Toon posts:

Voeding voor Athlon 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor voeding vereist een 1000 MHz Athlon eigenlijk? Ik heb een 300 Watt voeding (mycom bigtower: voor athlon stond er bij) en ik heb problemen met opstarten. Ik heb het typenummer gecheckt en die voeding staat ook op de lijst van AMD maar dan voor processors tot 850 MHz. Betekent dit dat deze 300 Watt gewoon niet genoeg is? Ik heb namelijk opstartproblemen, pc doet er heel lang over om aan te gaan. Ik heb zelfs proberen op te starten met alle schijfstations en insteekkaarten (behalve VGA) losgekoppeld: zelfde probleem. Lijkt me raar als het dan de voeding is.

Dutchman

Verwijderd

300 is in principe genoeg, misschien heb je een brakke voeding? Misschien een nieuwe kopen?

Verwijderd

Heb je met potlood streepjes overgeklokt?
Dit klinkt heel erg als streepjes op de bruggen die aan vernieuwung toe zijn.

Ik zou als ik jou was gewoon even opnieuw de streepjes zetten.

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Was ik er vergeten bij te zeggen: als hij eenmaal draait, is alles ontzettend stabiel. Zou het dan toch nog een brakke voeding kunnen zijn?

Over die streepjes: die heb ik geen getrokken :-) Ik heb een AXIA processor en die kan ik gewoon op 1333 zetten door de FSB te verhogen. Mits de pc wil opstarten dan natuurlijk. Dat doet hij tot nu toe alleen bij 200 (en dan na lang proberen).

Misschien ligt het aan mijn pci videokaart die inmiddels een dikke 6 jaar oud is. :'(

Verwijderd

Ik heb een 230 watt voeding [ mycom atx full tower ] met daarin :
Tb 1000@1000
A7V
256 mb
1 x max 30 gig 7200 en 2 x mac 20 gig
Plextor 12x10x32 + 40x
2 x netwerkaart
Geluidskaartje
2 x extra fan
En heb nog nooit ergens problemen mee gehad. *D

Verwijderd

Topicstarter
De voeding kan dus nooit het probleem zijn indien deze goed werkt. Waarschijnlijk is het dus de videokaart. Of er is een onderdeel brak maar dat kan ik me niet voorstellen want dan had ik toch zeker lock ups, plotselinge reboots en dat soort ongein moeten hebben en daar heb ik geen last van.

Dutchman

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

maarja, wie zet er dan ook een 6 jaar oude pci video-kaart in een 1GHz TB (met axia core!!!)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:44 schreef Bubbles het volgende:
maarja, wie zet er dan ook een 6 jaar oude pci video-kaart in een 1GHz TB (met axia core!!!)
Haha, ik wilde wachten met een dure videokaart en 19 inch monitor tot het pc priveproject. Vandaar. Wachten met een sneller systeem kon echt niet meer.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik heb een TB 1,2 met een 330 watt voeding.
Duzz 300 watt is meer dan genoeg voor jouw systeempie. Misschien 'lekt 'het ergens ?
(8>

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is gelukkig goed. De videokaart was de boosdoener. Waarom hij alleen bij het opstarten problemen gaf is me een raadsel maar met een AGP kaartje werkt nu alles perfect.

Dutchman

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

mijn voeding is brak en 235 watt als hij warm is doet hij het maar
met een koude start is het net een auto met een lege accu

kep geen zin om een 300\400 watt te halen
ben te lui maar volgende week komt er een per post binnen :)
Pagina: 1