Verschil Harman Kardon HKTS 60 en 65

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij het zoeken naar een mooi luidsprekerset voor de home cinema kwam ik uit bij de sets van Harman Kardon. We hebben helaas geen ruimte voor zuilen. De set zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor films en series.

Nu vind ik twee sets: de Harman Kardon HKTS 60 en 65. Zover ik kan zien is het opvallendste verschil tussen deze twee de draadloze subwoofer. Als ik naar het pakket kijk, zie ik dat in beide als center de CEN-TS60 en als satalieten de SAT-TS60 speakers geleverd worden. Alleen de subwoofer wijkt af (200 tegen de 220), maar qua specs lijkt het verschil alleen in het draadloze element te zitten.

Zit er nu dan wel of geen verschil tussen? Zal ik dat verschil als filmliefhebber gaan merken? Ik ben absoluut geen audiofiel.

Er zit namelijk nogal een prijsverschil in de twee sets (zo'n €550 tegen € 900). Heeft iemand ervaringen met een draadloze sub? De behoefte voor draadloos is er totaal niet en ik zie vooral gevaren qua vertraging of storing op het signaal. De set wordt overigens aangesloten op een Onkyo TX-NR616.

We hebben op het meubel naast de TV aan beide kanten maximaal 18 cm ruimte voor luidsprekers. Voor de tv past helaas geen hoge center. Mogelijk kan ik de tv wat verhogen, zodat ik ook naar andere luidsprekers kan kijken.

Weet iemand het verschil tussen de HKTS 60 en 65 (en ga ik dat merken?). Of heeft iemand nog geheel andere adviezen?

-- Update voor eventueel naslag: Inmiddels heb ik de HKTS 65 set aangeschaft. Ik heb bij een winkel in Arnhem een aanbieding gehad om de HKTS 65 set aan te schaffen voor dezelfde prijs als de goedkoopste winkel voor de HKTS 60. De subwoofer blijk je alsnog met een kabel aan te kunnen sluiten. De nadelen van de draadloze verbinding waren zo niet aanwezig. Verder bleek de set identiek. Het geluid klinkt erg goed in combinatie met de Onkyo TX-NR616. Vooral filmmateriaal met DTS of Dolby Digital is echt een beleving.

[ Voor 27% gewijzigd door Skating_vince op 05-09-2013 08:10 . Reden: Set aangeschaft - informatie ter naslag toegevoegd ]