WIFI router vervangen

Pagina: 1
Acties:

• ghulst
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik heb 80/8Mbps internet van Zeelandnet en de bijbehorende (rottige) Cisco router met 4 LAN poorten en een wifi mogelijkheid. Wifi is uitgeschakeld en er hangt een Belkin F5D8236-4 aan een van de poorten om het draadloos netwerk in ons huis te verzorgen. Dat werkt aardig, maar het biedt niet de maximale snelheid die ik zou kunnen hebben.

De router staat in de huiskamer en ik wil het netwerk ook kunnen gebruiken op mijn zolderkamer (door twee betonnen plafonds en een betonnen muur). Liever trek ik geen kabels, omdat de enige manier om met bekabeling boven te komen betekent dat ik twee keer door de fundering moet gaan boren om bij een doorvoer te komen. Daar wordt ik niet vrolijk van. Powerline connectors werken hier niet. Dus die optie is ook al weg.

Twee weken geleden heb ik een Linksys EA4500 gekocht en aangesloten, maar het bereik daarvan was nog slechter dan van de Belkin. Dat is ook geen oplossing dus.

Wie heeft er suggesties voor routers die ik neer kan zetten die het bereik vergroten en mij een stabielere en snellere internetverbinding op zolder geven? Ik zou graag 5Ghz gebruiken, maar dat is nog lastiger door twee plafonds te jagen. Daarbij zijn er ongeveer 11 andere 2.4Ghz netwerken in de buurt en staat de Belkin zo afgesteld dat hij het kanaal gebruikt waar nog de minste interferentie is. Al zijn eigenlijk alle kanalen redelijk vol.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Met alle eisen/wensen die je hebt wordt het lastig om dit te realiseren zonder kabels. Je kan nog wat proberen met losse antennes, wellicht kan je daarmee het netwerk wat meer richten.

En uiteraard alle WiFi gerelateerde topics hier op GoT lezen :9

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 02-09-2013 16:24 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing