Toon posts:

Switch vraag voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Op dit moment heb ik een wifi router op de begane grond staan. Ik heb vanuit daar een kabel liggen naar de eerste verdieping waar ik mijn mac op heb aangesloten. Ik heb vanuit de begane grond ook een powernet adapter naar de 2e verdieping. Daar heb ik nog een wifi router staan. Via de bekabeling heb ik op de eerste verdieping nog 40mb download. Op de 2e verdieping nog maar 3 mb. Nu zit ik te denken om een switch te kopen en via de switch een bekaling naar de 2e verdieping te leggen. En daarachter dan de wifi router te plaatsen. Hoeveel verlies aan MB's download heb ik dan? Of heb ik dan geen verlies aan MB's? Wie weet dan wat een goede maar niet te dure switch is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Switch kost je geen bandbreedte in principe. Denk dat deze pricewatch: TP-Link TL-SG1005D voor jouw doeleinden prima geschikt is.

De kabel die nu in je Mac zit druk je dan daar in, vanuit de switch een kabel naar je Mac, en nog een kabel naar boven trekken. Die kabel druk je dan in een van de LAN poorten van je router die je boven hebt staan.
Die Powerline adapters zou ik de deur uit doen als je ook de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken.

Overigens niet vergeten om de DHCP server op de 2e router uit te zetten. Anders gaat dat conflicteren met je router beneden. Doordat je de kabel naar boven toe in een van de LAN poorten stopt, en niet in de WAN poort, zorg je er voor dat je de router als accespoint gebruikt.

Op die manier zou het allemaal goed moeten werken. Als je het helemaal goed wilt doen zorg je ook nog even dat je met inSSIDer (weet niet of dat er ook voor Mac is) even kijkt welke kanalen er vrij zijn, en je router(s) op een vrij kanaal instelt. In ieder geval allebei je routers op aparte kanalen instellen, anders gaat het ten koste van je snelheid.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom zet je je 2de wifi router niet in als switch? Of heb je dan heel slecht bereik op de 2de verdieping?

Prik de kabel die nu in je Mac zit in de LAN poort van Wifi router2 (zet dhcp uit) en sluit je mac aan op een andere lan poort. SSID instellen op vrij kanaal en gaan.

Ik zou dat eerst proberen om te zien of je genoeg bereik hebt op de 2de verdieping. Dat kan je doen dus met InSSIDer of gewoon met je smartphone.

[ Voor 70% gewijzigd door Frostbite op 02-09-2013 23:05 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Dat is een oplossing die ik net ook nog aan mijn post wou toevoegen :+

Dat is inderdaad ook makkelijk, scheelt je de aanschaf van een switch en een kabel naar boven.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ThinkPadd schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:00:
Dat is een oplossing die ik net ook nog aan mijn post wou toevoegen :+

Dat is inderdaad ook makkelijk, scheelt je de aanschaf van een switch en een kabel naar boven.
Precies. Ik moest het ff uittekenen en toen had ik zoiets van waarom die switch + kabel om een accesspoint aan te sluiten :D ??

Mocht je echt flut bereik hebben dan kun je of een andere router aanschaffen (paar tientjes) of kabels gaan trekken maar iets zegt me dat dit toch echt wel voldoende moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 02-09-2013 23:03 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+