RF setjes stoppen ineens met werken, stoorzender?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik een heel stel Action RF ontvangers in de plafonddozen gebouwd, en alle wandsschakelaars vervangen door RF remotes (die bij de action set zaten). Ik kan nu met de RF remotes en met de Arduino (via app op telefoon) alle lichten bedienen. Werkte echt prima, en met name de presets (woonkamer sfeer) zijn erg fijn.

Maar nu! Vandaag stopt alles ineens met werken? Alle RF remotes werken amper nog, en ook de Arduino heeft moeite met het signaal aan te laten komen. Het ligt niet aan de batterijen, het lijkt erop alsof er een soort stoorzender is, maar het is me volstrekt onduidelijk. Het lijkt me toch stug dat alle KAKU ontvangers ineens het loodje leggen, en daarbij doen ze het soms wel.

Hebben jullie enig idee of er een verklaring kan zijn voor dit gedrag? Storing, interferentie?

Dank voor de tips.

EDIT:
Nu werkt het ineens weer, terwijl het net een > een uur niet werkte, ik sta voor een raadsel!

[ Voor 6% gewijzigd door sc0rpz op 02-09-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:39

OmeJoyo

This is me

Ik zou eens even aankijken of het ook spontaan weer gaat werken. Welke frequentie zitten die dingen ? Heb hetzelfde gehad met klik-aan klik-uit, bij ons bleek er eens in de zoveel tijd een zend-amateur iets aan het doen te zijn wat het daglicht niet kon verdragen. Deze heeft een bezoekje gehad van de RCD en sindsdien werkt alles weer prima.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je 't niet kan meten blijft testen als enige optie over. Zoek andere apparaten in hetzelfde spectrum die ook dienst weigeren. Agentschap telecom inschakelen als die er ook mee ophouden en de klachten aanhouden. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gok dat dat spul ook gewoon op 446.x mhz werkt.. en dat tja :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Het is 433.92 MHZ. Zendamateur klinkt inderdaad waarschijnlijk. Maar het werkte op 2 verdiepingen niet meer, dus dat moet wel een sterk signaal zijn dan. (Lijkt me). Zijn er consumenten apparaten die over 2 verdiepingen het signaal van een RF afstandsbediening overstemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:39

OmeJoyo

This is me

Het werkte bij ons in de hele buurt niet meer ;) bij mij, de buren een portiek verder, weerstations enz.
Is niet zo vreemd hoor als je een flink vermogen op die band zet.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:39

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De 433mhz band is een band waar geen continu zendsignaal mag bestaan (zoals begrepen) dus zaken zoals video en audio transmitters zouden niet zomaar mogen. Gebeurt dit wel is er iets illegaals aan de hand. Misschien even rijkswaterstaat inschakelen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
memphis schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:45:
De 433mhz band is een band waar geen continu zendsignaal mag bestaan (zoals begrepen) dus zaken zoals video en audio transmitters zouden niet zomaar mogen. Gebeurt dit wel is er iets illegaals aan de hand. Misschien even rijkswaterstaat inschakelen?
even de RTL_SDR stick er bij :? :-)

kan je meteen eens kijken of je afstandsbediening nog een mooi signaal uit stuurt.. en hoe dat signaal evt verstoord wordt :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
op 433 mag je zonder vergunning iets van 10mW (milliWatt) zenden. Met een dutycycle van 10%. (360 sec per uur).
Als er iemand of iets op loopt te storen voor lange tijd, kan je daar zeker een melding van maken.
Succes

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

haal eens de batterijen uit alle zenders en probeer ze eens stuk voor stuk. een knop die bijv blijft hangen kan een aardige stoorzender zijn

ow het werkt weer ... whatever

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 04-09-2013 01:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:03 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0rpz
Ok dank voor de tips, ik denk dat ik dan inderdaad moet zorgen zo'n stick achter de hand te hebben om het probleem te kunnen onderzoeken als het zich weer voor doet.

Blijven hangen van een zender is ook nog een goede, had de Arduino al afgekoppeld. Volgende keer inderdaad ook ff de batterijen uit alle zenders. Al zie ik niet hoe dat het hele huis kan ontregelen (met het beperkte bereik van die dingen).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 09:23
Het kan ook zijn dat jouw buurman een nieuwe draadloze hoofdtelefoon of iets dergelijks heeft.
Deze houden zich niet zo netjes aan de standaarden en worden ook niet continu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:02 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1