Toon posts:

Probleem power-knop CM Storm Stryker icm Asus Z87 Sabertooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag kwamen de laatse onderdelen voor mijn nieuwe pc binnen, en kon ik eindelijk de boel in elkaar gaan zetten. Nadat dat gebeurt was en ik alles dubbel nagekeken had of het goed aan gesloten zat, kon ik de computer aanzetten dacht ik, maar nu doet de power-knop het niet..
heb al een boel opgezocht maar weinig gevonden, in ieder geval niets wat mijn probleem verhelpt.. ook al alle handleidingen doorgespit zonder succes, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

Power en reset switch stekkers zitten op de goede plek (Handleiding erbij gehouden met installatie, dus kan bijna niet verkeerd zijn gegaan (ook zat er een hulpstuk bij het moederbord voor die stekkertjes), en dubbel gecheckt)

Case: CM Storm Stryker
Mobo: ASUS Sabertooth Z87
Processor: Intel i7 4770k 3.5Ghz
Voeding: Corsair CX600M
SSD: Kingston HyperX 3k 120gb
Memory: Kingston HyperX 32gb (4x8gb)
Cooler: Corsair Hydro H100i

op het moment heb ik alleen erin zitten wat ik echt nodig heb om hem op te starten, geen videokaart etc.
en toen ik de voeding inschakelde starte hij meteen op, maar nu heb ik hem uit gehad en wil ie niks meer, helaas.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Gr. Michael

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Trek het kabeltje van de power eruit, en kortsluit de 2 pinnetjes op het moederbord met een schroevendraaier. De pc zou dan moeten aanspringen. In dat geval is je power knop gewoon gaar.

Verwijderd

Topicstarter
@Reepje,
Heb dit zojuist geprobeerd, maar dat leverde ook niks op.
Bedankt voor je snelle reactie :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan is je voeding kapot. Kijk eens of er misschien een zekering op die voeding zit (wat voor voeding was het?)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is goed, Standby lampje op het moederbord brand, en de pc starten 30min geleden zoals het hoort hij starte toen ik de voeding aan switchte, geen power-knop nodig gehad, zette m ff af om wat in de case te doen, en nu dus een faalende power-knop.
Het is een Corsair CX600M, en nee, er zit geen zekering in.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de hulp reepje, het is opgelost, wat bleek nou, het hulpblokje geleverd door asus, waar de pwr,reset-switch en speaker op aangesloten moet worden, moest een beetje harder aangeduwd worden -.-

Mijn excuses voor de nutteloze thread!
Pagina: 1