Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Beste mede tweakers,

Me zusje heeft sinds kort een iPhone 5 en heeft daarbij een SIM only genomen van Ben. omdat deze het goedkoopst waren.

Al na een week zat ze over haar mobiele data bundel heen en heeft ze de mobiele data geheel uitgezet volgens de instructies van de KPN website en op instructie van de Ben 'Servicedesk'.

Na een hoop gezeik met Ben. die ik jullie voor nu even bespaar, maar wat neerkomt op dat haar buiten de bundel internet nog eens is verdrievoudigd, heeft me zusje de KPN app geïnstalleerd die bijhoud hoeveel data er wordt verbruikt.

Me zusje heeft al 1,5 week haal mobiele data geheel uit staan en gebruikt alleen de beschikbare wifi punten. Nu kwam ze net naar me toe met die app dat er om 17:24 (terwijl ze thuis op de wifi zat en data nog steeds uit had staan) dat er ineens 64kb aan mobiele data was verbruikt (3G staat nog steeds uit)

Nu heb ik ergens gelezen dat dit datalek door de provider komt. Maar dit weet ik niet zeker. Weet iemand misschien waar dit datalek vandaan komt en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:14
Met 3G uitzetten kom je er helaas niet, je moet de optie 'mobiele data'* uitzetten wil je geen data via het telefonie netwerk meer versturen met een iPhone. Mocht dit wel al gedaan zijn dan vraag ik me inderdaad af waar het verbruik vandaan komt.

Deze staat overigens boven de optie '3G' bij een iPhone als het goed is.

*Letterlijk vertaald vanuit het Engels aangezien m'n telefoon op Engels is ingesteld

[ Voor 10% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 02-09-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Data is volgens de volgende handleiding uit gezet: http://www.kpn.com/prive/...one-5/internet/uitzetten/

Toch werd er data verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:14
Da's erg ongewoon.

Test voor de grap eens wanner je de optie uitgeschakeld hebt, en geen verbinding met een draadloosnetwerk hebt of je alsnog een internet pagina kunt bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zo'n meetapp uberhaupt wel betrouwbaar? 64kb is wel heel weinig. Even aangenomen dat je geen 64KB bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
60,8KB over mobiele data terwijl die uit staat. Dat kb/Kb/kB/KB komt me af en toe me neus uit xD

In de app staat 60,8KB

Zonder wifi kan er geen whatsapp gebruikt worden, geen internetpagina's worden geopend, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TECHcrime schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:49:
Zonder wifi kan er geen whatsapp gebruikt worden, geen internetpagina's worden geopend, etc
Als dat kleine beetje dataverbruik het enige is wat er de afgelopen 1,5 week volgens de kpn app doorheen is geslopen zit je wel goed. Ik denk dat in dat geval de app niet helemaal lekker werkt en er geen data verbruikt is.

Een alternatief zou zijn een abonnement waarbij je nadat je bundel leeg is doorgaat op lagere snelheid. Dan is voor haar de angst flink te moeten bijbetalen weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:54:
[...]

Als dat kleine beetje dataverbruik het enige is wat er de afgelopen 1,5 week volgens de kpn app doorheen is geslopen zit je wel goed. Ik denk dat in dat geval de app niet helemaal lekker werkt en er geen data verbruikt is.

Een alternatief zou zijn een abonnement waarbij je nadat je bundel leeg is doorgaat op lagere snelheid. Dan is voor haar de angst flink te moeten bijbetalen weg.
dat was sinds ze de app deze middag heeft geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TECHcrime schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:08:
dat was sinds ze de app deze middag heeft geïnstalleerd..
Mmm, ik zou het nog een paar dagen aankijken in iedergeval. Misschien kan haar provider exacte aantallen in het verbruik noemen zodat je de app kan vergelijken met wat de helpdesk daar aangeeft? Het zou namelijk 0 moeten zijn, zeker als er verder ook niks doorheen komt zoals whatsapp of youtube e.d. als er geen wifi is.

Ik denk dat de app niet helemaal lekker werkt. Als het na een paar dagen 1 MB ofzo is moet het wel uit te zoeken zijn voor de helpdesk van haar provider.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Telefoon toevallig gejailbreakt?

Want dan kunnen kwaadaardige apps ook weer de mobiele data aan en uitzetten (wel met meldingen, maar toch)

Wat ook een mogelijkheid is is dat ze een MMS oid stuurde en dat de app dat verkeerd meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Of zet de telefoon eens helemaal uit voor een paar dagen. Start hem daarna weer op (geen data verbindingen) en bekijk dan het verbruik eens. Als het meer is dan zit het sowieso bij de provider.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:04
Is het ook niet zo dat met mms/sms/telefoneren er ook minimale data verbruikt zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
nooberke schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:17:
Is het ook niet zo dat met mms/sms/telefoneren er ook minimale data verbruikt zal worden?
In principe niet met een goede teller, aangezien alle data via 2g gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MMS is gewoon dataverkeer. En bij Samsung toestellen worden sms-en aan meer dan x personen tegelijk (groepsberichten) automatisch geconverteerd naar MMS. Weet niet of dat bij een Appel ook zo werkt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik zou het imo eerst een wat langere periode aankijken. De hoeveelheid data is imo zo laag, dat het moeilijk is om daar conclusies uit te trekken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Als je echt wil dat je telefoon geen data verbruikt, moet je de apn veranderen in iets wat gewoon nergens op slaat. Apn leeg laten is geen optie, dan zal ie automatiscn ( in nederland ) alsnog met de apn internet gaan verbinden. dus zet er bijvoorbeeld "fietsbel" neer

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Wat geeft de interne datateller van ios eigenlijk aan? Die kan je vinden onder Instellingen - Algemeen - Gebruik. Als daar onder verbruik gewoon nog steeds 0 bytes staat, zou ik me geen zorgen maken en kan het aan de KPN app liggen.
Pagina: 1