Beste Tweakers,
Allereerst excuses als deze post in een andere sectie hoort!
Ik zit met een probleem en ik kan de oplossing maar niet vinden. Wat is nu precies het probleem, e-mails die afkomstig zijn van de Exchange server worden door Gmail automatisch gezien als SPAM. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dit probleem kwam omdat er geen SPF record ingesteld op het domein.
Nu weet ik zelf zo goed als niets van SPF records maar gelukkig zijn er genoeg SPF generators te vinden. Maar helaas blijkt geen één van de generators mij de juiste SPF record te kunnen geven, want Gmail geeft dat het geen legitieme afzender is.
Wat heb ik inmiddels geprobeerd;
- Het externe IP adres toegevoegd waar het e-mail verkeer overheen loopt
- In header bij Gmail zag ik dat ook de interne IP adressen van de Exchange EDGE server en de server waarin de mail worden gemaakt (soort van ticket systeem) erin stonden, dus deze heb ik ook toegevoegd.
- De regel te sluiten met een ~all en ook geprobeerd met een -all
- Na de v=spf1 een a toe te voegen
Maar geen van alle wordt door Google geaccepteerd, terwijl online SPF checkers niets vreemds opmerken. Mijn vraag was dan ook of één van jullie nog een idee had?
Hieronder wat benodigde informatie:
- De MX en mail record(s) van het domein verwijzen naar Cleanport IP adres, echter wordt de e-mails verstuurd over een BBned verbinding.
- Mijn laatst geprobeerde SPF record ziet er zo uit: "v=spf1 ip4:192.168.1.0/24 ip4:62.177.XXX.XXX/29 ~all"
- De Edge en de andere server hangen in een intern 192.168.1.0 IP range.
- Het 62.177.XXX.XXX IP adres is het adres van BBned.
Hier een stukje header van Gmail:
Allereerst excuses als deze post in een andere sectie hoort!
Ik zit met een probleem en ik kan de oplossing maar niet vinden. Wat is nu precies het probleem, e-mails die afkomstig zijn van de Exchange server worden door Gmail automatisch gezien als SPAM. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dit probleem kwam omdat er geen SPF record ingesteld op het domein.
Nu weet ik zelf zo goed als niets van SPF records maar gelukkig zijn er genoeg SPF generators te vinden. Maar helaas blijkt geen één van de generators mij de juiste SPF record te kunnen geven, want Gmail geeft dat het geen legitieme afzender is.
Wat heb ik inmiddels geprobeerd;
- Het externe IP adres toegevoegd waar het e-mail verkeer overheen loopt
- In header bij Gmail zag ik dat ook de interne IP adressen van de Exchange EDGE server en de server waarin de mail worden gemaakt (soort van ticket systeem) erin stonden, dus deze heb ik ook toegevoegd.
- De regel te sluiten met een ~all en ook geprobeerd met een -all
- Na de v=spf1 een a toe te voegen
Maar geen van alle wordt door Google geaccepteerd, terwijl online SPF checkers niets vreemds opmerken. Mijn vraag was dan ook of één van jullie nog een idee had?
Hieronder wat benodigde informatie:
- De MX en mail record(s) van het domein verwijzen naar Cleanport IP adres, echter wordt de e-mails verstuurd over een BBned verbinding.
- Mijn laatst geprobeerde SPF record ziet er zo uit: "v=spf1 ip4:192.168.1.0/24 ip4:62.177.XXX.XXX/29 ~all"
- De Edge en de andere server hangen in een intern 192.168.1.0 IP range.
- Het 62.177.XXX.XXX IP adres is het adres van BBned.
Hier een stukje header van Gmail:
code:
1
2
3
4
5
6
| Received-SPF: softfail (google.com: domain of transitioning sales@XXXXX.nl does not designate 2001:0:5ef5:XXXX:3c4e:b929:a82a:58e3 as permitted sender) client-ip=2001:0:5ef5:XXXXX:3c4e:b929:a82a:58e3; Authentication-Results: mx.google.com; spf=softfail (google.com: domain of transitioning sales@XXXXX.nl does not designate 2001:0:5ef5:XXXXX:3c4e:b929:a82a:58e3 as permitted sender) smtp.mail=sales@XXXXX.nl Received: from TICKETSERVER.dmz.COMPANY (192.168.1.51) by edge.dmz.COMPANY (192.168.1.22) with Microsoft SMTP Server id 8.1.240.5; Mon, 2 Sep 2013 13:34:18 +0200 Received: by TICKETSERVER.dmz.COMPANY (Postfix, from userid 48) id A1415B602F6; |