Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies budget LCD 32": LG, Samsung of Philips?

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:47
Hallo Tweakers,

Voor een kennis ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een 32" TV <300 euro.
Met behulp van onder andere de PriceWatch kwam ik op de volgende vergelijking:
http://tweakers.net/price...;331792;330696/categorie/

Daarin dus de volgende drie TV's:
pricewatch: LG 32LN5404 Zwart - Full LED, Dikste TV (7,9 cm), Geen Internet.
pricewatch: Samsung UE32F5000 Zwart - Edge LED, Dunste TV (4,9 cm), Geen Internet.
pricewatch: Philips 32PFL3258H Zwart - Edge LED, Dikte: 6,9 cm, Internet.

Mijn vriendin wil graag een 'dunne' TV, maar niet ten koste van alles. Het feit dat de philips 'Smart' is is zeker ook aantrekkelijk.

Vraag aan jullie; Is er nog een reden om een van bovenstaande drie absoluut niet of juist wel te kopen volgens jullie? De LG heb ik denk ik een beetje afgeschreven (te dik, full LED is mooi, maar niet 'een wereld van verschil'), en ik neig naar de Philips vanwege zijn multimediamogelijkheden.

Juiste keuze? :)

Bedankt!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Een keuze tussen deze 3 is erg lastig. Om het te beginnen de LG is geen full led, maar gewoon een edge lit scherm en verder is het een HD ready scherm. Daarnaast heb ik al deze schermen gezien en qua beeldkwaliteit zijn het alle drie geen hoogvliegers. Ik moet zelfs vaststellen dat de basis beeldkwaliteit dit jaar bedroevend laag is. Fabrikanten maken er echt een potje van.

Puur kijkend naar beeldkwaliteit heeft de LG het beste plaatje, waar de Samsung( maakt door de hogere ppi iets goed op de LG ) op de tweede plaats komt en de bedroevend slechte Philips op plaats drie.

Persoolijk zou ik meer budget vrijmaken want met geen van deze tv's is het lekker genieten. Pas echt beter wordt het met bv de Panasonic E6E voor 390. Veel meer tv op alle gewenste fronten dan de 3 genoemde tv's, echt een aanrader voor dat bedrag.

• Torrentus
M-dgrt schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:42:
Een keuze tussen deze 3 is erg lastig. Om het te beginnen de LG is geen full led, maar gewoon een edge lit scherm en verder is het een HD ready scherm. Daarnaast heb ik al deze schermen gezien en qua beeldkwaliteit zijn het alle drie geen hoogvliegers. Ik moet zelfs vaststellen dat de basis beeldkwaliteit dit jaar bedroevend laag is. Fabrikanten maken er echt een potje van.

Puur kijkend naar beeldkwaliteit heeft de LG het beste plaatje, waar de Samsung( maakt door de hogere ppi iets goed op de LG ) op de tweede plaats komt en de bedroevend slechte Philips op plaats drie.

Persoolijk zou ik meer budget vrijmaken want met geen van deze tv's is het lekker genieten. Pas echt beter wordt het met bv de Panasonic E6E voor 390. Veel meer tv op alle gewenste fronten dan de 3 genoemde tv's, echt een aanrader voor dat bedrag.
Bedankt voor je reactie, ik weet niet hoe je bij die uitspraken over de LG komt, (verkeerd typenummer?). Volgens zowel de LG-website zelf als de PriceWatch is de TV namelijk wel FullHD en FullLed? Dat leek me ook de dikte te verklaren..

Meer budget is er (helaas) niet, studentenkamer met gewoon een leuk TV'tje. Als je ziet waar ze van af komt (19" Salora/Budget TV) zal het vast een sprong(etje) vooruit zijn.. :) Bedankt voor het meedenken! :D

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Torrentus schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:12:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik weet niet hoe je bij die uitspraken over de LG komt, (verkeerd typenummer?). Volgens zowel de LG-website zelf als de PriceWatch is de TV namelijk wel FullHD en FullLed? Dat leek me ook de dikte te verklaren..

Meer budget is er (helaas) niet, studentenkamer met gewoon een leuk TV'tje. Als je ziet waar ze van af komt (19" Salora/Budget TV) zal het vast een sprong(etje) vooruit zijn.. :) Bedankt voor het meedenken! :D
Als je goed kijkt op de website van LG en verder neust op internet zie je snel dat het toch echt een HD ready scherm is. Dat iedereen daarna de verkeerde spec's overneemt is jammerlijk slecht. Full LED is alleen nog voor een enkel topmodel van Philips, zelfs Samsung heeft niet 1 Full LED scherm. Hoe ik dit weet? Ik zit in het vak ;) Kijk maar op de doos, nergens een vermelding Full HD. Als je het toestel aan hebt gezien kun je ook duidelijk zien dat het een hd ready scherm is, wat voor een korte afstand prima is op dit formaat.

[ Voor 9% gewijzigd door M-dgrt op 02-09-2013 21:52 ]

• Torrentus
Ik zie wat je bedoelt inderdaad. HD-Ready dus, dat het Full-LED is geloof ik nog wel, ook vanwege de dikte.. Maar HD-Ready streep ik af, dus dan gaat de 'race' nog tussen philips en samsung.. :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verward met de LN5403?

32LN5404 staat op de LG site gewoon als Direct LED en Full HD hoor... HD Ready kan ook 1080P zijn, gaat alleen om minimum vereisten. Het zal bij resolutie een vergissing zijn, maar andere sites doen het wat dat betreft fout als een FHD scherm niet ook HD Ready is.
Tabje verder in de specs wordt 1080P gewoon bevestigd ;)

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-32LN5404-led-tv

Smart op de Philips stelt teleurstellend weinig voor (traag met name) en zou ik niet bepalend laten zijn in de keus. Ook het beeld vind ik een stuk minder dan de twee anderen. Juist de LG zou mijn voorkeur hebben...

'Full LED' wordt vaak verward met 'Local Dimming', maar het gebrek aan dat laatste sluit 'Full LED' niet uit. Een test waarin het ontbreken van Full LED bij dit scherm wordt aangetoond zie ik graag tegemoet.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 02-09-2013 23:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
M-dgrt schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:47:
[...]

Als je goed kijkt op de website van LG en verder neust op internet zie je snel dat het toch echt een HD ready scherm is. Dat iedereen daarna de verkeerde spec's overneemt is jammerlijk slecht. Full LED is alleen nog voor een enkel topmodel van Philips, zelfs Samsung heeft niet 1 Full LED scherm. Hoe ik dit weet? Ik zit in het vak ;) Kijk maar op de doos, nergens een vermelding Full HD. Als je het toestel aan hebt gezien kun je ook duidelijk zien dat het een hd ready scherm is, wat voor een korte afstand prima is op dit formaat.
Deze LG heeft gewoon een Full LED backlight in het paneel zitten. Dat is ook helemaal niet zo bijzonder voor een televisie zo goedkoop en is niet enkel besteed aan dure televisies.

Het verschil met een dure televisie en zo'n goedkope televisie met Full LED backlight is dat een goedkoop model simpel wat LED's achter het paneel heeft met een light diffuser voor een egale lichtverdeling waar een dure televisie met Full LED backlight verschillende zones met LED's heeft waar de zones apart van elkaar kunnen dimmen om zo het algemene contrast over het hele paneel te verhogen.
mr.paaJ schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:17:
32LN5404 staat op de LG site gewoon als Direct LED en Full HD hoor... HD Ready kan ook 1080P zijn, gaat alleen om minimum vereisten. Het zal bij resolutie een vergissing zijn, maar andere sites doen het wat dat betreft fout als een FHD scherm niet ook HD Ready is.
Tabje verder in de specs wordt 1080P gewoon bevestigd ;)
De website van LG heeft het niet goed, maar ook niet fout. Het paneel in de LN5404 is inderdaad niet Full HD en heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels. Dat is ook wat bij de technische specificaties staat; "Resolutie : HD Ready."

Iets daaronder staat; "FullHD 1080P: Ja" is wel verwarrend, maar hoeft niet te refereren naar het paneel. Het kan net zo goed over de maximale resolutie video gaan dat de televisie kan afspelen. Ook de verschillende Full HD en 1080p logo's doen verwarren dat het om een paneel met een resolutie van 1920 x 1080 gaat.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

:X

Je hebt een 'echte' HD Ready LN5403 en een Full HD LN5404. Het staat niet subtiel meerdere malen op de pagina van LG vermeld.

Al voor je de specs induikt staat er:
Full HD
Full HD 1080P
HD Ready 1080P (Full HD)
beeldresolutie 1920x1080p
Full HD 1080P resolutie

• Dimens
mr.paaJ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:46:
:X

Je hebt een 'echte' HD Ready LN5403 en een Full HD LN5404. Het staat niet subtiel meerdere malen op de pagina van LG vermeld.

Al voor je de specs induikt staat er:
Full HD
Full HD 1080P
HD Ready 1080P (Full HD)
beeldresolutie 1920x1080p
Full HD 1080P resolutie
Na mailwisseling met LG blijkt inderdaad dat het om een resolutie van 1920 x 1080 gaat. Vreemd dat de televisie onder specificaties toch aangeeft HD Ready te zijn en zijn broertjes LN5403 en LN5405 wel een resolutie van 1366 x 768 pixels hebben.

Een beetje een vreemde eend dus.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Rare jongens die van LG. het lijkt Samsung wel :). De 5405 is dan weer gelijk aan de 03 met DVB-S en dan hebben ze ook nog een 5406 die als extra weer Full HD is.

• Dimens
mr.paaJ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:47:
Rare jongens die van LG. het lijkt Samsung wel :). De 5405 is dan weer gelijk aan de 03 met DVB-S en dan hebben ze ook nog een 5406 die als extra weer Full HD is.
Om het allemaal makkelijk te maken voor de consument.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Uiteindelijk zijn het gelukkig allevier prima budget TV's.

Pagina: 1