Beste Tweakers,
zelf ben ik rond aan het snuffelen voor een game pc.
Ik was van plan om BF 4, GTA 5 en andere soortgelijke spellen te spelen.
De setup wat ik nu heb is:
Mijn vraag is, of mijn CPU niet wat te veel is voor regulier gamen, het was ook eerst de bedoeling dat ik voor een OC ging. Ik vroeg mij namelijk af wat de minimum snelheid eigenlijk is voor het draaien van deze games. Dit aangezien de meeste games eerder GPU intensief zijn. Niet om blind te gaan staren op GHz, maar wat zou ik minimaal nodig hebben om bijvoorbeeld BF4 stabiel met 60 fps op high te kunnen spelen. Wanneer ik wat geld kan besparen op mijn cpu, kan ik waarschijnlijk voor een gtx 770 gaan.
Daarnaast heb ik nog een vraag, waarom ik zou gaan voor een OC icm gamen, heeft dit zin?
Voor de basiscomponenten van mijn desktop heb ik een budget van ongeveer €750-800.
zelf ben ik rond aan het snuffelen voor een game pc.
Ik was van plan om BF 4, GTA 5 en andere soortgelijke spellen te spelen.
De setup wat ik nu heb is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 93,- | € 93,- |
| 1 | MSI N760 TF 2GD5/OC | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 709,34 | |
Mijn vraag is, of mijn CPU niet wat te veel is voor regulier gamen, het was ook eerst de bedoeling dat ik voor een OC ging. Ik vroeg mij namelijk af wat de minimum snelheid eigenlijk is voor het draaien van deze games. Dit aangezien de meeste games eerder GPU intensief zijn. Niet om blind te gaan staren op GHz, maar wat zou ik minimaal nodig hebben om bijvoorbeeld BF4 stabiel met 60 fps op high te kunnen spelen. Wanneer ik wat geld kan besparen op mijn cpu, kan ik waarschijnlijk voor een gtx 770 gaan.
Daarnaast heb ik nog een vraag, waarom ik zou gaan voor een OC icm gamen, heeft dit zin?
Voor de basiscomponenten van mijn desktop heb ik een budget van ongeveer €750-800.