floriske.nl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:00:
Net even op plexiglas-shop.com gekeken en even wat diktes gegoten plexiglas vergeten met het XT plexiglas van bouwplastics.nl en zij zijn met gegoten (GS) plexi zelfs goedkoper dan bouwplastics met XT.
GS is veel makkelijker te bewerken. Zeker in mijn geval met de cnc frees.
Volgende keer daar maar eens een keer bestellen. Thx voor de tip!

vergeet vooral ook de www niet voor bouwplastics.nl te zetten, want ik werd geredirect naar http://www.drecomm.nl/drecomm-full-service-internetbureau/
Helaas hebben ze zowel bij bouwplastics als bij plexiglas-shop.com geen rookkleurig getinte platen van 10mm op de site staan.
Bij plexiglas-shop was ik al wezen kijken voordat ik mijn reactie plaatste, hebben ze wél 8mm platen in rookkleurig. Die platen van 8mm dikte kosten daar maar liefst €135,71 /m² Incl.19% Tax, plus cut & shipping cost.
Ik heb 1 stuk nodig van 520x500mm, 1 van 500x230, 1 van 520x230 en 1 van 380x500. Dat is dus wat ik bedoel met dúúr.
Als ik genoegen neem met platen van 5mm dik ben ik €102,51 kwijt aan alléén het plexiglas. Maar dan ben ik, vanwege die verschirkkelijk hoge prijs, van 8mm platen, wel verplicht om af te zien van de mooie look die de wat dikkere platen aan de build geven.
Ik ga er denk ik tussen in zitten. Dan maak ik het top en front paneel 8mm dik en de zijpanelen 5mm. Het probleem is wél, dat het full panels worden, waarbij ik dus geen metaal gebruik van de oorspronkelijke zijpanelen. Dikkere platen zijn stjiver en niet zo flexibel bij zulke grote maten als 520x500mm.
Vanwege de manier waarop ik de scharnieren wil bevestigen zjin platen van 8 of 10mm ook net iets handiger. Dát is om scheuren tegen te gaan rondom de scharnieren. Nu moet ik rubber gebruiken waar de scharnieren het plexiglas raken. En dát wilde ik juist niet, omdat je dat altijd wel kunt zien zitten.
[
Voor 28% gewijzigd door
Phaerion op 18-09-2013 18:09
. Reden: ff wat tekst toegevoegd. ]