• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 11:58
Ik heb sinds een maand of 10 nu de Samsung UE40EH500 (pricewatch: Samsung UE40EH5000) in mijn woonkamer hangen. Tv werkt naar volle tevredenheid en ook functionaliteiten zoals opnemen, pauzeren en dergelijke zijn hierin geintegreerd.
Het probleem dat ik heb doet zich voor als ik een programma wil opnemen via de gids, en ik de TV uitzet:

Voorbeeld: Volgens de gids is vanavond om 20:30 een film te zien op kanaal X, ik druk op de Record knop en de tv geeft aan dat hij het programma gaat opnemen met 5 minuten voor de film en 10 minuten erna. Hierna druk ik de TV uit en gaan we weg (Verder niemand meer thuis dus).
Volgende dag kijk ik op de USB Disk, maar wat staat er? Niet de film die ik zou hebben opgenomen.
Via de gids -> Schemabeheer kom ik op een lijst met opnamehistorie, waar bijstaat: film Y op Kanaal X: Onbekende fout tijdens opname.

Dit is nu ongeveer 4 keer gebeurd, hierna toch eens een onderzoekje gestart en de volgende dingen gevonden:
  • Tijdens kanaal wijzigen geeft de tv af en toe aan dat een kanaal 'gecodeerd' is en niet behoort tot mijn abbonement, als ik even wacht (zeg 5 seconden) springt hij vanzelf aan. (op zich niet hinderlijk).
  • Als ik iets opneem op een andere zender dan ik nu kijk, en hij springt over op de andere zender om opname te starten, gebeurt hiet scenario van hierboven af en toe (gecodeerd / niet in abbonement), waarna de opname niet start, maar ik na 5 a 10 seconden wel gewoon beeld heb.
  • Als het voorgaande scenario is gebeurd en ik kijk in de opnamehistorie, zie ik het programma dat ik graag wilde opnemen met daarbij: Onbekende fout tijdens opname.
Mijn vermoeden is dat de fout die ik heb als ik de tv uit heb staan hetzelfde is en dus komt door de "trage decodering / kanaalwisseling"..

Mijn vraag aan jullie: Kent iemand van jullie dit probleem? komt het jullie bekend voor en weet iemand misschien een oplossing?

Wat heb ik al gedaan: Nieuwste firmware geladen, USB Speed testen (vanuit Firmware) met de USB Harddisk, geeft aan: prima disk.. 8)7.
Product informatie van Samsung: http://www.samsung.com/nl...-2012/UE40ES5500WXXN-spec

[ Voor 5% gewijzigd door soepah op 03-09-2013 10:43 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen