Upgrade van Asus M4A89GTD PRO/USB3 naar?

Pagina: 1
Acties:

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Oke,ik kom hier niet vaak en weet me vrijwel altijd uit de voeten te maken met nieuwe onderdelen.

maar nu zit ik er aan te denken om mijn mobo binnenkort te upgraden,en dus een nieuwe cpu te halen(AMD).
Maar dan kom ik in de AM3+ socket.

nu is mijn vraag,wat is een goeie upgrade vergeleken met de mobo die ik nu heb?
Asus M4A89GTD PRO/USB3

Heb zelf al gekeken,maar een hoop mobos lijken me tegen te vallen.

alvast bedankt.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
wat lijkt er tegen te vallen?
want volgensmij doen de amd mobo's niet onder aan de intels :P
welke features moeten er op een mobo zitten?
ben je van plan te overclocken?
budget?
etc. etc.

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
naja,er valt niks tegen :P t is meer dat ik een upgrade wil voor de aankomende jaren. de onderdelen die er dan uit gaan gaan in de pc van mijn vriendin(ze heeft nu mijn oude budget pc).

En omdat de nieuwe cpu AM3+ is en mijn huidige moederbord alleen AM3 support heb ik dus een nieuwe nodig,maar veel moederborden missen de features van de moederbord die ik nu heb.

eigenlijk is de enige rede dat ik een nieuw moederbord wil is omdat ik een nieuwe cpu ga halen.

daarnaast ga ik ook een nieuwe gpu en extra ram halen,maar dat past wel weer op de oude moederbord.
dus het is ook een beetje inde zin van dat ik de budget pc van mijn vriendin will upgraden met mijn huidige onderdelen(op RAM en SSd's/HDD's na).

ik heb nu:
AMD 1100T Phenom II 6X 3.30GHz (dit word AMD FX-8320 Black Edition)
G.Skill 8 GB DDR3-1333 (dit word dan dus 12)
club3D HD 6970 2GB (dit word XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation of de black edition er van)

en natuurlijk de moederbord M4A89GTD PRO/USB3.

op de moederbord moet dus het liefst(of beter,heb dit van de specs van mijn mobo gekopieerd dus de benamingen kunnen verschillen):
4 x DIMM(ddr3 natuurlijk)
het liefst 2 x PCIe ATI CrossFireX

back pannel:
1 x LAN port
8 -Channel Audio I/O
4 x USB 2.0
2 x USB 3.0 ports

Internal:
2/4 x USB connectors
1 x IDE connector
6 x SATA 6Gb/s connectors
Front panel audio connector