abit ka7 start oms wel en soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:33
Ik heb net een abit ka7 in mijn aopen 300watt kast gestopt en hij loopt prima als hij loopt.

Namelijk als ik de pc uitzet en hem daarna weer aan doe, gaat hij wel aan(lampje brandt en hoort ratelen), maar blijft het lampje van het beeldscherm oranje. Wat kan dit zijn???

Heb al van alles geprobeerd. Ook als ik alleen de videokaart erin heb en verder niets heeft hiij hetzelfde probleem!!!!!

abit Ka7
athlon 600@600
asus 6600 deluxe
128mb 133mhz geheugen

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

heeft deze comp ook wel eens last van, een p2-400 op abit bh6, meestal is het gewoon opgelost als je een x op de reset knop drukt. wel irritant, maar weet het anders ook niet.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
proc er eens opnieuw induwen ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• VivaAtloni
heb het moederbord al omgeruild voor een andere ka7, maar probleem blijft nog steeds.

Of het is het geheugen of de asus6600 deluxe of het geheugen.

Maar wat. Heb al verschillende soorten geheugen geprobeerd maar dat hielp niks. Dus blijven er 2 opties over!!!

Verwijderd

Ik heb 't ook heel vaak megemaakt, tot dat ik in de BIOS de Hst Clock + PCI Clock op allen Hst Clock zette... dus niet op Hst Clock + PCI Clock ... problemen opgelost!

• EraZor
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Als je dat doet, dan loopt je mem wel op 100mHz, i.p.v. 133 mHz, beetje zonde denk ik. Als het help weet je wel zeker dat je dimmetjes brak zijn. Ruilen zou ik dan zeggen. Ik denk eerder dat je in je bios even moet instellen dat je agp eerst wordt geinitialiseerd, en niet je pci. Wellicht help 't. Heb je ook je aperture size op de helft van je aanwezige ram gezet? bij een te hoge aperture size wil 'ie ook nog wel eens protesteren.

Succes ermee

• VivaAtloni
Heb nu 3 verschillende soorten geheugen erin gehad en allemaal hebben ze hetzelfde probleem of hij nou op 100 of 133 of 145 loopt, dus geheugen kan afvallen. Moederbord dus ook!
Dus kan het alleen nog de aopen 300watt of de asus 6600 deluxe (geforce).
of natuurlijk een bios tweak. Heb apenture? size op 64 staan (aangezien ik 128 mb heb)
Misschien de agp drive strenght. Die staat nu op auto, maar zou niet weten op welke waarde ik dit kan en mag instellen

• VivaAtloni
Als ik de pc na ongeveer 5 minuten weer aanzet loopt hij weer als een zonnetje!

Ook vreemd lijkt wel of hij iets moet afkoelen, terwijl ik niets heb overgeclockt en hij als hij aanstaat gewoon een paar uur loopt met unreal, quake en andere dingen. Is me nog niet vastgelopen.

Verwijderd

Hmmmmmmmmmmm ik denk dat een beetje meer voltage geen kwaad kan...

• VivaAtloni
welk voltage bedoel je de voltage voor de processor . Die staat op 1.6 en de voltage van de vcore die staat op 3.3 (in bios geeft ie 3.28 aan)?

Verwijderd

Van je CPU... probeer 1.7 en hoger (niet hoger dan 1.8 omdat je toch niet klokt!!!)...

Verwijderd

Had ik ook met mijn nieuwe mobo+cpu, dacht dat het gewoon een f*cking mobo was, cpu er uit gehaald, pinnetjes ff "afgestoft", en hij loopt nu ALTIJD!
Dus probeer dat ff!

• Scidd0w
  • Laatst online: 30-06 14:34
Ik heb net mijn nieuwe comp inelkaar gezet....
En ik heb dus precies hetzelfde probleem. :(

specs:
Abit ka7
Athlon 750
256 Mb pc133
asus 6800 Deluxe

Heeft iemand al nieuwe bevindingen???

cya..

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
en ja hoor, ook hier hetzelfde probleem

abit ka7
athlon 700
192MB pc133
asus V6800 deluxe
300W PSU
monitor op eigen stekker, dus niet op psu van computer zelf

Verwijderd

Heeft een van jullie al eens een BIOS update geprobeerd?

Daarbij zijn er van verscheidene Athlon borden sommige foute revisies op de markt gekomen (te herkennen aan het serienummer). Of dit voor de KA7 het geval is, weet ik niet :(

Bij mijn Aopen was het opgelost door de nieuwste 1.05 BIOS erop te gooien.

• Scidd0w
ik heb op dit moment de nieuwste beta
bios draaien...
De Ka7RY versie.

please help!!!

• VivaAtloni
Ik heb ook nog steeds dit probleem!!

Hoop dat abit een keer met een bios update komt!!

CU

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook!

epox 7kxa mobo
athlon 550
300 watt voeding, ander ram al geprobeerd, ene keer loopt ie wel, nu alsmaar moeilijk doen!

Wie o wie weet de oplossing?

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mess, euh thermo .. lees nou ff, staan al wat oplossingen ...

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Elect, aan zulke reacties hebben wij totaal geen boodschap hoor, ik weet niet hoe je er op komt, en ja die heb ik al geprobeerd die oplossingen...

Verwijderd

hmmmm, is wel opvallend dat degenen die er problemen hebben allemaal(zover vermeld)een asus-kaart hebben..heb zelf een hercules geforce, geen enkel probleem...ik had wel problemen met 't geheugen(128mb pc133),maar is opgelost door in 't bios de Fast cpu Command Decode op fast te zetten(staat standaard op normal)..kweenie of dat ook effect heeft in dit geval..kijk anders ff bij de ka7faq http://www.casema.net/~howland/ka7faq/ka7faq.htm

• Scidd0w
thanx kay c maar dat had ik al gedaan...
Dit is trouwens wat ze er over zeggen:
Nothing happens when I try to boot, or only fans start. What's wrong?
The most common cause for this is if the CPU is incorrectly seated in the motherboard. Try, try then try again! Also, if using an AGP graphics card, check it is seated correctly. Try without AGP card screwed into slot - this can sometimes cause the AGP card to rest in the slot at an angle. Again, try then try again - have you seen how fine the AGP edge connectors are?! Also try reseating your DIMMs (you may have to press them very hard into their sockets!).

Do you have a floppy or harddisk drive connected ?- the KA7 expects one to pass the POST.

Check your have dipswitches 1-4 all set at off (see dipswitches section of this FAQ).

Another cause of this problem can be if you have a short-circuit on your motherboard due to the way you have mounted it in your computer housing. Check the traces near your mounting studs, and generally make sure there is no contact whatsoever between the PCB and any part of the case.
Pagina: 1