Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast128
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik speel graag Shooters. Ik heb mezelf 10 jaar gelden een verkeerde key mapping aangeleerd, met cursor toetsen en het numpad toetsen i.p.v. het meer gebruikelijke wasd schema. Het valt me echter op dat anno 2013 er nog steeds shooters zijn die niet alle toetsen kunnen mappen. Laatst Bioshock Infinite waarin je de 'enter' key niet kunt mappen, die ik normaal gebruik voor 'jump'. Met Skyrim was er ook zo'n probleem. Als gamer heb je niet veel keuze. Het alternatief is deze games links laten liggen. Overigens kom je er vaak pas achter na aanschaf. In reviews hier op tweakers wordt dit bijvoorbeeld niet vermeld.

De oplossing schijnt AutoHotkey te zijn. Soms is er een mogelijkheid om config files te edit-en, maar meestal heb je dan alweer een paar uur Google achter de rug.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste vraag; waarom niet gewoon omschakelen naar WASD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Met AutoHotkey moet je oppassen, sommige online games zien dat als een hack. Ik gebruikte AHK voor mijn stuur, maar werdt gebant bij Battlefield 3.

Gebruik nu Xpadder, werkt veel beter.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik muis met links (terwijl ik rechts ben) en gebruik ook de pijltjestoetsen en het numpad in games. Ik moet zeggen dat ik weinig games gespeeld heb waar dit niet mogelijk was. Afleren is echter niet makkelijk, ik heb niet heel veel vrije tijd, dus als ik eens lekker wil gamen heb ik geen zin om dan moeilijk te gaan doen.

De snelste en beste zal ik in games nooit worden, maar ik red me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast128
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:09:
Mijn eerste vraag; waarom niet gewoon omschakelen naar WASD?
Als dat zo makkelijk af te leren is. Ik heb het ooit met Doom 3 geprobeerd. Ik kwam gewoon niet door de game heen. Weer terug naar mijn oude schema en hup het ging weer. Dit gaat me minimaal een jaar kostten. Ik ben het inmiddels wel zo zat iedere keer maar weer afwachten of die producenten zo iets elementairs ondersteunen. Het gaat weliswaar niet om een grote groep (10% wellicht) gamers, maar die stel je dan ook wel heftig teleur. Far Cry 3 had ik ook al gelezen dat er ook problemen me waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast128 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:09:
[...]

Als dat zo makkelijk af te leren is. Ik heb het ooit met Doom 3 geprobeerd. Ik kwam gewoon niet door de game heen. Weer terug naar mijn oude schema en hup het ging weer. Dit gaat me minimaal een jaar kostten. Ik ben het inmiddels wel zo zat iedere keer maar weer afwachten of die producenten zo iets elementairs ondersteunen. Het gaat weliswaar niet om een grote groep (10% wellicht) gamers, maar die stel je dan ook wel heftig teleur. Far Cry 3 had ik ook al gelezen dat er ook problemen me waren.
Het is een flinke investering inderdaad om ergens naar om te schakelen.
Ik kan het weten; koste me een jaar om behoorlijk shooters op de PS3 te kunnen spelen na 15 jaar fps'en op de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast128
Ik ga toch maar door de zure appel heen en ga het wasd schema aanleren. Da's een ervaring van 10 jaar wegspoelen met iets nieuws.
Pagina: 1