• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 06:36
Binnen ons bedrijf zoek ik een oplossing om via het netwerk naar TV te kunnen kijken. Het gaat om minimaal 4 pc's die tegelijkertijd naar verschillende zenders kunnen kijken. Voorkeur heeft een server geintergreerd in ons vmware serverpark, maar niet perse noodzakelijk.

Mijn eerste idee was om een desktop met vier tv tuner kaarten in te richten, maar ik denk dat er mooiere oplossingen zijn. Ik zie bv een device Anysee N7. Zoiets is wellicht mooier, maar heeft als nadeel dat er maar één smartcard in kan.

Iemand ervaring op dit gebied en tips?

ps. we gebruiken nu satteliet (losse schotels + losse tuners), maar dit mag ook dvb-c worden (ziggo).

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Gezien dat het een VMWare-omgeving is, lijkt het mij het handigst om een USB-based oplossing te nemen en die via een Anywhere-USB-achtige oplossing aan je VM's aan te bieden. Zodoende schuift je (virtuele) USB-device mee als je VM van host verandert. Let wel dat niet alle Anywhere-USB devices op hoge snelheden kunnen werken, en sommige slechts USB1.1 ondersteunen. Dat kan soms wel eens te kort schieten.
Je zou dat bijvoorbeeld in combinatie met Anysee's kunnen doen, maar je zou ook 4 Technisat Cablestar's op USB kunnen nemen met alphacrypts. Werkt in combinatie met MediaPortal perfect.
Voor welke oplossing je ook kiest, hou er rekening mee dat je om 4 tuners te voeden je mogelijk wel een extra of andere digitale antenne-versterker nodig gaat hebben.
Een USB-based dualtuner heb ik nog niet gezien voor DVB-C. Of die er voor DVB-S zijn weet ik niet.

[ Voor 35% gewijzigd door kroegtijger op 03-09-2013 11:17 ]

iRacing Profiel