Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Het is me opgevallen dat de meeste behuizingen maar 2 USB aansluitingen hebben aan de voorkant, en blijkbaar niks aan de achterkant. Muis, toetsenbord, printer, usb-stick en externe harde schijf zijn niet gek om tegelijk aan de kast te willen hangen en ook een ouderwetse kabel voor internet of ander netwerk is toch nog steeds redelijk standaard. Een stuk of 6 USB poorten lijkt me dan het minimum! Hoe zit dat dan met al die kasten die maar 2 aansluitingen lijken te hebben? :?

I.v.m. eenvoud in de aansluiting zat ik te kijken naar een corsair carbide, welke (afhankelijk van welke je neemt, minstens de 200R) ook steeds betere geluidsisolatie lijkt te hebben als je hoger gaat in de prijs. De kast gaat op de grond met de printer er bovenop, dus dat de fans aan de zijkant zitten is voor mij een voordeel. Ik twijfel dus vooral over de aankoop omdat deze (en andere) kasten zo weinig aansluitingen lijken te hebben, terwijl mijn eisen echt niet zo hoog zijn...

Graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aan de achterkant zit je moederbord met 6 of meer aansluitingen. Dingen zoals muis, toetsenbord en zeker de printer hoeven toch niet aan de voorkant ?

Edit: Ik gebruik zelf sowieso niets aan de voorkant. Ik heb recht voor mij een setje kabels liggen waar ik direct externe schijven, telefoon en dergelijke op aan kan sluiten. Verder een USB hub vastgeplakt naast het scherm voor sticks.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 02-09-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Er zitten toch USB aansluitingen aan je moederbord (dus aan de achterkant) of lees ik het nou verkeerd?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
De hoeveelheid aansluitingen voor USB komen rechtstreeks van het moederbord dat zich bevind in de kast zelf.
Vaak zul je hier wel ~6 aansluitingen op vinden.
De tweede aansluitingen die vooraan de kast zitten worden intern aangesloten op het moederbord en zijn bedoeld voor easy-access.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
LOL Vandaar dat al die specificaties van de behuizingen niks laten zien aan de achterkant! M.a.w. zolang het moederbord past kan ik de aansluitingen van het moederbord er gewoon bij optellen?

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M.a.w. zolang het moederbord past kan ik de aansluitingen van het moederbord er gewoon bij optellen?
Inderdaad :)
Pagina: 1