Aperture Library verdwenen na copy actie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Topicstarter
Achtergrond info.

Instellingen: Fotos worden geimporteerd in mijn aperture libray (inmiddels 200GB)
Aperture libray: Staat op een externe Lacie schijf.
Handeling: Ik dacht een backup te maken van mijn aperture library door simpel weg deze te kopieren naar een andere externe lacie schijf (ze heten allebei Lacie). 1e poging duurde 20 uur dus had deze gecanceled. 2e poging kreeg ik een warning of ik de bestaande folder wilde overschrijven en klikte ok.
Resultaat: Na een paar minuten was het klaar en heb ik op beide Lacie schijven een lege Aperture library van maar een KB groot. als ik nu Aperture open vraagt hij me de library te repareren.

Vraag:Iemand enig idee wat er is gebeurd voordat ik een disk recovery tool erop loslaat? en voordat dat de Aperture repair actie mijn oude library helemaal om zeep helpt.

(gelukkig heb ik de geschoten bruiroft fotos van afgelopen weekend nog op CF staan maar een avondje bewerkingen is hopelijk niet verloren alsmede al mijn vorige projecten.. ik heb alleen nog maar een vorige iPhoto libray van 40GB :| )

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:20
Ik denk dat je per ongeluk van de verkeerde schijf naar de verkeerde schijf de folder hebt overkopieerd?
Dus je wilde:

Oud --> Nieuw *Eerste poging maakte een nieuwe folder op Nieuw*

Daarna deed je per ongeluk Nieuw --> Oud *Nieuwe folder op nieuw werd over folder op Oud overgeplaatst en oud is weggegooid*.

Lijkt me het meest logisch dat is gebeurd toch?
Ik hoop dat je het nog kan terughalen, maar dit lijkt me de gang van zaken geweest... Je deed een overwrite ipv een combine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
als je ze exfat geformateerd hebt zou je op een windows machine met recuva een deel terug kunnen krijgen, Alternatieven voor osx heb ik alleen nog maar betaald gezien, zoals Disk Drill vind ik een erg goed programma en gebruik ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Topicstarter
ik vermoed dat het inderdaad een overwrite actie is geweest en helaas oplossingen zijn niet hoopgevend. Nou kan ik begrijpen dat het vrij zinloos is als je een file overschrijft met een file vandezelfde groote maar mijn originele file was 200GB en de nieuwe file maar een paar KB...

ik heb nu data rescue 3 voor 24 uur laten deepscannen en kan helaas nog niet 123 snel wat terug zien. Omdat ik alles in een aperterure library heb laten samenvoegen weet ik dus niet of ik nu naar individuele jpegs moet zoeken of naar een library file van 200gb groot.

Morgenavond nog maar eens speuren in de "found & "reconstructed" files bij elkaar 1,5TB groot (op een 1TB schijf)

@jctjepkema heb je met disk drill ook goede ervaringen met overschreven files?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding