar waarom zou je? Als je een betere spanningsregelaar gebruikt (ik had de 7805 nog liggen en wou iets compact en eenvoudigs) zal je qua verbruik niet extreem ver van een oplossing met een PIC afliggen.
En voor de prijs moet je het ook niet laten: zie de vorige posts in dit topic met links naar DX.
Is een mooi resultaat met de arduino.
Ik zal er dan eens één bestellen en mee proberen.
En zou je soms nog weten waar je je led strips heb gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Samenkopen, maar het zijn gewoon simpele 12V 60led/m RGB strips zowat overal te krijgen voor een appel en een ei.
Als je echt toffe dingen wil doen moet je eens kijken naar de digitale strips, die zijn wel een pak duurder.

Bij de weg, wil nog even meegeven dat als je net als ik pins 3,5 en 6 wil gebruiken je dan waarschijnlijk problemen krijgt met de timers van de Arduino waardoor je een zeer irritante 1~2Hz flikker krijgt op lage helderheid, je hebt dan volgende code nodig om je pins te initialiseren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  pinMode(3, OUTPUT);
  pinMode(5, OUTPUT);
  pinMode(6, OUTPUT);

TCCR2A = _BV(COM2A1) | _BV(COM2B1) | _BV(WGM21) | _BV(WGM20);
  TCCR2B = _BV(CS22);
  OCR2A = 180;
  OCR2B = 50;

Zie ook: http://arduino.cc/en/Tutorial/SecretsOfArduinoPWM

Edit: Nog even een bovenaanzicht naast de powerbrick, dan zie je hoe klein het ding is:
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab286/cantryn/d9db9618-4766-40dc-94ec-1a8bca6030b5_zpsa6d8eb14.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 10:15 ]

• Stijnb_
Momenteel gebruik ik een PLC om mijn verlichting aan te sturen.
Alleen misschien zou ik deze kunne switchen naar een arduino alleen is de vraag is een arduino wel even betrouwbaar of een plc?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De vergelijking is ook een beetje scheef.. het is eigenlijk (Microchip) PIC versus (Atmel) AVR.

En dan zijn er Arduino's, kant en klare bordjes die voor het overgrote deel op AVR chips gebaseerd zijn, met gestandaardiseerde connectoren, een hoop uitbreidingsplankjes (shields) en een hoop eenvoudige code met stapels en stapels libraries en voorbeeldcode, waardoor je dus alleen maar wat onderdelen hoeft aan te schaffen, op te stapelen, code uploaden, en je project werkt. :)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:39

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Stijnb_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:27:
Momenteel gebruik ik een PLC om mijn verlichting aan te sturen.
Alleen misschien zou ik deze kunne switchen naar een arduino alleen is de vraag is een arduino wel even betrouwbaar of een plc?
Een PLC is algemeen genomen robuuster, en je programma kan niet vastlopen, behalve als je dingen laat afhangen van andere dingen die niet gebeuren. Hoewel je programma dan niet echt vastloopt zit je wel met een ongewenste situatie. Daarnaast zijn de in- en uitgangen veel robuuster dan een eenvoudig microcontroller IO-pinnetje.
Een microcontroller, of het nu een PIC, AVR of iets anders is een heel andere tak van sport, het vraagt een andere manier van programmeren en je kunt meer fout doen. Ondanks dat is het een zeer interessante optie.

Als ik lees dat je via ethernet een led-strip wilt aansturen en op basis van mijn inschatting van je kennis en ervaringsniveau is mijn advies om eenvoudig te beginnen. Een losse chip (PIC of AVR) is dan niet handig, de kans op iets fout doen is makkelijk en vervolgens is het, als je weinig ervaring hebt, lastig om goed te krijgen. Een mBed is aan de software kant dan weer wat te complex. Ik adviseer een Arduino Ethernet of een arduino met ethernetshield. Dit is naar mijn mening veruit de meest eenvoudige en breedst ondersteunde optie.

Een mooi voorbeeld om je op weg te helpen kun je hier vinden: http://bildr.org/2011/06/arduino-ethernet-pin-control/

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Met de betrouwbaarheid van microcontrollers, zij het Atmel, PIC, NXP, whatever, is helemaal niks mee. De zwakste schakel in de keten van betrouwbaarheid is vrijwel altijd de software of de voeding, maar nooit de microcontroller an sich.

PLC's zijn eigenlijk alleen geschikt voor meet- en regelsystemen, met name voor industriële toepassingen. Ze zijn universeel, makkelijk in onderhoud, makkelijk te programmeren, goeie communicatiemogelijkheden, etc. etc. etc. Maar wat je er mee kunt wordt ook flink beperkt en daarom zijn ze zo stabiel. Dat ze betrouwbaar zijn heeft er meer mee te maken dat ze al een behuizing hebben en daardoor niet vatbaar zijn voor ESD (en dat is handig als een fabriek stil ligt), maar een microcontroller die je antistatisch behandelt heeft een evenlange levensduur. Een microcontroller is praktisch niet begrensd in een toepassingsgebied, je kunt er van alles mee. Die beperkte toepassingsgebieden van een PLC heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.

Als je geen ervaring hebt met microcontrollers, dan kan ik je maar 1 tip geven: Pik een kitje waarmee je kan debuggen. Als je een kit kiest die alleen kan programmeren zonder watches, breakpoints of uartprintjes, dan zie ik t al helemaal voor me dat je flink gaat schelden en er vervolgens niet meer uit komt. Een arduino, met z'n uart output, ligt dan al gauw voor de hand.

[ Voor 37% gewijzigd door Flake op 05-09-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:39

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Flake schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:49:
Als je geen ervaring hebt met microcontrollers, dan kan ik je maar 1 tip geven: Pik een kitje waarmee je kan debuggen. Als je een kit kiest die alleen kan programmeren zonder watches, breakpoints of uartprintjes, dan zie ik t al helemaal voor me dat je flink gaat schelden en er vervolgens niet meer uit komt. Een arduino, met z'n uart output, ligt dan al gauw voor de hand.
Dan zou een MSP430 Launchpad icm Code Composer Studio nog een optie zijn, nadeel is alleen dat in vergelijking met de Arduino er een stuk minder over geschreven is en icm ethernet is niet echt iets beginner-geschikts te vinden.
De LPCXpresso icm Code Red zou een idee zijn, daar zijn ook wel ethernet voorbeelden voor, maar die zijn een stuk complexer dan de eenvoudige Arduino code waar je met 3 regels code een server opzet.

Of heb jij nog iets anders in gedachten?
Pagina: 1