Hulp nodig bij uitzoeken nieuwe componenten (Gaming Desktop)

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-03 12:56
Hallo,

Afgelopen zomervakantie heb ik de hele vakantie gewerkt, van het geld heb ik besloten om mijn pc weer wat op te knappen zodat die er weer een jaartje of 4 tegenaan kan. 2 weken terug heb ik een nieuwe case en cpu fan gekocht waardoor de desktop er wel een stuk stoerder uitziet, maar intern is het nog steeds hetzelfde. Ik heb met een vriend overlegt over wat slim is om te vervangen en ik heb voor mezelf besloten om als eerste mijn ram te verhogen van 4 naar 8 gb, en een nieuwe videokaart te kopen zodat hij de spellen zoals battlefield 4 etc degelijk tot goed kan draaien. Nou heb ik mijn twijfels dat als ik dat vervang voldoende is, zo vraag ik me af: Heb ik nog wel een degelijke processor, of moet die ook vervangen worden? Zoja wat voor processor is goed voor een degelijke prijs. En wat voor vervangende videokaart moet ik kopen? Ik zou graag advies willen over wat ik zou moeten vervangen, zodat ik games zoals gta 5 & Battlefield 4 op Medium tot high kan draaien zonder lag.

Hier zijn de specs van mijn huidige Pc

Moederbord : Gigabyte GA-880GM-UD2H
Chipset : AMD 880G
Processor : AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 5670
Harde Schijf : Western Digital WD10EARS-22Y5B1 ATA Device (1000GB)
Monitor Type : Viseo 230Ws - 23 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

Bij voorbaat dank.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
misschien een budget vermelden kan handig zijn :)

en is dat je specs op dit moment of de pc die je wilt aanschaffen?
als dat de specs zijn die je nu hebt en zelf dus nog geen lijstje hebt gemaakt moet je die nog even maken. want de mensen op GOT willen best helpen maar dan moet je zelf natuurlijk ook even wat moeite doen ;).

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
P. Herz schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:13:

als dat de specs zijn die je nu hebt en zelf dus nog geen lijstje hebt gemaakt moet je die nog even maken. want de mensen op GOT willen best helpen maar dan moet je zelf natuurlijk ook even wat moeite doen ;).
Dit heeft hij op dit moment in zijn computer zitten.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Justurion
P. Herz schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:13:

Sorry ik ben nieuw, ik had tot 350 euro in gedachten.

En dit zijn de huidige specs van mijn pc.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Hier vind je hoe je een lijstje kan maken: Handleiding Pricewatch

• P. Herz
ik denk dat je dan het geld het best kan steken in misschien 2-4 gb ram, ssd en grafische kaart. of de ssd overslaan en de cpu + mobo verkopen en het geld wat je voor de ssd zou uitgeven + wat dat oplevert in een i5 + mobo steken.

• Justurion
P. Herz schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:28:
ik denk dat je dan het geld het best kan steken in misschien 2-4 gb ram, ssd en grafische kaart. of de ssd overslaan en de cpu + mobo verkopen en het geld wat je voor de ssd zou uitgeven + wat dat oplevert in een i5 + mobo steken.
Over een ssd had ik ook al na zitten denken, maar heeft dat ook effect op de gaming performance?

En zijn mijn processor en mobo dan zo slecht?

Over wat voor i5 hebben we het dan? Ik had het idee dat mijn processor nog wel degelijk was..

• P. Herz
Justurion schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:44:
[...]

Over een ssd had ik ook al na zitten denken, maar heeft dat ook effect op de gaming performance?

En zijn mijn processor en mobo dan zo slecht?

Over wat voor i5 hebben we het dan? Ik had het idee dat mijn processor nog wel degelijk was..
opzich is je processor geen ramp. maar op gebied van gaming kan het beter, dan wil ik niet zeggen dat i5 the way to go is.. maar het zal een hoop schelen.

ssd heeft geen effect op je gaming performance, aangezien dit wel is wat je wil bereiken is het denk ik beter om hem nog op dit moment achter wegen te laten.

een i5 3570k denk ik.
ik denk dat een i5 3570k en een gtx 760 een hoop zal schelen.
mocht je wat goedkoper willen gaan dan kan een FX 8320 + gtx 760 ook wel. ik weet niet of dat allemaal binnen budget past.. moet ik nog nader bekijken :P

zowiezo dat je voor je huidige cpu + mobo wel zon 90-100 euro kan vragen.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Begin met een videokaart. Processor is nog niet nodig maar daar kun je denk ik geen 4 jaar mee vooruit.

• Justurion
P. Herz schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:58:
[...]

opzich is je processor geen ramp. maar op gebied van gaming kan het beter, dan wil ik niet zeggen dat i5 the way to go is.. maar het zal een hoop schelen.

ssd heeft geen effect op je gaming performance, aangezien dit wel is wat je wil bereiken is het denk ik beter om hem nog op dit moment achter wegen te laten.

een i5 3570k denk ik.
ik denk dat een i5 3570k en een gtx 760 een hoop zal schelen.
mocht je wat goedkoper willen gaan dan kan een FX 8320 + gtx 760 ook wel. ik weet niet of dat allemaal binnen budget past.. moet ik nog nader bekijken :P

zowiezo dat je voor je huidige cpu + mobo wel zon 90-100 euro kan vragen.
Naar die videokaart had ik al gekeken, wat een beest! Maar stel dat ik eerst voor alleen een nieuwe videokaart ga, om specifiek te zijn de gtx 760. Trekt mijn processor dat dan wel? Of kan de videokaart dan niet optimaal draaien vanwege mijn processor?

• Justurion
Teun. schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:14:
Begin met een videokaart. Processor is nog niet nodig maar daar kun je denk ik geen 4 jaar mee vooruit.
Kan mijn processor games als Battlefield 4 of Gta 5 wel handelen ookal heb ik een nieuwe videokaart?

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Gewoon een nieuwe videokaart, maar dan zou ik niet de gtx 760 nemen, maar bijvoorbeeld deze pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC 5-10% sneller en goedkoper! ;)

Die processor zou nog wel even moeten meegaan, presteert nog best redelijk!

• Justurion
michaelscott schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:08:
Gewoon een nieuwe videokaart, maar dan zou ik niet de gtx 760 nemen, maar bijvoorbeeld deze pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC 5-10% sneller en goedkoper! ;)

Die processor zou nog wel even moeten meegaan, presteert nog best redelijk!
Dus je zegt nu eigenlijk gewoon dat deze goedkoper en beter presteerd als de gtx 760, dat kan toch haast niet :p

Als een nieuwe processor nog niet nodig is mijn budget voor een nieuwe videokaart max. € 250,-. Dan kan ik wel alles op zijn hoogst draaien met de videokaart, maar trekt mijn processor dat wel ( kan ik dan zonder lag spelen op spellen als bf4).

En dan had ik nog een vraag, de laatste tijd is mijn pc erg traag geworden in de vorm van lag, en dam heb ik het over browsen en wat lichte applicaties gebruiken, soms lagt het wat of freezt het scherm een paar seconden terwijl ik de hele computer onlangs volledig heb uitgemest, enig idee wat dat kan zijn?

• P. Herz
Justurion schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:36:
[...]

Dus je zegt nu eigenlijk gewoon dat deze goedkoper en beter presteerd als de gtx 760, dat kan toch haast niet :p

Als een nieuwe processor nog niet nodig is mijn budget voor een nieuwe videokaart max. € 250,-. Dan kan ik wel alles op zijn hoogst draaien met de videokaart, maar trekt mijn processor dat wel ( kan ik dan zonder lag spelen op spellen als bf4).

En dan had ik nog een vraag, de laatste tijd is mijn pc erg traag geworden in de vorm van lag, en dam heb ik het over browsen en wat lichte applicaties gebruiken, soms lagt het wat of freezt het scherm een paar seconden terwijl ik de hele computer onlangs volledig heb uitgemest, enig idee wat dat kan zijn?
Of je internet verbinding of je cpu.
Ik weet niet, de videokaart kost zo'n 230-250? Dan houd je 100-120 over. Verkoop je je mobo+cpu voor 90-100 heb je 210-220 daar kan je tweedehands wel leuke upgrade sets van halen :)

• Justurion
P. Herz schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:57:
[...]

Of je internet verbinding of je cpu.
Ik weet niet, de videokaart kost zo'n 230-250? Dan houd je 100-120 over. Verkoop je je mobo+cpu voor 90-100 heb je 210-220 daar kan je tweedehands wel leuke upgrade sets van halen :)
Aan m'n internet kan het niet liggen. Maar wat ik niet snap is dat hij er eerder nooit last van heeft gwhad, die lag eb freezes, dus ik vraag me af hoe dat zomaar opeens komt..

Ik ga eerst voor een nieuwe videokaart, aangezien dat toch het belangrijkste is wat nu vervangen moet worden, met de cpu wacht ik nog een jaartje.

En wat is er trouwens mis metvmijn mobo aangezien je jet telkens over een nieuw mobo hebt..

.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
computer die traag begint te worden kan aan vanalles liggen:
  • volle harde schijf
  • software verwijderd die je toch nodig had
  • corrupte software
  • te veel achtergrondapplicaties die lopen
  • virus
  • hardware begint het te begeven
  • ...
Ik zou eerst eens kijken naar wat er allemaal aan het lopen is en uitzetten wat je niet nodig hebt. ;)
(uitvoeren -> msconfig -> opstarten)
Je kan dit nog meer in detail doen via services, maar ik ben geen professionele IT'er dus ik denk niet dat ik de meest geschikte persoon ben om je daar dingen in te laten veranderen.

bestanden en programma's die je niet gebruikt verwijderen (je wilt minstens 10% vrije ruimte op je HDD)

Daarna een virusscan met een up-to-date virusscanner

schijfdefragmentatie zou ook kunnen helpen (niet doen voor een SSD)

[ Voor 8% gewijzigd door Robbedem op 02-09-2013 23:12 ]

• Justurion
Robbedem schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:10:
  • volle harde schijf
  • corrupte software
  • virus
  • ...
Ik zou eerst eens kijken naar wat er allemaal aan het lopen is en uitzetten wat je niet nodig hebt. ;)
Je kan dit nog meer in detail doen via services, maar ik ben geen professionele IT'er dus ik denk niet dat ik de meest geschikte persoon ben om je daar dingen in te laten veranderen.

bestanden en programma's die je niet gebruikt verwijderen (je wilt minstens 10% vrije ruimte op je HDD)

Harde schijf ontdoe ik wekelijks van niet gebruikte programmas of bestanden. Teveel achtergrond applicaties zou het ook niet kunnen zijn denk ik, maar het is een optie. Er zat wel spyware op mijn pc maar die is naar mijn weten en zeggen verwijdert. Of er corrupte software opstaat zou ik niet weten, of ik files verwijdert heb die belangrijk zijn ook niet. Wel maakt mijn pc een soort tickend geluidje waarvan ik het idee heb dat het uit de harde schijf komt sinds ik alles heb ingebouwt in een nieuwe kast. Ik heb het idee dat sinds toen het ecjt bergafwaarts ging met mijn pc...

H

• volle harde schijf
  • corrupte software
  • virus
  • ...

• Justurion
  • volle harde schijf
  • corrupte software
  • virus
  • ...

Schijf defragmenteer en haal ik wekelijks leeg. Ik kan me niet voorstellen dat ik teveel background applicatoes draai maar sat ga ik morgen checken. Verder weet ik niet of ik corrupte files heb, en naar mijn weten missen er geen belangrijke files. Ik heb spyware op mijn pc gehad maar naar mijn weten is dat volledig verwijdert. Wel maakt mijn pc een tikkend geluid sinds ik alles heb ingebouwd in mijn nieuwe case 1,5 week geleden waarvan ik het idee heb dat het getik uit de harde schijf wegkomt, sindsdien ging alles bergafwaarts qua performance..

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:56
Áls de schijf inderdaad tikt zou ik zo snel mogelijk data backuppen en een nieuwe halen, die leeft niet lang meer.
Als het niet de schijf is die tikt zou het een fan kunnen zijn en kan het zijn dat er een onderdeel niet goed gekoeld wordt met de nodige lag/freezes van dien.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 03-09-2013 00:13 ]

• Justurion
mitsumark schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:07:
Áls de schijf inderdaad tikt zou ik zo snel mogelijk data backuppen en een nieuwe halen, die leeft niet lang meer.
Als het niet de schijf is die tikt zou het een fan kunnen zijn en kan het zijn dat er een onderdeel niet goed gekoeld wordt met de nodige lag/freezes van dien.
De fans zijjn het niet, en de koeling is perfect, geen defecte of slecht lopende fans. Dus dan moet het de hdd wel zijn.. kan dat ook voor die freezes en lag zorgen?
Pagina: 1