Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoinkDeClown
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
Hoi vrienden,

Ik wil een nieuwe desktoppc kopen en wat proc betreft twijfel ik tussen de 3930K en wachten op een nieuwe mid/high-end i7 die sneller is.

Doel: Vooral numerieke simulatie met de eindige elementenmethode (daarvoor is proc en hoeveelheid RAM is het belangrijkst) en een klein beetje gaming. Verder heb ik een hekel aan lange wachttijden en wil ik dat het nog iets van 3 jaar duurt voordat ie traag is.

Extra info: M'n huidige pc is aan vervanging toe, maar er is geen haast.

Dit systeem heb ik voor ogen:
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5919/qqa2.jpg

De 3930K van mijn collega's pc rekent erg snel, zo'n 10-25% sneller dan de 3770K. Ik zie echter dat de 3930K alweer uit Q4 2011 stamt, vandaar mijn vraag: komt er binnenkort een nieuwe processor aan in het segment de 3930K? Ik zie b.v. al wel de 4e generatie processoren die net uit zijn, maar voor zover ik zie zijn dat 4-cores en over het algemeen trager dan de 3930K (ongetwijfeld hebben ze een betere prijs/kwaliteit-verhouding en zijn ze zuiniger dan de 3e gen).

Als ik op deze benchmarksite kijk zie ik eigenlijk ook geen nieuwere i7's die sneller zijn. Van de 3960X/3970X vind ik het marginale snelheidsverschil t.o.v. 3930K voor extra 400 Euro niet waard.

Ik zit niet zo diep meer in de hardwarewereld, vandaar dat ik wil vragen om jullie advies.Gaan voor de 3930K of wachten op ... ? Zoals bovengenoemd heb ik geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is een (goed onderbouwde) aankoopadviesvraag. Die hoort dus in een van de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:58
Wachten zou ik zeggen ;) .

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 21:06
ik zou wachten er zijn geruchten dat de 4930k deze maand uit komt met een prijskaartje van rond de 550/650 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
4960k toch? :P
er was al een kleine nieuwsflits op tweakers homepage (maar werkte niet dus is weggehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hallo,

Als ik jou was zou ik zeker weten wachten op de 4930K. Die wordt zo goed als zeker 11 september aangekondigd door Intel.

De processor wordt zelfs al eerder verkocht dan is toegestaan en is hier te koop: http://www.shopblt.com/it...intel_bx80633i74930k.html

Een aantal mensen hebben de processor al ontvangen. Ik raad je echter aan om te wachten totdat de processor hier te koop is ivm garantie.

Daarnaast kun je ook nog even de overclock resultaten afwachten, de 3930K is namelijk (heel) goed in overclocken, en het is nog de vraag hoe warm de 4930K wordt met overclocken.

Ik heb me er redelijk in verdiept, ik wacht namelijk ook op de 4930K, hele PC is reeds aangeschaft en inelkaar gezet, wacht alleen nog op de processor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoinkDeClown
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
Hartelijk dank voor het advies iedereen! Nog even wachten dus. De 4930k klinkt veelbelovend, ik ben zeer benieuwd naar de benchmarks en volledige reviews wanneer die uitkomen.
Pagina: 1