Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SyncToy blijft file overwriten

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
ik gebruik het programma SyncToy om mijn files te backuppen.
Hiervoor heb ik in SyncToy een paar Sync schema's aangemaakt.
Middels een schedueled task worden deze synchronisatie schema's uitgevoerd.

Aangezien ik ook mijn films en muziek wil backuppen heb ik ook hiervoor een schema gemaakt.
Nu blijkt dat ook al verander ik niks SyncToy toch aangeeft dat al mijn files opnieuw gekopieerd moet worden (overwrite)
Mijn vermoeden is dat aangezien mijn mp3's en films bij het opstarten van XBMC opnieuw geindexeerd worden er iets veranderd aan de files.

Is er manier om aan te geven dat Synctoy enkel naar de filenaam kijkt en niet naar allerlei timestamps.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien dat DeltaCopy een betere keus is. Je wilt enkel een backup maken, je hoeft dus niet 2 mappen in sync te houden. Ze hebben ook nog een andere tool die je kan bekijken. DC kijkt of een bestand verandert is dmv rsync welke alleen de wijzigingen van een bestand verstuurd, ipv het hele bestand. Een verandering van timestamp zou niet het bestand zelf moeten veranderen, dus rsync zou niets moeten doen ermee.

Heb je ook naar andere tools gekeken dan SyncToy?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Cpri
Bedankt voor de link zal vanavond is naar DeltaCopy kijken inmiddels ook een klein testje met het programma freeFileSync uitgevoerd, ook deze heeft wat meer opties.

• Cpri
Uiteindelijk to voor FreefileSync gekozen, werkt perfect