Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intranet/Lokale Wiki?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om op 1 lokale plek binnen een netwerk een zeer grote hoeveelheid informatie en documentatie op te kunnen slaan en dit makkelijk toegankelijk te houden voor mensen.

Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en heb wat 'DMS' applicaties gezien, maar dit is eigenlijk niet echt wat ik zoek. Ik ben eerder op zoek naar een manier om een (soort van) eigen Wiki te bouwen waarbij ook op een makkelijke manier reeds bestaande rich text documenten kunnen worden ingevoerd/geimporteerd als artikelen of pagina's.

Nu ben ik de volgende app tegen gekomen: http://zim-wiki.org/ Zim.
Echter, lijkt dit nog niet helemaal te zijn wat ik zoek. Volgens mij ondersteund de app geen volledige rich text (ie. veel opmaak en outlined images).

Daarnaast zou het ook erg handig zijn als het geheel op een bepaalde manier te administreren is (door een soort van rights management op te zetten), zodat enkel een select aantal gebruikers dingen kan toevoegen of wijzigen maar overige gebruikers enkel kunnen lezen.

Nu weet ik overigens niet wat de mogelijkheden zouden zijn met een applicatie in de richting van Microsoft Sharepoint. Het komt op mij over als een alternatief voor een DMS/Social media in een organisatie.
Uiteindelijk wil ik 1 grote database die betere performance geeft dan 100 losse (grote) documenten.

Iemand ervaring of suggesties?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je zou natuurlijk gewoon MediaWiki kunnen pakken. Daar zijn importers voor o.a. Word (doet vast ook RTF) voor, en je kan redelijk wat regelen met de access rights.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Is aardig wat PHP kennis voor nodig om dat goed in te richten denk ik zo? Of valt dat mee?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Neuj, dat valt wel mee, er is namelijk een wiki voor :+

Ik zou ook MediaWiki kiezen, heb ik zelf ook gebruikt voor het opzetten van een Wiki voor een game. Meerdere moderators en dus ook mensen zonder 'technische' kennis die er mee werken. De syntax is wel wennen, maar iedereen kan er mee omgaan. Daarnaast is 'simpel' tekst erin zetten voor iedereen te doen en dan eventuele opmaak en structurering ook geen probleem om achteraf te doen.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Makkelijker is Dokuwiki.
Die is veel eenvoudiger op te zetten (en te beheren) door enkel uit te pakken in je webdir (met PHP ondersteuning natuurlijk) waarbij Mediawiki nog een database nodig heeft en is ook een stuk lichter.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Cyphax

Moderator LNX
MueR schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:43:
Je zou natuurlijk gewoon MediaWiki kunnen pakken. Daar zijn importers voor o.a. Word (doet vast ook RTF) voor, en je kan redelijk wat regelen met de access rights.
En zeker zo cool is de exportmogelijkheid van LibreOffice (en wellicht OpenOffice): je kunt daarmee teksten schrijven en direct publiceren op je wiki geloof ik.
Da_maniaC schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:05:
Is aardig wat PHP kennis voor nodig om dat goed in te richten denk ik zo? Of valt dat mee?
Dat valt enorm mee. Dat pakket steekt best goed in elkaar. Dat krijg je wel voor elkaar, als je de handleiding volgt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik ga me verder in de genoemde Wiki's verdiepen. :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Wij gebruiken Atlassian Confluence en dat werkt best aardig. Zijn ook aardig wat (al dan niet) betaalde plug-ins voor te krijgen.

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 23:56

Zyppora

155/50 Warlock

Sypher schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:15:
Makkelijker is Dokuwiki.
Die is veel eenvoudiger op te zetten (en te beheren) door enkel uit te pakken in je webdir (met PHP ondersteuning natuurlijk) waarbij Mediawiki nog een database nodig heeft en is ook een stuk lichter.
Dit hebben wij dus ook gedaan voor onze interne 'knowledge base'. Wij hebben zelfs de dokuwiki-on-a-stick variant uitgerold. Werkt perfect, na een paar dagen configureren en inrichten kon het zelfs authenticeren tegen het AD netwerk. Het is echter wel een beetje een lightweight oplossing dus in hoeverre het afdoende gaat zijn voor 'zeer grote hoeveelheid informatie en documentatie' kan ik je niet zeggen.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rafe schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:36:
Wij gebruiken Atlassian Confluence en dat werkt best aardig. Zijn ook aardig wat (al dan niet) betaalde plug-ins voor te krijgen.
Ziet er wel goed uit! Maar het lijkt meer iets voor projectmanagement dan iets wat vergelijkbaar is met wiki.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Jira is hun projectmanagement tool. Confluence is hun wiki implementatie die inderdaad ook leuk samen kan werken met Jira. Maar het is toch echt een wiki.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren de Confluence en Jira trial geactiveerd. Allereerst, het is een mooie set tools en je hebt legio instelmogelijkheden.

Het zou voor ons best handig zijn om in een soort van wiki vorm een pagina per project bij te houden. Gewoon met wat algemene informatie misschien. Echter is Confluence voor één project inregelen nog meer werk dan het project zelf.

Niet geschikt voor ons dus, bij langlopende grote projecten is het vast prachtig. Maar als je vaker dan eens per week een project in Confluence moet zetten, dan kost het teveel tijd.
Pagina: 1