Zo'n 6 jaar geleden werd een vergelijkbare feature ook al eens aangevraagd door Osiris, al was dat in een wat uitgebreidere vorm (hij vroeg ook om een keyserver en als het kon encryptie in DMs e.d.). Later heeft hij dat teruggebracht tot een toevoeging aan het Profiel.
Gezien de recente incidenten rondom de NSA, project PRISM en allerlei privacy gerelateerde issues is het ook nog wat meer gaan spelen, vast en zeker ook bij Tweakers.
De mogelijkheid voor het tonen van een PGP/GPG public key in het profiel kan bijdragen aan de bekendheid van deze mechanismen, degenen die het al gebruiken helpen met het opzetten van ondertekende en zelfs versleutelde communicatie, en "down the road" kan ik nog wel meer interessante use cases bedenken, maar laten we het vooral simpel houden.
Wat zou ik graag zien?
Een mogelijkheid om mijn GPG public key in mijn Profiel te zetten. Bijvoorbeeld als extra invulveldje, bij voorkeur gepositioneerd onder het e-mail adres.
Bonus: Tevens kan het handig zijn om bepaalde velden aan/uit te kunnen zetten. Zo zijn Skype en ICQ bij mij leeg en die zou ik dan met een selectiebox geheel onzichtbaar kunnen maken.
En dat wilde ik nogmaals aan de orde brengen, want ik zou zelf best mijn public GPG key in mijn profiel willen tonen. Zelf onderteken ik zakelijk mijn berichten met GPG en er zijn zelfs contacten die inmiddels encryptie vereisen. Privé ben ik ook bezig om meer met GPG te doen en het te gebruiken voor degenen die dat ook doen, en wie er om vraagt er wegwijs in te maken.Osiris schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:25:
Zoals ik eerder in een topic al aangekaart had (maar dat was onder de veronderstelling dat ik slechts één, praktisch onmogelijk iets wilde op slot gegaan) een mogelijkheid om in je profiel aan te geven dat je een PGP/GPG-key hebt.
Meest simpele oplossing zou een soort "vinkje" zijn met een bool in de DB ja/nee een key en dat dat vinkje dan ook achter/onder het e-mail-adres van de user komt te staan.
Gezien de recente incidenten rondom de NSA, project PRISM en allerlei privacy gerelateerde issues is het ook nog wat meer gaan spelen, vast en zeker ook bij Tweakers.
De mogelijkheid voor het tonen van een PGP/GPG public key in het profiel kan bijdragen aan de bekendheid van deze mechanismen, degenen die het al gebruiken helpen met het opzetten van ondertekende en zelfs versleutelde communicatie, en "down the road" kan ik nog wel meer interessante use cases bedenken, maar laten we het vooral simpel houden.
Wat zou ik graag zien?
Een mogelijkheid om mijn GPG public key in mijn Profiel te zetten. Bijvoorbeeld als extra invulveldje, bij voorkeur gepositioneerd onder het e-mail adres.
Bonus: Tevens kan het handig zijn om bepaalde velden aan/uit te kunnen zetten. Zo zijn Skype en ICQ bij mij leeg en die zou ik dan met een selectiebox geheel onzichtbaar kunnen maken.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.