Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Websites onverklaarbaar dood

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik opeens dat er sommige websites niet meer te bereiken zijn (Deze webpagina is niet beschikbaar) , bij andere mensen gewoon wel.

Zo wel bij Chrome als bij IE, heb al diverse prog's als spybot/spywareblaster/malwarebytes gedraaid maar ook dit verhelpt het probleem niet.

Firewall uitzetten helpt ook niet, waar kan dit hem nou in zitten ?

Verwijderd

En de websites resolven bij jou naar hetzelfde IP adres als bij de mensen bij wie het wel werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat je daarmee bedoeld, maar misschien instellingen op de router al wordt daar nooit opeens iets veranderd.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Dat kan goed een DNS issue zijn.

Welke internet-provider heb je?
Probeer als DNS-server eens het adres 8.8.8.8 te gebruiken. Zoek in Google hoe je de DNS-instellingen aanpast in jouw besturingssysteem.

Verwijderd

Zeg dan niet dat het onverklaarbaar is en ga uitzoeken wat ik bedoel.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ben geen ict'er, niet iedereen op tweakers lijkt me...

Heb ziggo als provider, zal eens proberen thanks.
edit: werkt nog steeds niet met aangepaste DNS

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 23:31 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje "kort door de bocht reactie" inderdaad. :)

En door 't merendeel van de mensen is 't vaak niet te verklaren dus trek je er niet al te veel van aan. (maar misschien dat Cheetah je DNS eens uit kan leggen).

Aanpassen van DNS instellingen naar de publieke DNS servers van Google is vaak een "oplossing" maar feitelijk los je er niets mee op (waarom werkt 't niet meer via de DNS servers van je (DHCP) provider)?.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:25:
Sorry maar ben geen ict'er, niet iedereen op tweakers lijkt me...

Heb ziggo als provider, zal eens proberen thanks.
edit: werkt nog steeds niet met aangepaste DNS
Je bereikt dit forum/topic via dezelfde PC/Internet-verbinding als die waarop je een probleem hebt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DNS instellingen op de router veranderd naar 'automatisch opvragen via provider' , alles lijkt het nu weer te doen !

Kreeg het bij enkele websites, was dus niet zo dat ik niks meer kon openen

Lag dus toch aan de dns instellingen, bedankt !

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 23:45 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

edit:
Mooi dat het is opgelsot, maar er gaat toch een slotje op. Mocht het probleem nu toch niet opgelost zijn, lees dan even het onderstaande voor je een nieuw topic opent. ;)
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:08:

Firewall uitzetten helpt ook niet, waar kan dit hem nou in zitten ?
Sorry, maar dit wordt wild gokken en heeft naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met client-software als het in alle browsers optreedt.

Start een nieuw topic, maar geef dan wel meer informatie zoals:
- kun je andere websites wel bezoeken of zijn opeens alle websites onbereikbaar?
- krijg je nog meer foutmeldingen?
- kun je bv wel mail ophalen (dan is er iig internetverbinding)?
- wat is de exacte foutmelding? Geeft een probleemoplosser van windows nog resultaten?
- hebben andere computers die verbonden zijn met dezelfde router ook problemen?
- hoe ben je verbonden met de router? bedraad of draadloos?
- lost het probleem zichzelf steeds op na enige tijd of blijven de sites onbereikbaar?
- om welke site's gaat het?

Met die antwoorden kunnen we je gerichter helpen. :) DAn kan het topic ook in het juiste subforum geopend worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 02-09-2013 23:46 . Reden: oplossing kruiste sluitpost ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.