Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

game-/allround laltop budget +/- 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een laptop van rond 500 euro.

Wat ga je met je laptop doenwelke programma's wil je gebruiken)?
- hij is voor school voornamelijk, maar ik wil hem meer gebruiken voor gamen en hd films kijken. Voor de rest alleen de normale programma's en liefst niet teveel geluid. Kwa games ben ii meer van de xbox, maar Ou leuk zijn als ik wel wat leuke games kan spelen(3d games niet de nieuwste natuurlijk, leaugue of legends ofzo.. kbdoel maar) grootte liefst 15.6 inch. Kheb een laptop van school gekregen van winkelwaarde 250 euro en alle programmas wat ik doe op een pc/laptop werkte hierop, dus vandaar dat ik meer richting gamelaptop wil..

Wat mag je laptop gaan kosten?
- rond 5barki dat is 500 euro..

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
-dagelijks na school, gewicht merk ik denk ik niet veel, school heeft stopcontacten overal, 13.1 inch had ik eerst maar is wat klein. 15.6 inch is denk ik normaal, geen idee eig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merk maak niet veel uit eig, voor dat geld en mijn wensen liefst de meest logische keuze. Stil is ook wel leuk als dat gaat, maar normaal wordt een laptop toch alleen lawaaierig tijdens gamen?

Nou heb ik weinig verstand van laptops, maar via pricewatch kwam ik uit op:
pricewatch: Samsung NP355V5C-A05NL

Waarom? Dit was de enige uitkomst voor miin wensen, maar mijn selectiegroep werd toen ik beoordeling op min 4 sterren zetten sterk gereductioneerd.

Verder: 1TB heeft die, 8GB werkgeheugen. Daardoor steekt die al veel uit boven andere laptops van die prijsklasse, maar kan dat dar niet belangrijk is..

Wat raden jullie mij aan met deze informatie? Alle tips zijn welkom.

Mvg Fred Herman Saels

Verwijderd

Topicstarter
Nog andere voorkeuren: liefst zo snel mogelijke processor, ik lees dat je dan beter intel kan pakken..?.. en deze heeft un 1mp cam, ik meen dat mijn schoollaptop 2mp had, maar kan er naast zitten. Was een 250/300 packard bell zon helemaal witte vry bekende notebook..

Samenvatting: alle programmas wat ik doe kunnen ook op een k*t pc gedraaid worden, zelfs full hd films, dus drm dat ik mijn nieuwe laptop meer na gamen wil richten, niet gamen als hoofdzaak, maar wel dat ik me erop kan vermaken dwz games. Ik neem aan dat door verdubbelijg van de prijs van laptop ook wel (licht) ervoor zorgt dat alles sneller draait kwa programmas dan op die 250laptop. En als het mogelijk is rond 500 euro dan ook niet teveel lawaai en 2mp cam(als dit niet al standaard js)

1000/500gb maakt mij eig niks uit, is toch zat. 8gb werkgeheugen lijkt me wel goed punt tegenover andere laptops met 3/4/6gb werkgeheugen. Alleen de amd processor dan.

Ik zou graag dit zelf helemaal uitfixen, zoals toen ik de samsung galaxy kocht voordat uberhaupt iemand wist wat dat was(lol) maar bij laptops gaat dat me een stapje te ver. Btje te grote commitment. Begrijp het niet verkeerd heb nu al 2 uur zitten lezen.

Maja ikga slapen
Mvg FHS

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
Als eerste even een opmerking, probeer alsjeblieft hele woorden te gebruiken. Het leest nogal erg lastig met alle typfouten en halve woorden. Misschien dat het door de tijd komt dat je het post ;)

en ja, ik zou ook voor Intel gaan en dan minstens een i5, maar voor 500 euro heb je dat gewoon niet volgens mij. Dan zit je gewoon aan AMD vast omdat die gewoon goedkoper zijn en als je wil gamen heb je toch zeker een redelijke videokaart nodig.

Als je in de pricewatch selecteerd op tot 500 euro en minstens 8 GB geheugen kom je maar op 7 laptops uit :) dus ik zou gewoon lekker de samgsung nemen die je zelf al had gepost, die heeft al een redelijke review gehad ook.

Wil je toch een intel / een wat dikkere laptop zal je nog even een paar honderd euro door moeten sparen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ja, misschien dan geen 8gb? 4gb is ook goed. De andere 4gb kan ik later halen, als dat echt nodig is.. maar raad je ene aan los van mijn 'wensen' ? Die goed genoeg is voor wat oudere 3D games. En toch een Intel, ook al is die miss wat slechter.

Vond deze Samsung wel goed lijken, maar zoals gezegd heb ik er niet gek veel verstand van. Ik sta open voor suggesties.

MvG
F.H.S

• TgR_KILLER
Nog heel even gekeken, maar onder de 500 euro met een beetje videokaart zit je gewoon aan een AMD vast :)

Sterker nog als ik de selectie zet op tot 520 euro krijg ik maar 1 intel i5 te zien en die heeft geen "losse" videokaart enkel de onboard. En een i3 wil je ook niet voor wat je ermee wil.

Als je echt niet meer uit te geven hebt en geen tijd meer hebt om te sparen, gewoon lekker die Samsung kopen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Alleen nog wat laatste vragen:

1. Welke games zou je met deze Samsung wel kunnen spelen? Bv paar games om een idee te kunnen krijgen. Modern warfare 1 zou ook goed zijn, als dit mogelijk is..
2. Is deze Samsung wel goed voor allround dingen en multitasken?
3. Jouw opmerking over alleen de onboard is neem ik aan niet positief? Of raad je me die van 520 dan aan?
4. Wat is denk je het minimale bedrag om een i5 te kunnen aanschaffen, aka wat moet ik meer uitgeven om beetje fatsoenlijk te kunnen gamen?

Iig bedankt voor alle reacties! Ik wacht nog ff op de antwoorden op deze vragen, maar waarschijnlijk toch de Samsung ja..

MvG
F.H.S

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik wel ff verder gezocht in de pricewatch, en heb meerdere laptops gevonden met een i5 waarvan de prijs tussen de 520-550 ligt, waaronder:

pricewatch: Acer Travelmate P253-M-53234G50Maks

pricewatch: Toshiba Satellite C855-224

pricewatch: Asus X550CA-XX249H

Deze bevatten allemaal een i5, wel maar 4GB werkgeheugen(is eventueel te upgraden) en maar 500GB opslaggeheugen. Die 500GB extra opslaggeheugen bij de Samsung zijn voor mij te verwaarlozen.

Als ik toch wel beetje redelijk wil gamen, en fatsoenlijk wil multitasken, kan ik dan beter ene van deze pakken of toch de Samsung?

• TgR_KILLER
Volgens mij maken al die laptops elkaar niet zoveel (ik zou nooit een Acer kopen maar das mijn voorkeur)

De videokaarten in allemaal zijn nou niet je van het, dus als je al beetje kan gamen dan is dat sowieso op low settings ofzo. Zoek anders gewoon op reviews van de betreffende laptops, als je wat googled kom je er vast wel tegen.

Welke games je wel of niet kan spelen kan ik je echt geen antwoord op geven. xD Dan moet je gewoon ff googlen op reviews van die laptops zoals ik hierboven al zei dan kom je er misschien wel achter.

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 14:13
Fredsaels, heb je precies die Samsung al ergens gevonden voor 499e? Want de versies die ik bij mycom en dixons zie staan hebben maar 4GB en 500G (weird, zelfde typenummer). Bij bol.com zijn de gegevens wel hetzelfde maar is er 8 (!) weken levertijd. Hoor het graag want ik wil deze ook bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, nee die samsung pak ii al niet meer voor dat geld, dus kan je helaas niet helpen..kheb me ondertussen wel al verder verdiept en ben nu uirgekomen op de lenovo ideapad G500S 00739-NL

15.6 inch LED (1366 x 768)
Intel core i5 3230M
6GB werkgeheugen
500GB harde schijf
Nvidia geforce GT720M 1GB

Dese was volgens de verkoper uit de winkel goed om nieuwere games op medium te kunnen draaien. Nou zou ik mw2 op medium wille draaien en voor de rest wat oudere games.

Dus, kan ik hier ook echt redelijk mee gamen? Hij kost me 600 euro, dit vind ik een redelijke prijs als ik wel goed kan gamen

Verder ken ik lenovo niet echt en deze laptop ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Dus is die goed voor gamen, gaat die lang mee of niet, goeie accuduur, en is de laptop overall redelijk.

Of raden jullie andere aan met soortgelijke specs.

Verwijderd

Een GT 720m is niet echt een gamekaart. De architectuur van dat ding stamt uit 2010 (GT420m -> GT525m -> GT620m -> GT720m. Ja het is echt zo erg).

Als je €600 wilt uitgeven is er volgens mij maar keus: de inspiron 15R SE. Die levert een snellere grafische kaart dan de rest van het aanbod in dit prijssegment (HD 7730m). Bovendien krijg je een 1080p scherm. Met de kortingsacties uit [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 heb je die ongeveer voor €550.

Verwijderd

Topicstarter
Kan de Dell inspron dan wel nieuwere games op medium spelen? En bedankt voor de hulp, full hd scherm wou ik sowiesl graag, dan komt de dell idd beter uit, als die grafische kaart idd beter is. Dat neem ik wel aan momenteel, ik zou het niet weten..

Anyway, de 50 euro korting lukte mij en de eep truc snap ik nog, alleen die cashback actie niet. Krijg ik cash geld terug of credits? Spaarwinkelen ken ik bv langer en die keren pas meen ik boven een bepaald bedrag uit..iig voor 600 euro zou ik het nog steeds doen

Verwijderd

Je kan de 10% VIP en €50 bon combineren. Vroeger kon je ook nog een cashback actie gebruiken, maar dat lijkt nu niet meer te kunnen. Dat weet ik echter niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar 1 kkrtingsbon invullen. En eep werkt njet of ik snap het niet. Is configuratiescherm gwn een van die schermen waar je bv anti diefstal en phoneservice vind en dan gwn de url van dje pagina? Je kan t wel verwisselen ja maar als ik in mandje stop is prijs gwn tzelfde
Pagina: 1