Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies TV gevraagd, ~1000 euro, vooronderzoek gedaan

Pagina: 1
Acties:

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 10:38
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV voor rond de 1000 euro.

De TV zal voornamelijk gebruikt worden om TV en film te kijken, en casual gaming. Verder:
  • Maximaal 46 inch; we zitten er niet verder dan 4 meter vandaan
  • Smart TV wordt totaal geen waarde aan gehecht
  • 3D is leuk, maar geen must. Als het erop aankomt, het liefst passief (dit zeg ik omdat ik shutters vrij irritant vind; ik weet niet hoe slecht het gebrek aan horizontale lijnen met passief uitpakt). De reden dat ik überhaupt naar 3D TV's kijk, is omdat ik deels lees en deels verwacht dat nieuwere series naast 3D ook betere beeldkwaliteit bieden.
  • Minimaal 3x hdmi,en 1x s/pdif
Conclusies vsn mijn vooronderzoek zijn:
  • Veel modellen van Samsung in deze prijsrange lijken veel last te hebben van clouding, behalve de F6500.
  • Panasonic plasma's worden vrij hoog aangeschreven, maar ik heb totaal geen ervaring met plasma en ik dacht dat deze technologie afgeschreven was. Ik lees wel dat inbranding tegenwoordig voorkomen wordt. Wel zouden er limieten zijn op kalibratie mbt grijswaarden, die blauw uit zouden pakken. Is de winst op zwartwaarde dit waard volgens jullie?
  • Philips heeft Ambilight, en dat is leuk. Van wat ik zo lees, gebruiken ze ook redelijke panelen uit China. De afstandsbediening van de 6000 serie (deze prijsrange) zou alleen verschrikkelijk zijn.
  • Met LG heb ik en zie ik in mijn naaste omgeving niets dan slechte ervaringen.
Dus, is er misschien iemand met meer ervaring met bovenstaande zaken die voor mij de knoop door kan hakken? :+

[ Voor 4% gewijzigd door wtdeuce op 03-09-2013 00:26 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Plasma is het wat mij betreft zeker waard als je ruimte het toelaat (meer gevoelig voor zonlicht). Ze zijn iets minder fel dan LED kan zijn, maar geven daar nog steeds een ongeëvenaarde (ervaring van) kleurdiepte voor terug. Inbranden kan nog steeds maar wordt door Panasonic in het algemeen goed behandeld. In de winkel (TL verlichting :( ) komt het helaas niet tot zijn recht. Misschien bij een kennis langsgaan?

F6500 zal een gelukstreffer zijn dan. Geen reden dat die beter of minder dan de rest van de reeks zou moeten zijn, al heb ik het idee dat er in de F6500+ wel een vooruitgang zit en heeft de F66x0 'micro dimming' wat bleeding wellicht wat verhelpt. Weinig mis mee in beeld (na goed afstellen) en vooral op smart gebied loopt Samsung ver voor op de rest. Voor jou daarmee misschien minder interessant.

Philips is vooral frustrerend in gebruik (menu traag, smart traag) maar verder prima inderdaad. Netjes afgewerkt en ambilight is een leuke feature. Volgens mij is de remote gewoon normaal eigenlijk, geen problemen mee ervaren tot nu toe, zeker als je het toetsenbordje niet gebruikt.

LG heeft toestellen die bijzonder veel op de Philips TV's lijken (ik heb het sterke vermoeden dat dat eerder andersom geldt). LG heeft zich de laatste jaren echt flink omhoog gewerkt, maar gevoelsmatig moet het ook goed zitten natuurlijk.

Sony heeft met de W80x een erg mooie TV gebracht die in je lijstje denk ik niet mag ontbreken.

En: ga toch eens in de winkel kijken. Beeld zegt daar niet alles maar ook de algehele uitstraling en gebruik van een TV zijn daar prima te ondervinden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• wtdeuce
Bedankt voor je uitleg! Jammer dat het alleen mijn aantal opties verkleint, haha :Y) Het zal inderdaad maar moeten blijken uit een bezoekje aan de winkel, en als ik er dan nog niet uitkom, zal ambilight denk ik net dat beetje meerwaarde bieden :)

Nogmaals bedankt!

• wtdeuce
Wegens de aanwezigheid van ambilight en passieve 3D, ben ik voor een 47PFL6877 gegaan. Van wat ik zo gelezen heb, oa hier op GoT, zou hij niet onder moeten doen voor de 6008 (welke nieuwer is), en heb je anderszijds compensatie in de vorm van ambilight boven. Vind de 6877 persoonlijk wat lelijker, maar velen anderen vinden juist van niet. Hopelijk helpt dit iemand in de toekomst.

Andere, bovenstaande modellen waren toch net wat te duur of bijna niet leverbaar bij (betrouwbare) winkels.

Volgendeweek maandag haal ik 'm op, en zal ik mijn bevindingen posten in het Philips LED 2012 topic.