• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Sinds kort heb ik hier een TV aansluiting via Lijbrandt Telecom die via de kabel (DVB-C) een aantal digitale HD kanalen aanbied zoals Ned1,2,3.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om dit in te stellen op mijn TV. Ik heb ook verassend veel moeite om uberhaupt iets te vinden via Google waar ik dit kan instellen. De meeste guides praten over een CI+ module (en de problemen hiermee) maar dit is voor zover ik weet geen vereiste voor deze gratis kanalen.

Voor zover ik weet heb ik alle mogelijke menu's in mijn TV al gehad maar ik kan nergens iets van DVB-C kiezen, of de instellingen van de provider ergens invoeren (QAM, freq, etc).

Wat mis ik hier? Moet ik het eea anders aansluiten om de DVB-C instellingen te 'unlocken' ?

Verwijderd

Normaal gesproken zou je die hier moeten vinden:

MENU → Kanaal → ENTER → Antenne (Ant / Kabel)

Dan uw pincode normala is dat 0000

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Inmiddels opgelost!

De route die jij suggereert heb ik inderdaad ook gevonden, Andreipad, alleen kon ik hier alleen Antenne of Kabel kiezen (beide analoog).

Via een weer ander menu moest ik automatisch scannen op digitale en analoge kanalen. Dit kon alleen automatisch (hier geef je dan ook de provider specifieke freqs op) en niet handmatig per kanaal ingevoerd worden.