Sinds 3 dagen in het bezig van een NAS voor het opslaan van mijn films. tegelijkertijd een WD live TV gekocht voor het streamen van de NAS naar mijn TV. Alles in en middag geinstalleerd en perfect werkend.
Vanaf gisteren verdwijnt de NAS spontaan van mijn netwerk en is dan niet meer te vinden. Ook niet benaderbaar via internet en ook niet via de NAS starter utility. Als ik de stekker er dan uithaal en hem opnieuw opstart wordt hij vanzelf weer gevonden. Soms dan uren weer geen probleem maar het kan ook zijn dan 10 minuten erna de NAS weer foetsie is. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
provider ziggo
Draadloze netwerk router: TPlink TL-WR1043NL
TP link range extender
NAS: Zyxel NSA320 incl 2 WD red 1 TB schijven in Raid 1 configuratie
Streamer: WD live tv
3 laptops maken gebruik van het draadloze betwerk
Buiten de laptops word het draadloze netwerk ook gebruikt door 1 TV, 1 interactieve ontvanger (met kabel aangesloten op de range extender), 3 smartphones en 2 ipads.
IP adressen worden dynamisch toegewezen
Ik heb verder weinig ervaring met netwerkinstellingen e.d. dus gaarne de antwoorden en adviezen in niet te technische taal a.u.b.
Alvast bedankt
Vanaf gisteren verdwijnt de NAS spontaan van mijn netwerk en is dan niet meer te vinden. Ook niet benaderbaar via internet en ook niet via de NAS starter utility. Als ik de stekker er dan uithaal en hem opnieuw opstart wordt hij vanzelf weer gevonden. Soms dan uren weer geen probleem maar het kan ook zijn dan 10 minuten erna de NAS weer foetsie is. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
provider ziggo
Draadloze netwerk router: TPlink TL-WR1043NL
TP link range extender
NAS: Zyxel NSA320 incl 2 WD red 1 TB schijven in Raid 1 configuratie
Streamer: WD live tv
3 laptops maken gebruik van het draadloze betwerk
Buiten de laptops word het draadloze netwerk ook gebruikt door 1 TV, 1 interactieve ontvanger (met kabel aangesloten op de range extender), 3 smartphones en 2 ipads.
IP adressen worden dynamisch toegewezen
Ik heb verder weinig ervaring met netwerkinstellingen e.d. dus gaarne de antwoorden en adviezen in niet te technische taal a.u.b.
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 19:01 ]